پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه و سرور

پشتیبانی شبکه و سرور ‌های رایانه ای به مفهوم تعمیر و نگهداری شبکه ، مراقبت از شبکه  و رفع ایرادات شبکه در بخش‌های نرم افزار ، سخت افزار و سرور  می‌باشد. وجود بخش پشتیبانی شبکه و سرور در اقتصاد دیجیتال ،  یک موضوع کاملا ضروری در هر سازمانی  محسوب می شود . فراموش نکنیم در دنیای صنعت امروز داده ها بزرگترین سرمایه برای هر کسب و کار محسوب می شوند و از آنجا که واحد پشتیبانی شبکه و سرور با امنیت اطلاعات شبکه و سرور  سر و کار دارد ،  اگر بدرستی و بر اسا مدل و استاندارد خاصی خدمات پشتیبانی شبکه و سرور را ارائه ندهد ، خسارت‌های جبران ناپذیری به سازمان وارد خواهد شد .

شرکت پشتیبانی شبکه و سرور ، خدمات پشتیبانی شبکه را در همه سازمانها و شهر های کشور ارائه داده و با تسلط بر این موضوعات توانسته همواره دانش فنی تیم تخصصی پشتیبانی شبکه و سرور را ارتقائ داده و متناسب با نیاز کارفرما ارائه سرویس نماید .  هدف ما در بخش پشتیبانی شبکه و سرور این است که اولاً خرابی سرور ها و شبکه سازمان به حد اقل برسد و ثانیا در صورت بروز هرگونه مشکلات شبکه ای و مشکلات رایانه ای بتوانیم در کمترین زمان ممکن اقدام به رفع آن ایراد نمائیم . بهمین خاط ما برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بر اساس استاندارد ITIL عمل کرده و سعی میکنیم استاندارد ITIL را برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در همه سازمان ها بکار گیریم .

شرکت کادوس  با داشتن سابقه طولانی در صنعت فناوری اطلاعات کشور و مجوزهای گوناگون برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه ، خود را متعهد می داند همواره مناسب‌ترین و به صرفه‌ترین راهکار‌ها را برای جلوگیری از مشکلات شبکه و سرور و همچنین تامین  امنیت شبکه سازمان شما ، به کار گیرد. بخش خدمات پشتیبانی شبکه در مرکز پشتیبانی انفورماتیک ،  از جوانان مهندس در رشته های مختلف گروه فناوری اطلاعات  بوده و همگی دارای تحصیلات دانشگاهی  و همچنین مدارک تخصصی و کاربردی در حوضه شبکه می‌باشند.

خدمات پشتیبانی شبکه

وقتی صحبت از شبکه رایانه ای به میان می آید، افراد همیشه با مفاهیم انتزاعی طرف هستند که آن را نمی بینند. به همین خاطر توضیح این که خدمات پشتیبانی شبکه شامل چه چیزی می شود، کمی سخت است. به طور کلی، شبکه رایانه شامل هر چیزی می شود که یک سیستم برای ذخیره و پردازش و اشتراک گذاری اطلاعات به آن نیاز دارد. خدماتی که شرکت های مربوطه به شما ارائه می دهند نیز شامل همین حوزه ها می شوند. بنابراین وقتی از پشتیبانی سرور ها، پشتیبانی دستگاه های ذخیره سازی و پشتیبانی سوئیچ های شبکه  صحبت می کنیم، موضوع خدمات پشتیبانی شبکه می باشد.

البته علاوه بر تجهیزات سخت افزاری شبکه ، خدمات پشتیبانی شبکه در بر گیرنده بخش نرم افزاری تجهیزات شبکه نیز می باشد که شامل پشتیبانی و نگهداری سیستم عامل سرور ها ، بروز رسانی فریم ویر تجهیزات و مباحث امنیت شبکه می باشد . 

وجود شبکه های رایانه ای  برای مدیریت و گسترش کسب و کارها دارای اهمیت بسیاری می باشد. پس طبیعی است که خدمات پشتیبانی شبکه نیز بخشی از این اهمیت و نقش مهم باشند. این پشتیبانی تا حدود بسیاری به کیفیت و خدمات تیمی بستگی دارد که شما انتخاب می کنید.

شرکت کادوی خدمات حرفه ای و تخصصی خدمات پشتیبانی شبکه را به همه کسب و کارها  ارائه می دهد. فرقی ندارد که شما صاحب یک کسب و کار بزرگ و قدیمی هستید یا تازه یک کسب و کار کوچک و نوپا راه اندازی کرده اید. مرکز پشتیبانی  انفورماتیک به خوبی خدمات لازم را جهت پشتیبانی و نگهداری شبکه شما  ارائه می دهد. 

جهت مشاوره قرارداد با ما تماس بگیرید

خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه اطمینان از سازگاری و سالم بودن شبکه

وقتی می گوییم خدمات پشتیبانی شبکه ، به زبان ساده شامل اقداماتی می شود که مجموعه  سیستم های  اطلاعاتی شما را آپدیت و در حال کار نگه می دارد. بنابراین، تا وقتی که این خدمات به شما ارائه می شوند، می توانید مطمئن باشید که شبکه و سرورهای شما به طور بهینه در حال انجام وظیفه است. سازگاری سیستم با حجم اطلاعات، نحوه ذخیره اطلاعات، پردازش و به کارگیری آنها سر و کار دارد. به عبارت دیگر یعنی خدمات شبکه از ازدحام ترافیک و ارورها جلوگیری کرده است.

برای مثال، یکی از نشانه های سازگاری و سالم بودن شبکه در این است که اطلاعات و ترافیک از آن عبور کند. ازدحام ترافیک و داده ها باعث کند شدن و عدم توسعه شبکه می شوند. خدمات پشتیبانی شبکه اطمینان حاصل می کند که شبکه شما به اندازه حجم اطلاعات و داده های در حال تبادل و عبور گسترده است و قابلیت مدیریت تبادل داده ها بین سرورها و سیستمهیا کاربران را دارد . در سطح سازمانی رسیدن به یک شبکه ایده آل منجر به ادامه حیات آن سازمان می شود. چیزی جز رسیدن به نقطه سازگاری، بقا سیستم را تضمین نمی کند. فضای ذخیره سازی، در عصر فناوری بدون نظارت فعالانه نمی تواند به حیات سالم خود ادامه دهد.

در کسب و کارهای امروزی که عمده فعالیت های روزمره پرسنل با استفاده از رایانه انجام می شود و همچنین این کامپیوترها نیز با ابزارهای شبکه بهم وصل بوده و ایجاد یک شبکه را می کنند این موضوع را پر اهمیت میکند که داشتن قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت متخصص در حوضه خدمات پشتیبانی شبکه امری بسیار مهم میباشد

  • رفع مشکلات سخت افزاری شبکه و تجهیزات شبکه شامل تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تجهیزات
  • اصلاح زیر ساخت شبکه و رفع مشکلات فعلی شبکه جهت داشتن یک شبکه سالم و پایدار 
  • ارتقا سخت افزاری تجهیزات  شبکه جهت بهینه سازی و افزایش راندمان عملکرد کلی شبکه 
  • تامین امنیت شبکه و سرور با استفاده از تجهیزات فایروال شبکه و یا نرم افزارهای امنیتی شبکه 
  • افزایش سرعت شبکه ور فع کندی شبکه با استفاده ار تعمیرات تجهیزات معیوب و یا تعویض تجهیزات
  • مشاوره خرید تجهیزات شبکه جهت نصب شبکه جدید و یا توسعه شبکه فعلی
  • تعمیر و نگهداری تجهیزات شبکه مانند سویچ شبکه روتر مودم اکسس پوینت و …
  • بروز رسانی Firmware  تجهیزات شبکه که نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد دستگاهها و امنیت آنها دارد 
  • مستند سازی و ارائه نقشه ساختار شبکه یکی از مهمترین موضوعات قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه است . 

خدمات پشتیبانی شبکه جهت حمایت از کاربران

با وجود گسترش سیستمهای اطلاعتی پیش رفته و مکانیزه شدن فرایندها در کسب و کار باز وجود کارمندان در سازمان بسیار مهم است . کاربران شبکه در نهایت کار اصلی سازمان را انجام میدهند و وجود یک شبکه استیبل برای آنها امری ضروری است . چرا که عدم وجود شبکه پایدار به معنی بیکار شدن کاربران می باشد . 

حمایت از کاربران یعنی این که کاربران شبکه  بدون مشکلات فنی امکان استفاده از سرویس های شبکه را داشته باشند. حال این موضوع  بستگی به نوع کسب و  کار شما دارد که کارمندان شما  تا چه حد با سرویسهای شبکه درگیر هستند. بخشی از کاربران را افراد خارج از کسب و کار و مخاطبان شما تشکیل می دهند، همچنین بخشی از کاربران سیستم، کارمندان و مدیران هستند. حمایت خدمات پشتیبانی شبکه از هر دو دسته این کاربران صورت می گیرد. دسته اول به دنبال دریافت خدمات از شما و دسته دوم به دنبال ارائه و مدیریت آن خدمات هستند. پس مهم است که هر دو بتوانند از ظرفیت سیستم داده ها به خوبی استفاده کنند.

هدف هر کسب و کاری چه به صورت سنتی و چه به صورت مدرن، رفع نیاز مردم است. در دنیا فناوری که با مدیریت اطلاعات پیش می رود، مهم است که مسئولیت تسلط بر تجهیزات شبکه ای توسط کارفرما پذیرفته شود. قبول این مسئولیت در بالاترین درجه، زمینه را برای افزایش بهره وری و توسعه فراهم می کند.

ما در کادوس جهت پشتیبانی و حمایت بهتر کابران شبکه ، پس از انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه با کافرما بخشی را به عنوان مرکز پاسخگوئی و رفع مشکلات کاربران شبکه اختصاص میدهیم که در این مرکز کاربران شبکه میتوانند مشکلات و سوالات خود را بصورت تلفنی و با ارسال تیکت پشتیبانی از کارشناسان خدمات پشتیبانی شبکه بپرسند . 

خدمات پشتیبانی شبکه جهت توسعه ویژگی های جدید در سازمان

خدمات پشتیبانی شبکه به صورت عمده شامل خدماتی می شود که کار تعمیر و نگهداری و عیب یابی شبکه و سرورهای موجود در شبکه را انجام می دهند. عیب یابی و نگهداری مناسب از شبکه داده ها، باعث می شود تا امکان تمرکز مدیران سازمان بر توسعه گرایی فراهم شود. هر چه وضعیت فعلی کار شما بهتر باشد، احتمال توسعه زیرساخت ها برای پیشرفت نیز بیشتر می شود.

در نظر داشته باشید تحلیل و تجزیه، پردازش داده ها در شبکه یکی از مهم ترین بخش های این توسعه است. تیم های پشتیبانی این تجزیه و تحلیل را در گستره های بزرگ و کوچک انجام می دهند. چه برای کسب و کارهای تازه و کوچک و چه کسب و کارهای قدیمی و بزرگ تر، این یک اقدام ضروری است. متخصصان فنی پشتیبانی، با به روز نگه داشتن سیستم، امکان ارائه ویژگی های فناوری و تکنولوژیک جدید را فراهم می کنند.

  •  ارائه خدمات پشتیبانی شبکه شامل رفع اشکالات سرور و شبکه 
  •  ارائه خدمات نصب و بروز رسانی آنتی ویروس شبکه  و فایروال
  •  ارائه خدمات بروز رسانی سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی
  •  مدیریت پهنای باند، اینترنت و کنترل دسترسی به اینترنت
  •  ارائه راهکارهای امنیت ارتباطات و اطلاعات
  •  ایجاد امکان دسترسی به شبکه و کنترل دسترسی‌ها
  •  پشتیبان گیری دوره‌ای از اطلاعات در محل کارفرما و ارائه آن به کارفرما
  •  بررسی زیرساخت شبکه و ورودی‌های اینترنت، شبکه و تمامی سیستم‌ها
  •  ارائه گزارش‌ خدمات پشتیبانی شبکه روزانه و یا هفتگی در خصوص نحوه ارائه خدمات و شرح فعالیت‌های انجام شده

پیشنهاد ما برای بهره برداری بهتر از مجموعه سیستمهای اطلاعاتی موجود رد سازمان شما این است که با انعقاد قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه ، بخش بزرگی از مسئولیت خود را برون سپاری کرده و تمرکز خود را بر Develop و توسعه این سیستهای اطلاعاتی نمائید . ما در کادوس با داشتن تیم تخصصی در خدمات پشتیبانی شبکه می توانیم با انعقاد قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه بصورت سالیانه ، مدیریت زیر ساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات شما را بر عهده بگیریم و علاوه بر نگهداری وضعیت موجود شبکه پیشنهادات لازم را نیز برای توسعه و بهینه سازی زیر ساخت شبکه ارائه دهیم . 

خدمات پشتیبانی شبکه امکان پیش بینی مشکلات سیستم

بخش مهمی از خدمات پشتیبانی شبکه به قابلیت پیش بینی سیستم اختصاص دارد. بدین صورت که شما با زیر نظر داشتن فعالیت و ترافیک موجود، نحوه پردازش داده ها و سایر موارد، به راحتی می توانید عملکرد سیستم را پیش بینی کنید. این پیش بینی زمانی اهمیت پیدا می کند که از مشکلات و عیب های احتمالی جلوگیری می کند. عملکرد بهینه فنی، میزان زیادی از عدم دقت و عدم سازگاری می کاهد. این کاهش، نتیجه نهایی را برای کاربران مطلوب تر می کند.

مدیریت سیستم و خدمات پشتیبانی شبکه بر اساس چارچوب منطقی قوانین و استاندارد هائی است. به همین خاطر ارائه قابلیت پیش بینی کار سختی نیست که آن را غیرقابل انجام بدانید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک تیم متخصص در حوزه خدمات تخصصی پشتیبانی و نگهداری شبکه است. این تخصص در دو بخش باید وجود داشته باشد. ابتدا باید در توانایی فنی و در واقع تکنسین شبکه بودن باشد. در وهله دوم باید در توانایی تجزیه و تحلیل داده ها وجود داشته باشد.

سرعت عمل در شناسائی مشکل شبکه و اقدام لازم در رفع آن از ویژگی های یک کارشناس پشتیبانی شبکه خوب می باشد که البته ما این موضوع را با استفاده از دستور العمل های فنی و تعریف فرایندهای مشخص رانجام داده ایم و وابسته  به شخص نمی باشیم . 

قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه و سرور

بهره مندی از خدمات پشتیبانی شبکه به صورت استاندارد و تخصصی، یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت است. ترقی و پیشی گرفتن از رقیب ها در دنیا تکنولوژی و اطلاعات بدون در نظر گرفتن کیفیت این خدمات امکان پذیر نیست. شما تا در حوزه شبکه پیشرفت لازم را نداشته باشید، نمی توانید کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کنید و از داده ها و اطلاعات به نحو احسن بهره ببرید. جهت بهره مندی از بهترین خدمات شبکه در حوزه مدیریت و پشتیبانی، مرکز انفورماتیک یکی از بهترین گزینه های موجود می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این تیم حرفه ای در ارتباط باشید.

در همین راستا تیم فنی کادوس با داشتن سالها تجربه در خدمات پشتیبانی شبکه و همچنین خدمات نصب و راه اندازی شبکه آمادگی دارند تا این خدمت را برای همه سازمانها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ ارائه دهند . نحوه ارائه این خدمات نیز در قالب قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه ارائه میشود که معمولا بصورت قرارداد سالیانه خدمات پشتیبانی شبکه و یا قرارداد چند ساله می باشد.

با توجه به تعداد کاربران شبکه ، حجم فیزیکی شبکه که منظور سایز شبکه می باشد و نوع تجهیزات مورد استفاده در شبکه قیمت خدمات پشتیبانی شبکه نیز مشخص می شود . که البته هزینه خدمات پشتیبانی ارائه شده تسط این مرکز بر اساس تعرفه سازمان نظام صنفی رایانه ای می باشد . 

پیمایش به بالا