کارت گرافیک اکسترنال چیست؟

بهمن 6, 1399

کارت گرافیکی اکسترنال چیست؟ _ یکی از روش های مناسب برای افزایش و ارتقاء کارت گرافیک استفاده از کارت گرافیک اکسترنال می باشد. این نوع کارت‌ها بیشتر برای لپ تاپ‌های قدرتمند با کارت گرافیک پایین مناسب است. ولی در این میان افرادی هم هستند که از یک کارت گرافیک اکسترنال برای کامپیوتر استفاده می‌کنند.

کارت گرافیک اکسترنال چیست؟

کارت گرافیک خارجی در واقع به کارت گرافیکی گفته می‌شود که در خارج از سیستم نصب و راه اندازی می شود. و با اتصال از طریق پورت های خاصی به رایانه یا لپ تاپ متصل شود. در واقع کارت های گرافیک اکسترنال برای افرادی مناسب می باشد، که نمی توانند هزینه سنگین ارتقاء سیستم را بدهند و از یک سیستم و یا لپ تاپ مناسب برخورداز هستند و می‌خواهند در کنار سیستم خود یک کارت گرافیک قدرتمند نیز داشته باشند.

برای استفاده از اکسترنال شما به تعدادی از وسایل و اتصالات نیاز دارید. در واقع باید این نکته را بدانید که کارت های اکسترنال از یک کارت گرافیک، تعدادی کابل، یک داک مخصوص و وسیله اتصالات تشکیل شده است.

انواع کارت گرافیک

کمپانی های زیادی در دنیا وجود دارند که اقدام به تولید و ارائه کارت گرافیک خارجی کرده اند. این شرکت ها انواع کارت گرافیک‌ها را در داخل داک های مخصوص قرار دادند و به همراه کابل و دیگر اتصالات عرضه می‌کنند. به این نوع کارت‌های گرافیک اکسترنال کارت گرافیک مجتمع نیز گفته می‌شود.

در این بین کمپانی هایی هم هستند که فقط به ارائه داک مخصوص می پردازند و شما باید خود هزینه خرید کارت گرافیک را متحمل شوید. و خودتان باید کارت گرافیک را خریده و در داخل داک مخصوص قرار دهید و به سیستم و خود متصل کنید. این نوع کارت‌های گرافیک اکسترنال را کارت گرافیک خارجی غیر مجتمع نیز گویند.

خرید کارت گرافیک اکسترنال برای کسانی که سیستم‌های رده پایین دارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چون که با هزینه سنگینی مواجه می شوند که فقط توان گرافیکی سیستم خود را بالا می‌برد. در صورتی که در کنار بالا رفتن قدرت گرافیکی باید مقدار رم و قدرت سی پی یو نیز افزایش پیدا کند. این مسئله را به یاد داشته باشید که این کارت‌ها بسیار گران قیمت بوده، چون که علاوه بر هزینه خرید یک کارت گرافیک باید هزینه خرید داک و اتصالات آن را نیز پرداخت کنید.

کارت گرافیکی اکسترنال

اتصال کارت گرافیکی اکسترنال

 برای بهره گیری و اتصال کارت گرافیک خارجی شما به موارد زیر نیاز دارید:

یک داک مناسب برای قرارگرفتن کارت گرافیک در داخل آن.

یک کارت گرافیک مناسب با قدرت دلخواه خودتان. (بعضی شرکت های تولید کننده داک مخصوص، کارت گرافیک را نیز در داخل داک قرار داده و قیمت آن را به قیمت داک اضافه می‌کنند، در این حالت نیازی به خرید کارت گرافیک جداگانه نمی باشد).

مانیتور با پورت های ورودی HDMI یا Display.

یک عدد لپ تاپ یا یک سیستم دسکتاپ با قدرت کافی که دارای ورودی پورت thunderbolt 3 جهت اتصال کارت گرافیک خارجی باشند. (وجود این پورت خیلی مهم است و اگر سیستم و یا لپ تاپی ندارید که از این پورت پشتیبانی نمی‌کند، بهتر است سراغ کارت های گرافیک اکسترنال نروید).

یک عدد کابل مخصوص جهت اتصال کارت گرافیک خارجی به سیستم به نام کابل ارتباطی thunderbolt 3.

رابط های USB از نوع type C.

رابط mini PCIe برای اتصال کارت به سیستم‌های دسکتاپ.

رابط Express Card برای اتصال کارت گرافیک خارجی به لپ تاپ‌های قدیمی.

منبع: zoomit

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *