آشنایی با برخی از پردرآمدترین مشاغل

مرداد 9, 1400

آشنایی با برخی از پردرآمدترین مشاغل _ از دید شما مشاغل خاص و پردرآمد ایران و جهان چه چیزهایی می باشند؟ آیا  می توان به شغل‌های نوظهوری مانند دیجیتال مارکتینگ یا اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک کار پردرآمد نگاه کرد؟ در این مطلب پاسخ تمام این سوالات را دریافت خواهید کرد.

در این مطلب می کوشیم، پردرآمدترین شغل‌های ایران و دنیا را که در نظر اکثر افراد، پول‌ساز شناخته می‌شوند را بررسی کرده، تا اگر شما هم رویای پولدار شدن را در سر می‌پرورانید، بتوانید به هدفتان نزدیک‌تر شوید.

 

مشاغل پردرآمد و خاص

همانگونه که گفتیم، واژه‌ی پردرآمد از نظر اشخاص مختلف می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد. اینکه سطح آرزوها و توقعاتی که دارید تا چه اندازه می باشد، میزان و مقدار مد نظرتان از این کلمه را تغییر می‌دهد. با نگرش به تغییرات سن افراد، مقدار درآمدی که انتظار دارند به آن برسند هم می‌تواند متغیر باشد.

اگر در ایران زندگی می‌کنید، می‌دانید که هر روز باید معیارهایتان را برای واژه‌ی پردرآمد تغییر داده و با توجه به نوسان قیمت‌ها، نمی‌توانید برای آینده‌ی دراز مدت معیار ثابتی برای آن در نظر داشته باشید. در هر صورت مشاغل پیروز و پردرآمدی در ایران و دنیا وجود دارد، که با تمام نوسانات اقتصادی، هنوز هم می‌توان آن‌ها را جزو پردرآمدترین شغل‌ها به حساب آورد. در ادامه این مشاغل را براشس شما معرفی می کنیم.

 

1- دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ از آن مشاغلی‌ می باشد، که به تازگی در ایران بسیار رونق گرفته است. با توجه به تغییر و تحولاتی که رخ داده و پیدا شدن سر و کله‌ی ویروس کرونا، تعداد زیادی از کسب و کارهای سنتی هم به کسب و کار آنلاین مشتاق شدند و همین علت باعث رونق گرفتن بیش از پیش این شغل پردرآمد شده است.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده یعنی بهره گیری از ابزارها و تکنولوژی دیجیتال مانند موبایل، وب‌سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه‌سازی سایت (سئو) و … برای افزایش فروش و درآمد. به راستی بازاریابی دیجیتال، زیر مجموعه‌ای از مارکتینگ یا فروش می باشد، که در عصر جدید، می‌تواند باعث رشد فوق‌العاده‌ی کسب و کارها سنتی شده و با وارد کردن آن‌ها به فضای آنلاین، تحول بزرگی در فروش این کسب و کارها ایجاد کند.

بنابراین جای تعجب ندارد که چرا تقاضا برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ  روز به روز در حال افزایش می باشد. دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های مختلفی دارد که می‌توانید با ورود به هر کدام از آن‌ها، به درآمد بسیار خوبی برسید. به عنوان مثال می‌توانید در حوزه تولید محتوا فعالیت کنید، (محتوای متنی یا تصویری) و یا به یک سئوکار خبره تبدیل شوید و پول زادی کسب کنید.

درآمد یک دیجیتال مارکتر در ایران از ۱ میلیون تومان شروع شده، و طبق آخرین آگهی‌های استخدامی موجود، تا ماهی ۱۲ میلیون تومان دستمزد هم برای آن پیشنهاد می‌شود. مسلما اگر مهارت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. این میزان تا ماهی ۱۰۰میلیون تومان هم افزایش پیدا خواهد کرد!

2- متخصص داده کاوی

داده کاوی از آن مشاغل خاص و درآمدزا می باشد، که تاکنون در ایران تا حدودی ناشناخته مانده، اما در خارج از ایران به شدت رونق گرفته است. داده کاوی دانش تحلیل داده‌ها می باشد، و تمام سازمان‌ها و کسب و کارها برای افزایش درآمد خود به تحلیل داده‌ها و اطلاعاتی که دارند نیازمند هستند.

پیش‌بینی قیمت ارز، بررسی احتمال ورشکستگی شرکت ها، تاثیر تبلیغات، شناخت و پیش‌بینی رفتار مشتریان که زیرشاخه‌ای از مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود، تنها برخی از کاربردهای این شغل محبوب در شاخه‌های مختلف می باشد. طبق تحقیقات انجام شده درآمد این شغل، ۲۵% از میانگین درآمد  شغل‌های مربوط به فناوری اطلاعات بیشتر می باشد.

آشنایی با برخی از پردرآمدترین مشاغل

3- مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی نیز یکی از آن شغل‌های پردرآمد در خارج از کشور محسوب می‌شود. که پیش‌بینی می‌شود آینده‌ی شغلی درخشانی خواهد داشت. تعیین استراتژی‌های بازاریابی و نظارت بر فروش، گوشه ای از مسئولیت‌های مدیر بازاریابی ا‌ست. اما این کار در ایران هم جایگاه خودش را پیدا کرده و در صورت داشتن مهارت و تجربه، مطمئن باشید می‌توانید به درآمد خولی برسید.

4- مدیر IT

نگهداری نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، از راه به‌روزرسانی‌های منظم و رفع مشکلات فنی به‌وجود آمده، گوشه ای از وظایف مدیر فناوری اطلاعات (IT) می باشد. با توجه به نقش غیر قابل انکار فناوری اطلاعات در عصر کنونی، این شغل در حال حاضر در خارج از ایران هم متقاضیان زیادی داشته و هم درآمد زیادی را دارد. در ایران نیز در سال‌های اخیر توجه بیشتری به این حوزه شده و شما می‌توانید به آینده‌ی شغلی این کار امیدوار باشید.

منبع: virgool

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *