محتوای همیشه سبز چیست؟
محتوای همیشه سبز، در واقع محتوایی است که هیچ گاه قدیمی نمیشود و نام آن از گیاهان همیشه سبز گرفته شده است که در تمام طول سال سبز هستند. این نوع ، حول موضوعی میچرخد که همیشه برای مخاطب و خوانندگان مناسب است. اما اگر دقیقتر به این تعریف نگاه کنیم، متوجه میشویم که در مورد دو مورد متفاوت صحبت میکند: ۱) موضوعات و ۲) مطالب و محتواها. و این موارد متمایزی هستند که غالبا از توضیح آن عاجزیم.
۱) موضوعات همیشه سبز
موضوعات همیشه سبز، موضوعاتی هستند که در طول زمان حجم ثابتی از علاقه و جستجو را به خود اختصاص میدهند. چند نمونه از این موضوعات را در اینجا ذکر میکنیم:
- “چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟” مهم نیست سال ۲۰۱۰ باشد یا سال ۲۰۳۰، مردم همواره به دنبال این هستند که وزن خود را کاهش دهند!
- – “نتایج مسابقات فوتبال” مسابقات فوتبال دائما و در تمام فصول سال در حال برگزاری است و علاقهمندان به این ورزش همیشه میخواهد از آخرین نتایج اطلاع داشته باشند.
اما در مقابل این موارد، موضوعاتی هم وجود دارند که همیشه سبز نیستند و در یک مقطع خاص مورد توجه قرار میگیرند، مانند:
- “انتخابات ریاست جمهوری” که هر چهار سال یکبار برگزار میشود.
- – “مسابقات المپیک” که با احتساب المپیکهای تابستانی و زمستانی، هر دو سال یکبار برگزار میشود.
۲) مطالب همیشه سبز
در اینجا به چند نمونه از انواع محتوای همیشه سبزی که هیچ گاه قدیمی نمیشوند، اشاره میکنیم:
- “۱۰ روش برای کاهش وزن بدون استفاده از رژیمهای سخت” اصول کاهش وزن در تمام اعصار یکی بوده است و تغییری نمیکند: کالری بیشتر از آنچه مصرف کردهاید بسوزانید و وزن ایدهآل داشته باشید. به همین دلیل است که محتوایی که در سال ۲۰۰۷ نوشته شده است با وجود بروز نشدن، همچنان سبز است!
- – “نتایج مسابقات فوتبال” حتما انتظار دارید که حالا یک محتوای همیشه سبز برای نتایج فوتبال مثال بزنیم؟ خب در واقع اینجا همان جایی است که تفاوت بین موضوعات همیشه سبز و محتوای همیشه سبز مشخص میشود، چرا که …
هیچ محتوای همیشه سبزی برای “نتایج مسابقات فوتبال” وجود ندارد!
محتوایی که امروز برای آخرین نتایج مسابقات فوتبال مینویسید، با وجود سبز بودن و مورد توجه بودن موضوع آن، هفته آینده یک محتوای بیربط خواهد بود.
اما چطور یک محتوای همیشه سبز داشته باشیم؟
برای داشتن آن باید دو مرحله گام بردارید:
گام اول: یافتن موضوعات همیشه سبز
موضوعاتی را که فارغ از موضوعات مد روز و مرسوم بوده و ترافیک جستجوی ثابتی دارند را بیابید. برای این کار باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید:
الف) بر اساس حجم کلمات کلیدی جستجوی خود را تنظیم کنید.
ب) روند مثبت آن در طول بازه های زمانی طولانی را بررسی کنید و مطمئن شوید که موضوعی همیشه سبز است.
ج) اهداف جستجویی ثابت را بررسی کنید. اهدافی که یک جستجوگر هنگام وارد کردن موضوع در گوگل به دنبال آن است.
گام دوم: محتوایی همیشه سبز تولید کنید.
که البته این قسمت آسانترین مرحله است. شما باید چیز مفید خلق کنید که در برابر زمان از اعتبار نیفتد. همانطور که رایان هالیدی میگوید: ” بی زمانی باید اولویت اول شما باشد”.
در نظر موتورهای جستجو، سبز بودن یک محتوا یعنی بهترین نتیجه امروز، فردا و ماههای دیگر.اما چطور یک محتوای همیشه سبز تولید کنید:
الف) محتوای X10 تولید کنید. یعنی با کیفیتی که بهتر از هر چیز دیگری در حیطه آن موضوع باشد. کیفیت، منحصر به فرد بودن و اینکه محتوای شما تا چه اندازه تخصصی است، فاکتورهای مهمی هستند.
ب) بازه زمانی و تایم لایف محتوایی را که در مورد آن مینویسید در نظر داشته باشید.
ج) لحن بیان و زبانی که برای محتوایتان استفاده میکنید، منحصر به یک بازه زمانی خاص و کوتاه نباشد. و حتی از عباراتی که به بازه زمانی خاصی اشاره دارد، استفاده نکنید.
BWER is Iraq’s go-to provider for weighbridges, ensuring durability, accuracy, and cost-efficiency in all weighing solutions, backed by exceptional customer support and maintenance services.
Revolutionize your weighing needs with BWER, Iraq’s top provider of weighbridge systems, featuring unparalleled accuracy, durability, and expert installation services.