فناوری های طراحی وبسایت _ توسعه دهندگان وب سایت ها، در بستری کار می کنند که به طور پیاپی در حال تغییر و تکامل می باشند. آنها باید با این تغییرات تطبیق یافته و سازگار شوند
هر توسعه دهنده ی وب برای راه اندازی یک وب سایت بایستی روش ها و قوانین توسعه ی وب را بداند و اگر می خواهد وب سایتی که راه اندازی می کند نتیجه مطلوبی داشته باشد باید با آخرین تکنولوژی های روز آشنایی داشته باشد تا بتواند به هدف خود برسد.


پیشرفت یک برنامه یا وب سایت به طور رایج به دانش سه زبان HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیاز دارد. زماتی که شما می دانید که هدفتان از طراحی وب چیست، به طور قابل ملاحظه ای درک تکنولوژی های وب و نحوه ی کار با آنها آسان تر می شود. به همین خاطر در این مطلب می خواهیم به بررسی آخرین تکنولوژی های وب سایت ها بپردازیم.


تکنولوژی وب چیست؟


کامپیوترها برای برقراری ارتباط با همدیگر نیاز به کد هایی دارند. تکنولوژی های وب، زبان های نشانه گذاری و بسته های چند رسانه ای می باشند که رایانه ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان از آنها استفاده می کنند.

جستجوگرها

جستجوگرها اطلاعات را از سرور ها درخواست می کنند و پس از آن، آنها را به شیوه ای که ما می توانیم درک کنیم ارائه می دهند. از جستجوگرها به عنوان مفسران وب می توان یاد کرد. پر طرفدار ترین این مفسرها عبارتند از گوگل کروم، سافاری، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر.

CSS و HTML

جستجوگرهای اینترنت توسط HTML می توانند درخواست های مخاطبان را درک کنند و اطلاعات لازم را به آنها ارائه دهند.

CSS شیوه ی نمایش عناصر HTML بر روی صفحه نمایش را شرح می دهد.

فناوری های طراحی وبسایت
فناوری های طراحی وبسایت

چارچوب های گسترش وب

چارچوب های توسعه ی وب نقطه ی آغاز برای راه اندازی و طراحی وب سایت می باشد و می توان از آنها برای انجام کار های ساده بهره گیری کرد.

زبان های برنامه نویسی

همانگونه که پیش از این گفتیم، کامیپوتر ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر از زبان های برنامه نویسی بهره گیری می کنند. زبان های برنامه نویسی گوناگونی وجود دارد. جاوا اسکریپت زبانی می باشد که بین همه ی مرورگرها مشترک می باشد.
PHP از طریق وردپرس استفاده می شود. این زبان علاوه براین توسط فیس بوک، ویکی پدیا و سایر سایت های مهم و بسیاری از برنامه های دسک تاپ استفاده می شود.
طبق گزارشات، جاوا اسکریپت یکی از پرطرافدارترین زبان های برنامه نویسی می باشد که توسط ۶۲.۵% از پاسخ دهندگان استفاده می شود.

پروتکل

دستور العمل روش انتقال اطلاعات بین رایانه ها و دستگاه ها معمولاً به عنوان پروتکل شناخته می شود.

HTTP

با بهره گیری از این پروتکل، هر وب سایت می تواند به جسجوگرها دست یابد. این پروتکل وب سایت را از سرور گوگل درخواست می کند و پس از آن با استفاده از HTML و CSS و جاوا اسکریپت یک وبسایت پاسخی دریافت می کند.

APL

رابط برنامه نویسی برنامه یا APL، به توسعه دهندگان امکان می دهد تا بدون نیاز به اشتراک گذاری کد از تعدادی قابلیت های برنامه استفاده کنند.

نقاط پایانی توسط توسعه دهندگان وبسایت ها در معرض دید قرار می گیرد، در حالی که API می تواند دسترسی را با یک کلید کنترل کند. بهترین نمونه های API ها آنهایی می باشند که توسط فیسبوک، توییتر و گوگل برای خدمات وبسایتشان آماده شده اند.

فناوری های طراحی وبسایت
فناوری های طراحی وبسایت

مطابقت پذیری

طبق گزارشات، پیش بینی شده است که تا سال ۲۰۲۲ حد ترافیک داده های گوشی های موبایل در سراسر دنیا با نرخ رشد سالانه ۴۶% به ۷۷.۵ اگزابایت در ماه برسد.
با یک سیستم مدیریت محتوای بدون سر، محتوای وبسایت شما می تواند بسیار راحت در هر دستگاهی در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. توسعه دهندگان وبسایت ها می توانند بدون نیاز به کد نویسی هر نوع تغییری که مد نظر دارند در وبسایت خود ایجاد کنند.

برنامه های تک صفحه ای

یک برنامه ی تک صفحه ای یک برنامه ی وب و یا یک صفحه ی وب است که با باز نویسی صفحه بجای بارگذاری کل صفحه از سرور با مخاطب در تعامل می باشد. این روش از قطع ارتباط مخاطب بین صفحات متوالی پیشگیری می کند. Spa بازدیدکنندگان را از فهرست های ناوبری و چرخاننده ی سخت دور می کند و با هر دستگاهی سازگار می شود.

ربات های چت

هوش مصنوعی در چت بوت ها مورد استفاده قرار میگیرند. چت بوت ها در درجه ی اول برای خدمت رسانی به مخاطب و در فرآیند های خودکار سازی به ویژه در بازاریابی و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. احتیاج به چت بوت ها در سال ۲۰۲۱ گسترده تر خواهد شد. هم اکنون ما می توانیم ببینیم که چت بوت ها، دستیاران مجازی و ربات های صوتی چطور به تجارت های کوچک و بزرگ برای تعامل با مخاطبانشان و فعل و انفعالات اجتماعی کمک می کند. به طور معمول یک چت بوت با یک شخص واقعی در ارتباط می باشد، ولی تعدادی می گویند برنامه هایی در حال توسعه هستند که در آن دو چت بوت قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر می باشند.

هوش مصنوعی

تعداد زیادی از شرکت ها در حال اضافه کردن قابلیت هوش مصنوعی به وبسایت های خود می باشند. به عنوان مثال یک برنامه ی ایجاد شده برای موبایل توسط هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهد که علائم بیماری خود را در برنامه ی مورد نظر وارد کرده و با پزشک خود در ارتباط باشید و یا به سوابق بیماری خود دسترسی پیدا کنید. نمونه ی دیگری از هوش مصنوعی ربات های چت هستند که پیشتر راجع به آن صحبت کردیم.
از هوش مصنوعی می توان برای تجزیه و درک رفتار بازدیدکنندگان وب سایت ها استفاده کرد. بهره گیری از هوش مصنوعی فواید زیادی دارد، که کاهش هزینه و آسانی دسترسی به اطلاعات برای کاربران از جمله ی آنها می باشد.

کلام آخر


تکنولوژی های وب به طور مرتب در حال تغییر و تکامل می باشند، و توسعه دهندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند از مزایای این تغییرات رو به رشد استفاده کنند باید از آنها آگاهی داشته باشند و در وبسایت های خود استفاده کنند.
هدف از ارائه و بهره گیری از این تکنولوژی ها، ایجاد تجربه ی کاربری مثبت و پذیرفته شدن توسط کاربران می باشد. وقتی فناوری های وب جدیدی ارائه شوند که استفاده از آنها برای کاربران راحت است و مزایای مختلفی را برای آنها ایجاد می کند، باعث پذیرفته شدن وب سایت از سوی کاربران و افزونی ترافیک خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا