نکات مهم خرید DVR با کیفیت

دی 23, 1399

نکات مهم خرید DVR با کیفیت – دستگاه DVR  مخفف Digital Video Recorder، به معنی ضبط ویدئویی دیجیتال است که ضبط تصاویر آنالوگ دریافتی از دوربین مداربسته را، پس از تبدیل آن ها به داده های دیجیتال و قابل ثبت بروی هارد دیسک انجام می دهد. متداول ترین نوع حافظه مورد استفاده در این DVRها هارد دیسک های معمولی هستند.

این دستگاه ضبط با توجه به تعداد کانال و حجم داده های دریافتی از دوربین مداربسته، از تک یا چند هارد دیسک پشتیبانی می کند. همچنین این دستگاه قابلیت باز پخش تصاویر ضبط شده را دارد و حتی می تواند بر بستر شبکه و اینترنت، انتقال تصویر زنده و باز پخش را برای کاربر فراهم نماید.

دی وی آر مدل DRK265CH16-1080P-85

نکات مهم خرید DVR با کیفیت

انواع DVR

۱- Standalone Digital Video Recorder DVR

این دستگاه، به صورت مستقل عمل کرده و در هنگام راه اندازی نیازی به دستگاه دیگر ندارد.

۲- PC-Based Digital Video Recorder

نوع کارت ضبط و پخش تحت سیستم عامل است، که بر روی رایانه نصب می شود و امکان استفاده و ضبط تصاویر بر روی هارد دیسک رایانه را فراهم می آورد.

قابلیت های DVR با کیفیت

۱- رزولوشن تصاویر ضبط شده نسبتا خوب و حداقل کیفیت D1 باشد.

۲- دسترسی به تصاویر دوربین مداربسته، با توجه به زمان و تاریخ ضبط به راحتی قابل دسترسی باشد.

۳- پس از بکاپ گرفتن از تصاویر ضبط شده، کیفیت تصاویر به هیچ وجه کاهش پیدا نکند.

۴- قابلیت پشتیبانی از هارد دیسک، با ظرفیت یک گیگ و بالاتر را برای ضبط تصاویر برآورده کند.

۵- امکان ضبط تصاویر با حالت تشخیص حرکت نیز وجود داشته باشد.

۶- امکان اتصال آسان DVR، به شبکه اینترنتی جهت امکان مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده از راه دور را فراهم آورد.

فاکتورهای مهم در انتخاب DVR مناسب

تعداد کانال های ورودی

DVR ها را با توجه به تعداد کانال های ورودی دسته بندی می کنند.  تعداد کانال های ورودی معمولا ۴، ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ هستند. در موقع راه اندازی سیستم باید به تعداد دوربین های مداربسته نصب شده، توجه داشته باشید و امکان افزایش تعداد دوربین درآینده را نیز مدنظر قرار دهید. از همین رو معمولا DVR را طوری انتخاب می کنند، که تعداد ورودی های آن از تعداد دوربین های مداربسته نصب شده بیشتر باشد، تا بتوان در آینده در صورت نیاز، دوربین مداربسته به آن اضافه نمود.

نکات مهم خرید DVR با کیفیت

نوع نمایش تصاویر DVR

از آنجایی که DVR ها، با توجه به تعداد کانال های ورودی و مدلهایشان روش های متفاوتی برای نمایش تصویر دارند، در موقع خرید و نصب باید به این نکته توجه نمایید. دی وی آر های ۴ کاناله با توجه به تعداد دوربین مداربسته متصل شده، قابلیت نمایش تصویر یک ماتریس دو در دو را دارند. دی وی آر های ۸ کاناله جدا از نمایش ۴ تصویر همزمان می توانند، ۸ تصویر همزمان را نیز در یک ماتریس سه در سه نمایش دهند. در صورتی که می خواهید از یک دی وی آر، برای نمایش و ضبط تصویر چند دوربین مداربسته استفاده کنید باید از یک سوئیچر، کواد یا مولتی پیکسر نیز در کنار دستگاه دی وی آر استفاده کنید.

فرمت فایل های ضبط شده بر روی هارد دیسک

دی وی آر ها دارای فرمت های متنوعی، برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته می باشند. فرمت هایی مثل H.264، MPEG4، MPEG و… . تفاوت کدک بین این فرمت ها، در فشرده سازی و کدک کردن تصاویر و کیفیت تصاویر ضبط شده دوریبن مداربسته می باشد.

مدت زمان ضبط تصویر دوربین مداربسته

این قابلیت بیشتر به ظرفیت هارد دیسک یا هارد دیسک های نصب شده در دی وی آر بستگی دارد. بیشتر DVR ها این امکان را دارند که پس از پر شدن ظرفیت هارد، بر روی داده های از قبل ذخیره شده بازنویسی کنند. همچنین می توانید DVR را طوری برنامه ریزی کنید، که پس از پر شدن فضای هارد دیسک، به کاربر برای تعویض آن اعلان اخطار کند. یکی از نکات مهم در مورد دستگاه دی وی آر ها، فرمت ذخیره سازی تصویر دوربین مداربسته در آنها است، که می‌تواند نقش مهمی در بالا بردن کیفیت تصاویر ضبط شده و کمتر کردن ظرفیت آنها باشد. ویژگی مهم دیگر در زمان تنظیم دستگاه دی وی ار، توجه به میزان کیفیت مطلوب با توجه به کاربرد دوربین‌مداربسته است.

تشخیص حرکت

در بعضی موارد بسته به نیاز مشتری، نیازی نخواهد بود که تمامی تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته ضبط شود. سیستم تشخیص حرکت به شما این امکان را می دهد تا تنها تصاویری را که در آنها حرکت وجود دارد ضبط کند. این قابلیت در بیشتر دستگاه های قرار داده شده است. همچنین ممکن است DVR این قابلیت را به شما بدهد، تا تنها محل خاصی از تصویر را که بصورت جدول مربعی شکل بر روی مانیتور نشان می دهد، به عنوان محل حساس به حرکت انتخاب کنید. از دیگر نکات خاص و مهم دیگر در رابطه با سیستم تشخیص حرکت، تنظیم میزان حساسیت سیستم به حرکت محدوده مشخص شده با توجه به کاربرد خاص آن است. هر چه حساسیت سیستم کمتر باشد حجم حرکت و جابجایی بیشتری برای فعال کردن سیستم نیاز خواهد بود.

مشاهده و تنظیم از راه دور

در صورتی که DVR پورت های RS232 یا RS485 را داشته باشد، امکان اتصال دی وی آر به رایانه برای کاربر ایجاد خواهد شد و همچنین می توانید DVR را با استفاده از نرم افزار CMS در یارانه خود نصب کنید. بر اساس وضوح تصویر و کیفیت، میزان فریم تنظیم کرده وتصاویر را مشاهده و ضبط کنید. برای متصل شدن به پورت LAN به یک سرور نیاز خواهید داشت، تا بتوانید از طریق شبکه به تصاویر دوربین مداربسته دسترسی داشته باشید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *