تاثیر رنگ در کسب و کار – درک و استفاده درست از رنگ در کسب و کار، برای هر نوع تجارتی لازم و ضروری می باشد. چرا که رنگ‌ها تاثیر بسیاری بر مخاطبان و مشتریان دارند. تاثیر رنگ‌ در رفتار خرید مشتری از آنجا سرچشمه می‌گیرد، که انسان موجودی بصری است، و تنها در صورت ارتباط برقرار کردن با محصولات یا خود برند، به خریدار تبدیل می شود. به کارگیری رنگ‌ها در کسب و کار، معانی و نتایج جالبی به دنبال داشته و معرفی یک حرفه یا بیزنس با یک رنگ خاص، به روانشناسی رنگ نیازمند است. همچنین استفاده از یک رنگ بخصوص در تبلیغ یک کالا یا خدمات، حتما پیام ویژه‌ای برای مخاطب به همراه دارد. رنگ انتخاب شده می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر ذهن مخاطب داشته و نظر او را جذب یا دفع کند.

تاثیر رنگ در کسب و کار اینترنتی

صفحه سایت شما جایی می باشد، که کاربر در عرض چند ثانیه با یک طراحی و رنگ بندی خوب می تواند، در آن برای مدتی میخکوب شده و یا در عرض چند ثانیه بدون لحظه ای تامل از آن خارج شود. صفحه های وب  به منزله ویترین مغازه برای کسب و کار شما می باشند. پس باید در طراحی آن کمال دقت و توجه را داشته و از رنگ های منـــــاسب استفاده کنید. در طراحی سایت هدف اصلی، معرفی و فروش خدمات کسب و کار تان می باشد. ولی با توجه به این‌که در محیط مجازی امکان این را ندارید که مشتریان خود را از نزدیک مشاهده کرده و از تکنیک‌های بازاریابی استفاده کنید به همین دلیل باید از روش‌هایی که باعث جذب مشتری می شود، استفاده کنید. یکی از روش‌ها برای جذب مشتری انتخاب رنگ مناسب برای وب‌سایت‌می باشد.

نحوه انتخاب رنگ برای کسب و کار

قبل از تصمیم‌ گیری در مورد اینکه کدام رنگ برای کسب و کار شما مناسب است، مهم است قدمی به عقب برداشته و به این فکر کنید که رنگ ‌ها هر کدام چه معنایی دارند.

قرمز

 قرمز یک واکنش پرشور را برمی‌انگیزد. قرمز، رنگی است که ضربان قلب را افزایش داده، نفس را سریع می‌کند و به طور کلی با انرژی، هیجان و شور همراه است. قرمز یکی از رنگ‌هایی است که توجه را جلب می‌کند، در حالی که می‌تواند تحریک‌کننده و تحریک‌پذیر باشد.

بنفش

بنفش یک رنگ پیچیده و در عین حال مرموز است. بنفش به عنوان یک رنگ قدرتمند سلطنتی شناخته شده و اغلب به عنوان نماد راز و رمز، سحر و جادو، اصالت و ثروت در نظر گرفته می شود.

آبی

آبی محبوب‌ترین انتخاب رنگ برای برندهای برتر می باشد. آبی جزء رنگ‌های آرامش‌بخش است، زیرا آسمان و اقیانوس را یادآوری می‌کند. رنگ آبی همچنین با اعتماد، امنیت و اطمینان نیز همراه است.

سبز

سبز رنگی است که با آرامش، ایمنی و طراوت مترادف است. سایه‌های مختلف رنگ سبز می‌تواند یک هویت تجاری منحصر به فرد را برای شرکت ایجاد کند.

زرد

زرد یک انتخاب محبوب برای برندهایی می باشد  که می‌خواهند احساس مثبت بودن را در هویت خود ایجاد کنند.

قهوه ای

قهوه‌ای نشان‌دهنده سادگی است و ثبات و قدرت را منعکس کند. این رنگ توسط برندهایی که می‌خواهند کلاسیک و قابل‌اعتماد باشند استفاده می‌شود. از جهتی؛ رنگ قهوه‌ای با زمین ارتباط دارد و می‌تواند کثیفی را به مردم یادآوری کند، بنابراین باید از آن درست استفاده شود، به خصوص اگر به عنوان رنگ اصلی یک برند شناخته شود.

سیاه

مشکی نشانه قدرت، اقتدار و ثبات است و می‌توان آن را تهدیدآمیز و گاهی غیردوستانه تلقی کرد. رنگ مشکی معمولاً نمادی برای فهم و هوشمندی می باشد. این رنگ یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای برندها است و از کلاسیک‌ترین گزینه‌ها نیز محسوب می‌شود. هم کلاسیک و هم پیچیده که می‌تواند هویت کسب و کار را برجسته کند. سیاه یکی از رنگ‌هایی است که می‌تواند بدون از بین رفتن جذابیت کلاسیک، با دیگر رنگ‌ها ترکیب شده و احساسات قوی‌تری را ایجاد کند.

سفید

رنگ سفید نشان‌دهنده سادگی، خلوص و همچنین تمیزی است. این سه مورد باعث محبوبیت  در بخش بهداشت و درمان و مشاغل مرتبط با کودکان می‌شود.

خاکستری

خاکستری به عنوان یک پس‌زمینه خوب برای سایر رنگ‌ها به شمار می‌رود؛ این به خاطر ماهیت خنثی و محافظه‌کار آن می باشد. با این وجود، در کسب و کار، رنگ خاکستری معنی قابل اطمینان بودن را هم دارد. رنگ خاکستری سنبل احساس عمل‌گرا بودن، سن زیاد و همبستگی می باشد. با این وجود استفاده زیاد از آن می‌تواند باعث حس پوچی و افسردگی شود.

تاثیر رنگ در کسب و کار

تاثیر رنگ در کسب و کار

رنگ مورد علاقه خانم ها و آقایان

به گزارش لایفز لیتل میستریز، بخشی از مطالعه اخیر فیلیپ کوهن، جامعه‌شناس دانشگاه مریلند در زمینه هنجارهای جنسیتی در مورد علاقه به رنگ‌ها در بین دو جنس است. وی از چند هزار مرد و زن یک سوال بسیار ساده پرسید: رنگ مورد علاقه شما کدام است؟ نتایجی که فیلیپ کوهن به دست آورده به شرح زیر است.

رنگ مورد علاقه خانم ها                                        رنگ مورد علاقه آقایان

آبی: ۳۵%                                                                                                                  ۵۷% :آبی

بنفش: ۲۳%                                                                                                             ۱۴% : سبز

سبز: ۱۴%                                                                                                               ۹% : مشکی

قرمز: ۹%                                                                                                                    ۷% :قرمز

مشکی: ۶%                                                                                                              ۵% :نارنجی

نارنجی: ۵%                                                                                                              ۳% :طوسی

زرد: ۳%                                                                                                                    ۲% :سفید

قهوه ای: ۳%                                                                                                           ۲% :قهوه ای

طوسی: ۱%                                                                                                                  ۱% :زرد

رنگ مورد علاقه زنان و مردان

رنگ مورد علاقه خانم ها و آقایان

منبع: small biztrends

1 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر رنگ در کسب و کار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا