طراحی سایت و بازاریابی دیجیتالی

طراحی سایت درست است که ، متغیرهای بسیاری از جمله طرح، محتوا، گرافیک، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) و بهینه سازی نرخ تبدیل را شامل می‌شود. اما در واقع، طراحی وب سایت بخش مهم و اساسی فعالیت‌های تبلیغاتی شماست و بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که تنها بخشی از یک برنامه کلی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی است و باید از نظر ظاهر، احساس و هدف با سایر فعالیت‌های بازاریابی شما مانند تبلیغاتی کلیکی متناسب باشد.

وب سایت شما عالی‌ترین ابزار بازاریابی با مزایای بسیار است.

در حال حاضر بسیاری از مشاغل و برندها به اهمیت بازاریابی دیجیتالی پی برده‌اند و رو به سوی طراحی مجدد وب سایت‌هایشان آورده‌اند. گرچه این کار باعث بهبود رتبه آنها در نتایج جستجو نمی‌شود، اما مطمئنا نرخ بازگشت را افزایش می‌دهد.

تاثیر طراحی سایت بر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی

یک وب سایت با طراحی خوب و پشتیبانی عالی، به عنوان قلب فعالیت‌های تجاری و بازاریابی شما عمل می‌کند و بررسی برخی از فاکتورها می‌تواند به طور موثری بر روی استراتژی‌های بازاریابی شما تاثیر بگذارد. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

حقیقت این است که سئو بزرگترین دلیل برای طراحی مجدد وب سایت است. با این حال، بسیاری از مردم فکر می‌کنند طراحی عناصر سایت بر روی رتبه‌بندی آن تاثیری ندارد. هر گاه یک بروزرسانی بزرگ از طرف گوگل منتشر می‌شود، می‌بایست سایت را مجدد بررسی کرد. برای درک بهتر ارتباط طراحی وب سایت و بازاریابی، به محتوای تکراری سایت‌ها نگاهی بیندازید. گوگل از محتوای تکراری بیزار است!

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

نکته مهم این است که طراحی وب سایت بر روی تبدیل تاثیر می‌گذارد. طراحی بهتر می‌تواند منجر به بهینه سازی بهتر نرخ تبدیل شود. ظاهر وب سایت نشان می‌دهد که وب سایت شما تا چه اندازه قابل اعتماد است. در سایت خود باید به دو نکته توجه داشته باشید: سادگی و اعتبار. طراحی آن باید ساده اما با عملکرد عالی باشد!

تاثیر طراحی سایت بر روی بازاریابی دیجیتالی

تجربه کاربری (UX)

هر زمانی که قصد طراحی سایت و نمایش برندتان را داشتید، فراموش نکنید که همیشه باید کاربران‌تان را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که سایت‌تان کاربر پسند است، در غیر این صورت، بازدیدکننده‌ای نخواهید داشت.  کاربر باید به راحتی در سایت‌تان حرکت کرده و بر روی تمامی پیوندهای وب سایت شما کلیک کند و همچنین باید سرعت بارگذاری وب سایت‌تان مناسب باشد و سایت‌تان به درستی نمایش داده شود.

برندسازی

کاربران اشکالات یا نقاط ضعف فنی‌تان را به شما گوشزد نمی‌کنند، اما قطعا بر اساس طراحی وب سایت‌تان شما را قضاوت می‌کنند. اگر سایت‌تان در آنها احساس منفی ایجاد کند، بر چشم‌اندازهای تجاری‌تان تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل است که باید وب سایت شما در بازدید کنندگانی که وب سایت را منبع اطلاعاتی معتبری می‌دانند که به طرح‌های بازاریابی شما ارزش می‌بخشد، احساسات مثبت ایجاد کند.

هر زمان که کاربری به وب سایت شما وارد شود، تصویری از نام تجاری و برند شما در ذهنش ایجاد خواهد شد. اطمینان بیابید که سایت شما به خوبی نام تجاری‌تان را به نمایش گذاشته است. اگر سایت شما کاربران را تحت تأثیر قرار ندهد، روی برند شما نیز تاثیر بدی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا