امکاناتی که شما نیاز دارید تا بر روی سایت‌تان داشته باشید

اگر شما یک شرکت نوپا دارید و به فکر راه‌اندازی یک وب سایت هستید، و یا ممکن است که به فکر نسخه جدیدی برای وب سایت‌تان باشید تا مخاطبان‌تان را بیشتر کنید. در هر دو صورت، احتمالا به دنبال مهمترین امکانات برای یک سایت هستید و به همین دلیل هم است که الان دارید این مقاله را می‌خوانید!

اگر می‌خواهید وب سایتی داشته باشید، باید بر روی عناصر اصلی‌ای سرمایه‌گذاری کنید که آن را عملکردی و موثر می‌کند. ما در اینجا موارد ضروری‌ای را ذکر کرده‌ایم که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و موجب ارتقا نام تجاری شما و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری می‌شود.

۵ مورد از مهمترین امکانات برای یک سایت

۱. طراحی جذاب و قابل اعتماد

یکی از مهمترین امکانات برای وب سایت، طراحی عالی است که می‌تواند تاثیر خوب و ماندگاری در بازدیدکننده ایجاد کند. این امر بیشترین تاثیر را دارد زیرا بر نحوه ارائه نام تجاری به مشتریان بالقوه شما تاثیر می‌گذارد. طراحی سایت شما باید در نگاه اول بازدیدکننده را متعجب کند و باعث شود که بخواهد در وب سایت شما پیمایش کند.

یک وب سایت خوب در عین جذابیت و قابل اعتماد بودن، باید تجسم حرفه‌ای بودن نیز باشد.

۲. محتوای جذاب

اصلی‌ترین چالش وب سایت‌ها، حفظ کاربر در سایت است. به همین دلیل مهمترین امکانات برای یک وب سایت محتوای آن است که باید به اندازه‌ای خوب نوشته شده باشد و جذاب باشد که بتواند کاربر را حفظ کند. جدای از اینکه محتوای خوب موجب حفظ کاربر می‌شود، موجب بهبود سئو و رتبه‌بندی سایت نیز می‌شود و شانس شما برای رسیدن به بالاترین رتبه در موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد.

۳. بنرهای جذاب صفحه اصلی

صفحه اصلی شما، مهمترین قسمت وب سایت شماست و بنرهای موجود در آن بالاترین نقشه حرارتی را برای مشتریان بالقوه شما دارد. و از آنجایی که اولین چیزی است که مخاطب در سایت شما می‌بیند، باید به صورت استراتژیک از آن استفاده کنید.

ممکن است در صفحه اصلی سایت‌تان از یک اسلایدر استفاده کرده باشید، در این صورت به شما این امکان را می‌دهد که از چندین بنر استفاده کنید و از اینرو انتخاب عکس‌های مناسب اهمیت می‌یابد و تاثیر زیادی در طراحی وب سایت شما دارد.

مهمترین امکانات برای یک سایت  

 4. پیمایش منطقی و قابل درک

یکی دیگر از مهمترین امکانات برای وب سایت، نقشه منطقی سایت است که قبل از طراحی وب سایت، باید آن را برنامه‌ریزی کنید. این ویژگی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند. این مسئله مهم است زیرا تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و برای سئو نیز مفید است.

یک منوی کشویی در صفحه اصلی، بازدید از سایر صفحات را آسان‌تر می‌کند. نامگذاری صفحات نیز باید به راحتی قابل درک باشد. همچنین مکان قرارگیری دکمه‌های کال تو اکشن نیز بسیار مهم است که در مکان‌های استراتژیک باشد تا مشتری بالقوه زمانی که در حال تصمیم‌گیری برای درگیر شدن با برندتان است، بداند که کجا برود و چه کاری انجام دهد.

۵. طراحی ریسپانسیو

در حال حاضر، مهمترین امکانات برای یک وب سایت، ریسپانسیو بودن آن است. اگر وب سایتی طراحی ریسپانسیو نداشته باشد، هیچ شانسی در موتورهای جستجو نخواهد داشت. به خصوص اینکه اکثر مردم از تلفن‌های هوشمند برای جستجو در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا