نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار _ بهترین نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار، (Dragon Naturally Speaking (DNS  می باشد، ولی با قیمت ارائه می شود. اما چطور می توان آن را با بهترین برنامه های رایگان، مثل تایپ صوتی GDVTو تشخیص گفتار ویندوز WSR مقایسه کرد؟

در این مطلب Dragon را با تایپ صوتی Google Docs و تشخیص گفتار ویندوز برای سه کاربرد معمولی مقایسه خواهیم کرد:

۱- تشخیص گفتار Dragon

Dragonبه صورت طبیعی صحبت کرده، و در تشخیص صدا از نرم افزار مایکروسافت و گوگل استفاده می کند.

DNS به طور متوسط ​​۱۰ درصد بهتر از هر دو برنامه می باشد. ولی طبیعی صحبت کردن Dragon ارزش پرداخت هزینه را دارد؟

بستگی به چیزی دارد که از آن استفاده می کنید. برای نوشتن یکپارچه و با دقت زیاد، که به کمی خواندن باثبات نیاز دارد، DNS بهترین نرم افزار گفتار به متن می باشد.

۲- تشخیص گفتار ویندوز

چنانچه به فکر چاپ مجدد اسناد خود نمی باشید، WSR یک نرم افزار عالی برای تشخیص گفتار رایگان می باشد. نکته منفی آن این است که به رایانه ویندوز نیاز دارد. علاوه براین با دقت ۹۰ درصدی که دارد، از کمترین دقت در میان نرم افزارهای تشخیص صدا که در این مقاله تست شده است، برخوردار است.

با وجود این، در سیستم عامل ویندوز یکپارچه شده است، یعنی اینکه می تواند خود رایانه مانند shut down و sleep را کنترل کند.

۳- تایپ صوتی گوگل Docs

تایپ صوتی Google Docs به نحوه و مکان استفاده شما بسیار محدود می باشد. این مورد فقط در Google Docs، در جستجوگر کروم و با اتصال به اینترنت کار می کند.

ولی در دستگاه های تلفن همراه گزینه های مختلفی را ارائه می دهد. تلفن های هوشمند اندروید این امکان را دارند، که با بهره گیری از همان موتور گفتار به نوشتار که با Google Keep یا Live Transcrib نیز کار می کند، صدای شما را به متن منتقل کنند. و در حالی که Dragon Naturally Speaking یک برنامه تلفن همراه ارائه می دهد، با یک خرید جداگانه از مشتری دسک تاپ نیز برخورد می شوید.

Dragon و مایکروسافت در هر مکانی که می توانید متن را وارد کنید کار می کنند. با این وجود، WSR می تواند توابع کنترل را اجرا کند در حالی که Dragon بیشتر مربوط به ورودی متن می باشد.

Speech-to-text-conversion-software-

نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار

آیا خدمات رونویسی رایگان ارزش استفاده کردن را دارند؟

Dragon به طور طبیعی صحبت کردن دقت ۱۰۰درصد کاملاً برای رونویسی صدا دارد. سرویس صوتی به متن رایگان مایکروسافت، تشخیص گفتار ویندوز دقت ۸۹ درصد را به دست آورده است.
تایپ صوتی Google Docs نمره کلی با دقت ۹۵٫۲ درصد را کسب کرد.
با این وجود ، محدودیت های عمده ای در انتخاب گزینه های متن به گفتار وجود دارد که باید همیشه در نظر داشته باشید.

GDVT فقط در جستجوکر کروم کار می کند. افزون بر این، تنها برای Google Docs کار می کند. اگر نیاز دارید چیزی را در صفحه گسترده یا پردازشگر کلمه به غیر از Google Docs وارد کنید، شانسی ندارید.

نتایج آزمون نشان می دهد که GDVT دقیق تر از WSR است، ولی باید توجه داشته باشید که فقط در کروم برای Google Docs کار می کند. و همیشه به یک اتصال اینترنتی احتیاج خواهید داشت.

برای اغلب کاربران، گزینه های رایگان باید به اندازه کافی خوب باشند. با این وجود، برای تمام کسانی که به سطح بالایی از دقت رونویسی احتیاج دارند، Dragon Naturally Speaking بهترین گزینه موجود است. به عنوان یک کاربر، در صورت نیاز به سرویس رایگان، تایپ صوتی Google Docs یک جایگزین مناسب و خوب می باشد.

این ابزارها ثابت می کنند که صدای شما می تواند متن را تولید کند. اکنون دستیار Google Voice را امتحان کنید که بهترین دستیار کنترل صدا می باشد که می توانید در حال حاضر برای مدیریت کارهای روزمره از آن استفاده کنید.

منبع: mytarfand

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا