همه چیز در مورد راه اندازی یک سایت آموزشی

خرداد 30, 1401
این روزها به لطف همه‌گیری کرونا و توسعه تکنولوژی، تقریبا تمام دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها، دوره‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند و برگزاری دوره‌های آموزش آنلاین یک ضرورت محسوب می‌شود و ما در این مقاله، قصد داریم در مورد اهمیت راه‌اندازی و داشتن یک سایت آموزشی صحبت کنیم.

آموزش آنلاین

امروزه آموزش آنلاین و راه اندازی یک سایت آموزشی در اوج اهمیت خود قرار دارد: بسیاری از دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها، به صورت آنلاین آموزش می‌دهند. بعلاوه که همه‌گیری کووید 19 نیز سیستم آموزشی و آموزش الکترونیک را متحول کرده است.

به عنوان مثال، تمام دانشجویان دانشگاه هاروارد (لیسانس 2024 و کارشناسی ارشد 2022) مدرک خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند. آیا این مضحک نیست؟!

همچنین، بسیاری از مهارت‌ها (فناوری اطلاعات، طراحی، SMM، سئو و غیره) را می‌توان به صورت آنلاین آموخت و یک شروع تمام عیار برای حرفه و شغلی شخصی داشت.

تمام این موارد نشان می‌دهند که در همین لحظه، افراد زیادی به طور فعال در حال گذراندن دوره‌های آنلاین هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید مخاطبان‌تان را افزایش دهید، ارائه محتوای آموزشی به صورت آنلاین، درست‌ترین انتخاب است.

طبق گزارش فوربس، پیش بینی می‌شود بازار یادگیری آنلاین تا سال 2025 به 325 میلیارد دلار برسد که تقریبا سه برابر چند سال پیش است. و این مساله به ما نشان می‌دهد که آموزش آنلاین نه تنها در شرایط فعلی که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اهمیت راه‌اندازی سایت آموزشی

می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

نکته‌ حائز اهمیت در راه‌اندازی سایت آموزشی این است که، دیگر به جغرافیا وابستگی ندارید. بنابراین، دسترسی شما به مخاطب به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. بعلاوه، شما به افرادی دسترسی پیدا می‌کنید که آموزش الکترونیکی را به آموزش حضوری ترجیح می‌دهند.

علاه بر این، به دلیل پیامدهای کووید 19، بسیاری از افراد آموزش از راه دور را به آموزش حضوری ترجیح می‌دهند، زیرا این روش بسیار ایمن‌تر است و به کاهش پاندمی و مبتلایان کمک می‌کند.

می‌توانید از محتوایی که تولید کرده‌اید، چندین بار استفاده کنید.

اینکه محتوای آموزشی داشته باشید که بتوان آن را بارها استفاده کرد و به مشتری‌های بیشتری ارائه دهید، مسئله هیجان‌انگیزی است. فرض کنید یک مدرسه تجاری دارید. بدون وب سایت، تنها می‌توانید یک کلاس به صورت همزمان برای تعداد محدودی از افراد برگزار کنید.

حال اگر وب سایتی داشته باشید، می‌توانید کلاس را ضبط کرده و به تعداد افراد بیشتری ارائه دهید. اما فراموش نکنید هر از گاهی اطلاعات وب سایت‌تان را بروز کنید.

ویژگی‌هایی که یک سایت آموزشی باید داشته باشد.

در کل، دو نوع وب سایت آموزشی وجود داریم:

  • وب سایت‌ موسسات آموزشی (مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاهها)
  • وب سایت دوره‌های آنلاین

اهمیت وب سایت آموزشی بر کسی پوشیده نیست. وب سایت‌های آموزشی، باید همه‌کاره و امن باشند. از آنجایی که وب سایت بازتابی از میزان حرفه‌ای بودن موسسات و آموزشگاه‌ها هستند، طراحی تمیز آنها، بازدیدکننده را تشویق می‌کند تا بیشتر در آن بچرخد و در آن جستجو کند.

روند انتخاب یک سایت آموزشی برای کاربران، یک کار هیجان‌انگیز اما وقت‌گیر است. بنابراین، وظیفه ما به عنوان طراح این است که با گنجاندن برخی ویژگی‌ها، طراحی خاصی به کاربران ارائه دهیم. یک تصویر خوب نیمی از کار است. طراحی نه تنها به ظاهر، بلکه به حساس و تجربه کلی کاربر نیز مربوط می‌شود. طرح بندی، رنگ‌ها، تصاویر و فونت‌هایی که برای ایجاد وب سایت‌های آموزشی استفاده می‌شود، صفحه و پروفایل احراز هویت، داشبورد، ناوبری، مهمترین و اساسی‌ترین مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *