فریم ورک PHP  برای طراحی سایت

فریم ورک‌ PHP . از آنجایی که، ۷۹ درصد از کل وب سایت‌های جهان از جمله پرکاربردترین شبکه اجتماعی. یعنی فیس بوک، بزرگترین دایره المعارف دیجیتالی “ویکی پدیا”، یکی از غول‌های خبری چین “شین هوان نت” .و شبکه اجتماعی روسیه “VK.com” از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می‌کنند، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که بهترین فریم ورک PHP برای طراحی سایت را به شما معرفی کنیم. این فریم ورک‌ها، مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها و عملگرهای API هستند که موجب سرعت بخشیدن به فرایند توسعه برنامه‌های وب می‌شوند.

بهترین فریم ورک PHP برای طراحی سایت در سال ۲۰۲۱

Laravel(1

بی شک لاراول اولین فریم ورکی است که باید در اینجا از آن یاد کنیم .چرا که محبوب‌ترین فریم ورک‌ PHP برای توسعه وب، با بالغ بر K 64 ستاره در GitHub است. اگر چه در رتبه ۷ فهرست بنچمارک‌ فریم ورک‌های PHP توسعه دهنده وب با عملکرد برتر. قرار دارد اما با توجه به جامعه بزرگ، مجموعه امکانات غنی و سهولت استفاده، در صدر لیست ما قرار گرفته است.

CodeIgniter(2

CodeIgniter یک فریم ورک سریع توسعه برنامه های وب با سایز به طرز مسخره ای کوچک است. که آخرین نسخه آن تنها ۱.۲ مگابایت حجم دارد!

مانند لاراول منبع باز است و ۱۸+ ستاره در GitHub دارد و تنها به دلیل مختصر و مفید بدون آن است. که از نظر ما در رتبه دوم جای گرفته است. مانند سایر فریم ورک‌ها، دارای مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها و یک رابط بصری برای سرعت بخشیدن به توسعه برنامه وب PHP است. در حال حاضر توسط PHPbenchmarks.com ردیابی نمی‌شود اما بهترین فریم ورک PHP برای توسعه وب سایت محسوب می‌شود.

اگر در رابطه با فریم ورک‌های PHP تازه کار هستید. این فریم ورک می‌تواند یک شروع عالی برای یادگیری و کار با PHP باشد چرا که بسیار آسان است.

بهترین فریم ورک PHP برای طراحی سایت

Symfony(3

بر اساس بنچمارک PHP  فریم ورک Symfony در رتبه سوم فهرست بهترین فریم ورک PHP قرار گرفته است و همچنین دارای k 24.5+ ستاره در GitHub است. فریم ورک Symfony تنها یک فریم ورک توسعه وب PHP نیست. بلکه مجموعه‌ای از ۵۰ کامپوننت PHP قابل استفاده مستقل برای توسعه سریع‌تر برنامه‌های وب و بسیار انعطاف پذیر است. با استفاده از Symfony می‌توانید برنامه‌های وب، سرویس‌های کوچک و API ها را نیز توسعه دهید.

Laminas Project(4

Laminas Project ادامه یکی از محبوب‌ترین فریم ورک‌های توسعه وب PHP، یعنی فریم ورک Zend PHP است. Zend قبل از انتقال به Laminas دارای k 5+ ستاره در GitHub بود و همچنان در بنچمارک PHP رتبه پنجم را دارد.

این فریم ورک یک فریم ورک مبتنی بر MVC شی گرا است. که می‌توانید در آن، اجزای مورد نظرتان را به عنوان کتابخانه‌ای جداگانه، بارگیری کنید.

Yii(5

فریم ورک Yii  بیش از ۱۱ میلیون بار بارگیری شده و  k 13.6+ ستاره در GitHub دارد. Yii که در لغت به معنای بله است، یک فریم ورک PHP سریع، امن و انعطاف‌پذیر برای توسعه وب. به ویژه برای ایجاد وب سایت‌های با معماری MVC است. رتبه بنچمارک PHP این فریم ورک ۴ است و کاملا شی گرا است و نیاز به دانش توارثی، پلی مورفیسم و … دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا