اهمیت فازبندی طراحی سایت در آغاز کسب و کار

تیر 29, 1400

اهمیت فازبندی طراحی سایت در آغاز کسب و کار – پروژه‌های طراحی سایت مراحل مختلفی دارد که معمولا شامل پروپوزال، سفارش، قرارداد، توسعه، بازبینی، تست داخلی و تست عملیاتی و … می‌شود که با توجه به سایت و نوع گروه توسعه متفاوت خواهد بود. ما در این مقاله هر یک از این مراحل را شرح داده و به اهمیت فازبندی طراحی سایت اشاره خواهیم کرد.

امروزه، به لطف گوشی‌های هوشمند و گسترش اینترنت تقریبا تمام افراد به اهمیت داشتن وب سایت واقف هستند و یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در آغاز هر کسب و کاری به آن پرداخته می‌شود، پروژه طراحی سایت و راه‌اندازی یک وب سایت مناسب و موفق است. طراحی سایت مراحل و فازهای مختلفی دارد که شناخت هر یک از این مراحل و فازبندی صحیح این پروژه، منجر به رونق کسب کار شما می‌شود.

فازهای مختلف طراحی سایت

1- جمع آوری و کشف اطلاعات مرتبط با کسب و کار

در ابتدا نیاز است تا درک صحیحی از تجارت و نیازهای کسب و کارتان حاصل شود. اینکه هدف از راه‌اندازی سایت‌تان چیست؟ آیا می‌خواهید اطلاعاتی ارائه دهید یا یک سرویسی را ارتقا دهید، یا محصولی را بفروشید و غیره؟ با راه‌اندازی این وب سایت امیدوارید به چه نتیجه‌ای برسید؟

آیا مخاطبین کسب و کار شما گروهی خاصی از افراد هستند؟ مخاطب هدف شما به دنبال چه نوع اطلاعات، محصول یا خدمات هستند؟ در حقیقت می‌بایست مخاطبان و مشتری‌های‌تان را به تصویر بکشید: سن، جنسیت، علایق و … این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سبک طراحی سایت‌تان را تعیین نمایید.

2. برنامه‌ریزی

پس از آن، با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده، یک نقشه سایت طراحی می‌شود: لیستی از تمام عناوین اصلی و زیر مجموعه‌های وب سایت شما. این امر برای ایجاد یک سیستم ناوبری سازگار و قابل فهم، امری ضروری است و به طراح کمک می‌کند تا بداند چه محتوایی در سایت خواهد بود. در واقع، نقطه‌ای است که تصمیم گرفته می‌شود چه امکاناتی (پلاگین‌ها، فرم‌های تماس و …) بکار برده شود.

اهمیت فازبندی طراحی سایت در آغاز کسب و کار1
اهمیت فازبندی طراحی سایت در آغاز کسب و کار

3. طراحی

با اطلاعاتی که تا این مرحله جمع آوری شده است، ظاهر و احساس سایت تعیین شده و طراحی اولیه سایت انجام می‌شود و به شما دسترسی Client Studio داده می‌شود تا سایت را بررسی نمایید و نظرات و مخالفت خود را ابراز نمایید.

پس از بازبینی‌ها و تطابق سایت با نیازها و سلیقه شما، طراحی نهایی سایت انجام می‌شود و سپس فرآیند توسعه سایت آغاز می‌شود…

4. توسعه

تمام عناصر گرافیکی از طرح اولیه گرفته می‌شود و به صورت کاربردی بر روی سایت  استفاده می‌شود تا سایت به درستی در دسترس مخاطبین قرار بگیرد.

5. آزمایش و تحویل

در این مرحله جزئیات نهایی شده و وب سایت آزمایش می‌شود. عملکردها، فرم‌ها و اسکریپت‌ها آزمایش می‌شود. مشکلات بررسی می‌شوند و اطمینان حاصل می‌شود که سایت در آخرین نسخه‌های مرورگر به درستی مشاهده می‌شود.

در این مرحله و پس از تایید نهایی شما، زمان تحویل سایت است و این به معنی راه‌اندازی رسمی سایت شماست.

6. پشتیبانی

لزوما پس از راه‌اندازی سایت، مرحله توسعه به پایان نرسیده است. باید به سایت به عنوان یک موجود زنده نگاه کرد که به تغییرات و پشتیبانی مداوم نیاز دارد. همچنین ارائه محتوای به روز شده، تضمین افزایش ترافیک سایت شماست. با توجه به نوع کسب و کار و نیاز شما از یک وب سایت، این فازها و مراحل می‌تواند کوتاه مدت و در عرض چند روز اتفاق بیفتد و یا پروژه‌ای بزرگ باشد و نیاز باشد که این چرخه چندین بار از نو آغاز شود و ماه‌ها به طول بیانجامد.

بهترین باش

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *