تکنولوژی چگونه بر آینده شرکت­­­­ ها تاثیر می­ گذارد؟

مهر 30, 1398

تکنولوژی چگونه بر آینده شرکت­­­­ ها تاثیر می­ گذارد؟

همانطور که می دانیم در سراسر دنیا شرکت­ها دائماً در حال تحول می­باشند. فضای فیزیکی  شرکت­ها از اتاق­های جدا و چیدمان مزرعه­ای میزهای کارکنان گرفته تا طراحی فضای غیر رسمی تر و راحت تر متغیر بوده است. این تغییرات مثبت همواره با تحولات مداوم فناوری همراه بوده است.

در نتیجه، همیشه چشم اندازهای دفاتر آینده شرکت­ها مورد توجه بسیاری از رهبران مشاغل قرار می­گیرد. این چشم اندازها شامل فضای اداری و همچنین نحوه کار کارکنان شرکت­ها می­باشد. Cloud. با بیش از ۱۹۰,۰۰۰ ثبت نام به عنوان یک دامنه پیشرو و جدید برای مشاغل مدرن، با بسیاری از شرکت­هایی که در حال تغییر محل کار خود برای مطابقت با دنیای کار مدرن هستند همکاری می کند.

با رشد شرکت­هایی که سیاست های کاری انعطاف پذیر و فضاهای همکاری دارند، واضح است روش کار تغییر پیدا می­کند. اما چطور با پشت میز نشستن میتوان فضای اطراف را تغییر داد؟

تجربه شخصی کارمندان

به گفته جنی ترن رئیس Fint.Cloud: “در Fint.Cloud مطابقت با دنیای کار مدرن به هیچ وجه به معنای باز ماندن از روندها نیست، بلکه ایجاد محیطی است که کارمندان دوست دارند در آن کار کنند.”

وقتی صحبت از آینده ی نرم افزارهای اداری می­شود، متوجه تمرکز بر ایجاد حس همکاری مشترک کارکنان (TeamWork) در دفتر برای ایجاد یک محیط کاری جذاب می­شویم. حالا آیا این امر با استفاده از اتاق­های ملاقات انجام می شود یا فضای کاری شامل مناطق تفریحی با مبل­ها و میزهای پینگ پنگ؟ منظور از این مباحث تمرکز روی تجمیع کارکنان و تقویت روابط آنهاست.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که فناوری­های پیشرفته مورد استفاده شرکت با  کارکنان آن مکمل یکدیگر باشند تا بتوانند با هم کار کنند. طراحی دفاتر آینده تأکید جدی بر روی پر کردن شکاف بین خانه و محل­های کار سنتی دارد تا با تعداد بیشتری کارمند مجهز رو به جلو حرکت کنند.

این انعطاف پذیری شرکت­ها تا حد زیادی با تکامل فناوری مانند سرویس­های ابری (Cloud Services) امکان پذیر می­باشد که به کارکنان این امکان را می­دهد بدون توجه به اینکه در چه محلی مشغول به کار هستند ، همکاری تیمی خود را داشته باشند. یکی از شرکت­های موفق که از سرویس ابری استفاده می­کند Fashion.Cloud می­باشد.

رنه شلن، بنیان­گذار Fashion.Cloud:

“به عنوان یک پلتفرم با هدف تقویت جامعه عمده فروشی، به کار گروهی و پشتیبانی متقابل اعتقاد داریم. با این حال، این بدان معنا نیست که همه کارکنان مجبورند در یک مکان بنشینند. با راه­حل­ها و ابزارهای مبتنی بر سرویس­های ابری، کارکنان می­توانند در سراسر مرزها همکاری داشته باشند.”

تکنولوژی چگونه بر آینده شرکت­­­­ ها تاثیر می­ گذارد؟

تکنولوژی چگونه بر آینده شرکت­­­­ ها تاثیر می­ گذارد؟

آینده انعطاف پذیر است

فاکتور دیگری که باید در نظر داشته باشید این است با استفاده از نرم­افزارهای از راه دور، دیگر نیازی به اسکان تعداد زیادی از افراد در دفتر نیست و کارها به راحتی انجام پذیر می­باشد. بنابراین اندازه فیزیکی دفاتر سنتی کوچکتر خواهد شد.

جنی ترن از Fint.Cloud می گوید: “بسیاری از کارکنان شرکت خارج از کشور وجود دارند که از عدم حضور فیزیکی و داشتن ساعت کاری انعطاف پذیر نیز استقبال می کنند. همینطور ما نیز افراد زیادی را از راه دور می بینیم. کمی به مادران جوان فکر کنید.” ما تجربه های شخصی کارکنانی که بدین شکل همکاری می­کنند را بیشتر می­بینیم، که  این  نشان دهنده نیازهای نوظهور نسل­های جوان برای کنترل بیشتر بر زندگی حرفه ای آنها است.

تمرکز بر همکاری در فضاهای اداری نیز برای Fashion.Cloud در اولویت است. رنه شلن می گوید: “ما تیمهایی داریم که از دو دفتر ما در هامبورگ و آمستردام با هم کار می کنند، همچنین از راه دور نیز کارکنانی از اوکراین یا آرژانتین با ما همکاری دارند. علاوه بر این کارکنان می توانند یک روز در هفته از خانه کار کنند. به این ترتیب ما به کارکنان خود این آزادی را می دهیم که در آنجا زندگی و کار کنند و یک تیم بهینه را ایجاد می کنیم.”

با تداوم انقلاب دیجیتال در شرکت­ها، دفاتر مدرن دستخوش تحولات گسترده ای خواهند بود. برای ایجاد یک محیط مدرن برای موفقیت، نیاز به تفکر مدرن است. اکنون زمان آن رسیده است که چشم اندازها، رهبران مشاغل، معماران و طراحان دفاتر، دفاتر آینده را طراحی کنند.

مو موخری رئیس خدمات ثبت نام در .Cloud است.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *