نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت

تیر 28, 1400

نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت – با توسعه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی، شرکت‌های طراحی سایت بسیاری نیز به وجود آمدند که کار آنها طراحی و بهینه‌سازی سایت است.

اما احتمالا یکی از عوامل اصلی در انتخاب از بین خیل عظیم این شرکت‌ها، هزینه و قیمت طراحی سایت می‌باشد. ما در این مقاله به عوامل مختلف موثر بر محاسبه هزینه طراحی سایت اشاره خواهیم کرد.

شاید این پرسش‌ها، سوال‌های شما هم باشد که برای یک پروژه طراحی سایت چقدر باید هزینه کرد؟ چند بار باید هزینه کرد؟ این هزینه‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟ چه هزینه‌هایی را یکبار می‌پردازیم و کدام یک را سالانه باید بپردازیم؟

هر کسب و کاری معیارهای خاص خود را برای برآورد هزینه ها دارد؛ برخی از شرکت‌های طراحی سایت ممکن است برای شروع کار هزینه‌‌های پایین‌تری بگیرند و برخی ممکن است هزینه‌های بالاتری را به مشتری تحمیل نمایند.

ما در این مقاله تمامی گزینه‌هایی که در محاسبه هزینه طراحی سایت در نظر گرفته می‌شود و مشتری باید در نظر داشته باشد و برای آن هزینه نماید را شرح خواهیم داد.

عوامل موثر بر محاسبه هزینه طراحی سایت

1- در ابتدا باید حوزه کسب و کار خود را مشخص نمایید، سایت‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام طراحی و قالب مخصوص به خود را دارد: سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و یا خبری و غیره …

 اینکه چه قالبی را انتخاب می‌کنید نیز در محاسبه هزینه ها موثر است، می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید و یا قالبی مخصوص به خود را داشته باشید، هر کدام از این موارد تعرفه‌های مخصوص به خود دارد.

2- برای راه‌اندازی هر سایت به یک فضای هاست و دامنه نیاز است. برای خرید فضای هاست و دامنه نیز می‌بایست هزینه‌ای در نظر داشته باشید که این هزینه سالیانه است و با توجه به شرکت ارائه دهنده و امکاناتی که در اختیارتان خواهد گذاشت، متفاوت خواهد بود.

3- مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید، ویژگی‌های نرم افزاری و عمومی سایت‌تان است.

که مواردی از قبیل سیستم پیگیری، فروشگاه اینترنتی، اتصال به درگاه بانکی، گالری تصاویر، ارسال اس ام اس، امکان جستجو در سایت، پرسش‌های متداول، رزرو، نقشه سایت، وبلاگ، نظرات، تبلیغات، رویدادها، CRM، فروم، چت ، نظرسنجی، اشتراک‌گذاری و ارسال به دوستان، لینک‌های مرتبط، تماس با ما، نمایندگی‌ها و … بسیاری موارد دیگر که در سایت‌های مشابه مشاهده می‌کنید را در بر می‌گیرد.

نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت
نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت

4- مورد دیگری که توجه به آن این روزها بسیار حیاتی است، سازگاری سایت با دستگاه‌های مختلف از قبیل تلفن‌های همراه و تبلت‌هاست. در صورتی که بخواهید سایت‌تان بدون تغییر در منوها و محتوا در این دستگاه‌ها نمایش داده شود باید درخواست ریسپانسیو بودن بدهید که برای آن هم باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید.

5- تعرفه بعدی مربوط به زمانی است که طراحی سایت تکمیل شده و تحویل داده شده است، که آن هم پشتیبانی سایت است. گاه ممکن است سایت‌تان به دلایل مختلفی دچار مشکل شود، در این صورت با کمک پشتیبانی می‌توانید آن مشکل را حل نمایید و قطعا این امر نیز مستلزم هزینه است.

6- دنیای دیجیتال امروز به شدت رقابتی است و برای موفقیت سایت‌تان باید جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو داشته باشید. تعرفه دیگری که در طراحی سایت باید در نظر بگیرید، مربوط به سئو و بهینه‌سازی سایت‌تان برای موتورهای جستجو است.

و معمولا شرکت‌ها با توجه به اقدامات مختلفی که برای بالا بردن رتبه سایت شما انجام می‌دهند، هزینه‌های مختلفی را دریافت می‌کنند.

بهترین باش

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *