همکاری اپل و هیوندای درتولید خودرو _ گفته می‌شود کمپانی اپل با همکاری هیوندای می‌تواند، نخستین وسیله‌ی نقلیه‌ی خودران خود را که از آن با نام Apple Car یاد می‌شود، تا سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده آمریکا تولید کند.

مدتی پیش، گزارشی مبنی بر احتمال همکاری اپل و هیوندای به‌منظور تولید Apple Car منتشر شد که بعد از ساعاتی، هیوندای آن را با بیانیه‌ای به خبرگزاری بلومبرگ بطور رسمی تأیید کرد و اظهار داشت که گفت‌وگو در مراحل مقدماتی قرار دارد. شواهد نشان می‌دهد، که مفاد توافق‌نامه به غول خودروساز کره‌ای این امکان را خواهد داد، که تولید خودرو و باتری مورد نیاز خودروی اپل را برعهده بگیرد. به گزارش اپل‌ اینسایدر و با استناد به متن بدست آمده از خبرگزاری رویترز، توافق احتمالی یادشده می‌تواند تولید Apple Car را تسریع و بعضی از تولیدات را به خاک ایالت متحده آمریکا منتقل کند.

تاریخ عرضه خودرو اپل

طبق گزارش جدید، منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین مستقر در کره جنوبی، ادعا می‌کنند نقشه‌ی راه اپل برای تولید انبوه اتومبیل خودران می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۴ شروع شود و بخشی از فرایند تولید در کارخانه‌های واقع در خاک آمریکا انجام می شود. درحالی‌که طبق گزارش‌های پیشین، اپل بخاطر استاندارهای کیفی سخت‌گیرانه و مشکلات و قوانین حاکم بر صنعت، امکان دارد تولید نهایی را تا بعد از سال ۲۰۲۵ به تأخیر بیندازد.

به ادعای گزارش گفته شده، توافق‌نامه‌ی احتمالی حاوی مونتاژ خودرو در کارخانه‌ای مستقر در ایالت جورجیا متعلق به کمپانی کیا موتورز (زیرمجموعه‌ی هیوندای) یا ساخت کارخانه جدید در این کشور است. اعتقاد بر این می باشد که این چشم‌انداز دارای تولید ۱۰۰ هزار دستگاه اتومبیل در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و هیوندای وظیفه دارد ظرفیت تولید سالانه را به ۴۰۰ هزار دستگاه افزایش بدهد. گفته می‌شود اپل و هیوندای برای به پایان رساندن فرایند تولید و گرفتن بازخورد، قصد دارند نسخه بتای این اتومبیل را در سال ۲۰۲۲ عرضه كنند.

گزارش اپل‌اینسایدر درست بعد از آن منتشر شد، که هیوندای در بیانیه‌ای تأیید کرد نخستین مذاکره با اهالی کوپرتینو را آغاز کرده است. خبر با اهمیتی که منجر به افزایش بیش از ۲۰% سهام این شرکت در معاملات هفته‌ی گذشته شد. عرضه‌ی خودروی اپل در سال ۲۰۲۴ کمی زودتر از برخی از تحلیل‌ها و پیش‌بینی مینگ-چی کو می باشد. در ۷ ژانویه ۲۰۲۱، گزارش دیگری ادعا می‌کرد که تولید و عرضه‌ی اپل کار در حدود ۵ تا ۷ سال به ‌طول خواهد انجامید.

apple car

همکاری اپل و هیوندای درتولید خودرو

اظهار نظر تحلیل گران 

اظهارنظر بعضی از تحلیل‌گران و خبرگزاری‌های معتبر هم منتشرشده است، که می‌تواند دید خوبی از محصول آینده‌ی اپل ارائه کند. روی هم رفته، نظر تحلیل‌گران درباره‌ی ورود اپل به صنعت خودرو مثبت می باشد و گفته می‌شود خودروی اپل می‌تواند به‌طور قابل توجهی صنعت خودرو را به پیشرفت سوق دهد. برخی از این مهم به دلیل پتانسیل بالا برای ادغام سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات عنوان می‌شود. حتی گمان می‌رود که اپل در آینده تهدیدی برای تسلا خواهد بود.

پروژه‌ی تیتان تا الان با فراز و نشیب زیادی روبه‌رو بوده و به‌صورت نامشخص، فرایند کاری آن از سیستم‌های خودران اتومبیل تا طراحی خودرو متغیر بوده است. ولی تصور می‌شود عمده تلاش اپل بر ساخت خودروی الکتریکی خودران معطوف شده باشد. این امر منجر به ثبت اختراعات متعدد در زمینه‌ی طراحی خودرو و سایر تکنولوژی های مرتبط با آن شده است. افزون بر این، استخدام کارشناسان و خرید استارتاپ‌های این حوزه برای تسریع در تحقیقات و گزارش‌های اخیر مُهر تأیید دیگری از مصمم بودن کمپانی اپل در این صنعت محسوب می‌شود.

منبع: zoomit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا