مقایسه وردپرس و دروپال: کدام یک برای شما بهتر است؟

تیر 13, 1401
ما هر دو سیستم وردپرس و دروپال را دوست داریم، اما معتقدیم همیشه یک ابزار در زمینه‌ای خاص واقعا قوی‌تر است. در این مقاله قصد داریم این دو سیستم را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید به این سوال پاسخ دهید که با توجه به شرایط‌تان، وردپرس یا دروپال: کدام یک بهتر است؟

وردپرس یا دروپال: کدام یک بهتر است؟

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اجازه دهید ابتدا دو سیستم وردپرس و دروپال را به اختصار معرفی کنیم. در واقع، هر دو سیستم مدیریت محتوا هستند و این بدان معناست که هر دو بستری مناسب برای ایجاد و مدیریت تمامی محتواهای سایت‌تان هستند.

وردپرس

وردپرس در سال 2021 نیز مانند سال‌های پیشین همچنان پیشتاز و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتواست. این بستر که در سال 2003 به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ارائه شد، اکنون حدود 40% از تمامی سایت‌ها را به خود اختصاص داده است.

دروپال

دروپال که در ابتدای سال 2000 ارائه شده است، با وجود اینکه سهم کمی از بازار را دارد. اما توسط سازمان‌ها در سطوح بالاتر استفاده شده است. دروپال حدود 2.3% از کل وب سایت‌ها و 4.6 % از بازار وب سایت‌های با سیستم مدیریت محتوا را به خود اختصاص داده است. از جمله سازمان‌هایی که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند می‌توان به دانشگاه کلرادو و سازمان ناسا اشاره کرد.

چه زمانی استفاده از دروپال معنا و مفهوم دارد؟

محیط‌های کاری یا پروژه‌های پیچیده

اغلب از دروپال برای آموزش عالی، سازمان‌ها یا شرکت‌های دولتی استفاده می‌شود و در واقع هر دو این گروه‌ها به دروپال گرایش دارند. این سیستم برای پروژه‌های پیچیده بسیار عالی عمل می‌کند. اما منظور ما از پروژه‌های پیچیده چیست؟

  • شما پایگاه کاربری بزرگی دارید که وارد سایت می‌شوند و کارهای مختلفی انجام می‌دهند، مانند ایجاد محتوای در انجمن‌ها و باید هماهنگی‌های پیچیده‌ای داشته باشید، مانند ادغام با سایر سرویس‌های وب، میکروسرویس‌ها، اپ‌های آیفون، یا سایر موارد دیگر دروپال به طور کلی برای توسعه دهنده‌ها مناسب‌تر و راحت‌تر است.
  • محتوای سایت شما مختلف و مختلط است و فراتر از محتوای انواع پست های وبلاگی، مقالات خبری، صفحات استاندارد سایت، صفات فرود، فهرست کارکنان و غیره است. به عنوان مثال، کاتالوگ دوره‌های مختلف، محتوایی که از سرویس‌های کوچک یا REST بدست می‌آید، سطوح مختلف مجوز یک محتوا برای نقش های مختلف کاربران، یا تجارب کاربری جستجویی مختلف و پیچیده.

وردپرس می‌تواند محتوای چند زبانه را مدیریت کند، اما دروپال می‌تواند سناریوهای پیچیده‌تر را اداره کند.

مقایسه وردپرس و دروپال

چه زمانی استفاده از وردپرس معنا و مفهوم دارد؟

تقریبا تمام موارد

توصیه ما برای اغلب مشاغل کوچک و متوسط، نشریات، فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک، استارتاپ ها و … این است که از بستر وردپرس استفاده کنند.

کاربران سهولت استفاده از وردپرس را دوست دارند. همچنین شخصی‌سازی اولیه آن آسان است. در اینجا برخی از موقعیت هایی که وردپرس بر دروپال برتری دارد را ذکر خواهیم کرد:

تجارت الکترونیک

WooCommerce یک راه حل زیبا، ساده و در عین حال قدرتمند برای تجارت الکترونیک است. دروپال با Shopify هماهنگی مناسبی دارد که پلتفرم بسیار خوبی است اما به نظر ما اگر شما یک SMB باشید و یا هر یک از سایر مواردی که در بالا ذکر شد، WooCommerce راه حل مناسب‌تری برای شماست.

هزینه اولیه کمتری داشته باشید

وردپرس بستر بسیار بزرگی از انواع قالب‌ها دارد که به شما یک نمای کلی بصری و کاربردی از وب سایت را می‌دهد، بدون آنکه به استخدام تیمی برای طراحی و راه‌اندازی وب سایت، نیاز داشته باشید.

دروپال و وردپرس هر دو افزونه‌های بسیاری دارند که پشتیبانی خوبی دارند، اما وردپرس واقعا از نظر در دسترس بودن و تنوع افزونه‌ها برتر است.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *