وب سایت یا اپلیکیشن؟

دی 28, 1399

وب سایت یا اپلیکیشن؟ _ شاید برای هر فردی که بخواهد کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کند و فروشگاه اینترنتی محصولات خود را در بستر اینترنت ایجاد کند. اولین سوالی که برایش پیش می آید این است که، او باید در ابتدا وب سایت خود را راه اندازی کند یا این اپلیکیشن است که اولویت دارد. وب سایت ها و اپلیکیشن ها در نگاه اول بسیار شبیه به هم می باشند، و تعیین اینکه کدام از این یک برای شما مناسب می باشد، به عوامل مختلفی از جمله مخاطبان هدف، بودجه، هدف مورد نظر و ویژگی های مورد نیاز، بستگی دارد.

مزایای وب سایت نسبت به اپلیکیشن موبایل

اگر اهداف شما مربوط به برقراری ارتباط و بازاریابی و یا موارد عمومی است، اولین اقدام عملی درموفقیت شما وب سایت است. به این دلیل که وب سایت ها دارای مزایایی به شرح زیر می باشند:

با همه ی دستگاه ها سازگاری دارند

کاربران می توانند به سادگی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. در حالی که اپلیکیشن نیاز به تولید تسخه های متفاوت سازگار با سیستم عامل های موبایل می باشد.

می توان به راحتی یافت

یک وب سایت به سرعت در تمامی تلفن های هوشمند در دسترس است. ولی اپلیکیشن ها نیاز به دانلود و نصب توسط کاربر دارند.

می توانند به سرعت به روز شوند

وب سایت نسبت به اپلیکیشن، بسیار پویا تر برای بروزرسانی محتواست. هنگامی که بخواهید اطلاعات یک وب سایت را به روز کنید، این کار به راحتی امکان پذی می باشد. در صورتی که در اپلیکیشن ها کاربران مجبورند جهت مشاهده ی آخرین تغییرات، برنامه های خود را به روز کنند.

قابل حذف از تلفن همراه نیستند

براساس برخی از تحقیقات میانگین عمر یک اپلیکیشن بر روی موبایل کمتر از سی روز می باشد. در صورتی که وب سایت ها همیشه برای مراجعه در دسترس هستند.

پیاده سازی آن ارزان تر و سریعتر از اپلیکیشن است

توسعه یک اپلیکیشن نسبت به طراحی وب سایت، نیاز به زمان بیشتری دارد و قاعدتا هزینه ی بیشتری را هم در بر خواهد داشت. به خصوص اگر نیاز به پیاده سازی اپلیکیشن، در سیستم عامل های مختلف داشته باشید.

هزینه پشتیبانی و نگهداری آن به صرفه تر می باشد

هزینه اپلیکیشن موبایل با راه اندازی اولیه آن تمام نمی شود. پشتیبانی و نگه داری اپلیکیشن مربوط به ارتقا، توسعه، مسائل مربوط به سازگاری، تست و… بسیار گران تر از هزینه طراحی یک وب سایت می باشد.

وب سایت

وب سایت یا اپلیکیشن؟

اپلیکیشن در چه مواقعی مورد نیاز است؟

بازی های تعاملی

محاسبات متمرکز یا گزارشات

استفاده منظم

شخصی سازی

عدم اتصال به اینترنت

دسترسی به منابع موبایل

 

نتیجه گیری

هنگامی که قصد تصمیم گیری بین وب سایت یا اپلیکیشن را دارید، انتخاب مناسب ترین گزینه قطعا بستگی به هدف نهایی شما دارد. اگر اهداف شما در استفاده از تلفن همراه توسط مخاطبانتان، در زمینه بازاریابی و یا ارایه محتواست و قصد دارید که در موتورهای جستجو یافت شوید، طراحی وب سایت بهترین گزینه خواهد بود. اما، اگر هدف شما دادن تجربه ی مشابه رابط کاربری بازی یا برنامه ی رایانه ای به جای یک وب سایت به کاربر است، یا اگری نیاز به دسترسی به حافظه و فعالیت های داخل موبایل کاربر دارید، آنوقت احتمالا به یک اپلیکیشن نیاز خواهید داشت. که البته وب سایت برای معرفی و پشتیبانی اپلیکیشن شما ابزار مناسب و مهمی است.

منبع: hswsolutions

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *