ربات های نمایشگاه CES 2021 _ CES 2021 میزبان ربات‌هایی مختلفی بود. از ربات‌های پراستفاده سامسونگ و کمباین هوشمند گرفته تا موفلین، ربات پیانیست و ربات های پرورش زنبور عسل.

نمایشگاه امسال بخاطر دنیاگیری ویروس کرونا کاملا آنلاین بود، و همین علت سبب شد نمایشگاهCES 2021  اندکی کم‌فروغ‌تر از CES-های سال های قبل باشد. بااین وجود شرکت‌های مختلف حوزه‌ی تکنولوژی تلاش کردند از فرصتی که CES در اختیارشان قرار می‌دهد برای رونمایی از دستاوردهای خود بهره ببرند.

طبق گزارش سی نت، در نمایشگاه CES محصولات متنوعی به ‌نمایش گذاشته می‌شوند و در میان آن‌ها شاهد تعدادی ربات هستیم. CES 2021 میزبان ربات‌های متنوعی بود از ربات‌های کوچک گرفته تا ربات‌هایی که اندازه بزرگ‌تری دارند و کارهای بیشتری انجام می‌دهند.

در این مقاله نگاهی به ربات‌هایی می‌اندازیم که طی برگزاری CES 2021 به ‌نمایش درآمدند. این ربات‌ها موارد مختلفی مانند Mofline و Bot Handy  و Jetbot را شامل می‌شوند.

LG Cloi UV-C

ربات های نمایشگاه CES 2021

ربات های نمایشگاه CES 2021

LG رباتی طراحی کرده است که همانند فیلم‌های تخیلی دهه‌ی ۸۰ میلادی، بر سالن‌های تاریک نظارت می‌کند. اما ربات ال جی این کار را برای از بین ‌بردن جِرم‌ها انجام می‌دهد. ربات LG CLOi UV-C از چراغ فرابنفش UV استفاده می کند، تا عوامل بیماری‌زا را حذف کند. ربات‌های سری CLOi ال جی به محیط‌هایی می‌روند که امکان دارد افراد بسیاری در آنجا وسایل گوناگون را لمس کنند.

Bot Care، JetBot و Bot Handy سامسونگ

bot handy

ربات های نمایشگاه CES 2021

سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 سه ربات را به نمایش گذاشت. که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد و در تلاش است زندگی در خانه را راحت تر کنند. Bot Handy سامسونگ مجهز به بازوی رباتیک و چند دوربین می باشد، و به کمک هوش مصنوعی می‌تواند اشیاء را تشخیص بدهد. رئیس قسمت تحقیقات شرکت سامسونگ می‌گوید Bot Handy به شما در آشپزخانه و اتاق نشیمن و جاهای دیگر خانه کمک خواهد کرد. رباتی بلند و باریک می باشد، که روی بازو سه لولا دارد، و می‌تواند اشیاء را بردارد و با اتکا بر پایه‌ای غلتک‌مانند به‌ حرکت دربیاید.

دومین رباتی که سامسونگ ارائه داد، نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Bot Care بود که اولین بار در سال ۲۰۱۹ آن را مشاهده کردیم. سامسونگ از Bot Care به‌عنوان همراه و دستیاری رباتیک یاد می‌کند و می‌گوید این ربات در نقش دستیار شخصی ظاهر می‌شود.

سومین ربات سامسونگ، +JetBot 90 AI می باشد، که در دسته‌ی جاروبرقی‌های رباتیک جای می‌گیرد و از حسگر سه‌بعدی و اسکنر لایدار بهره میبرد. سامسونگ می‌گوید این جاروبرقی رباتیک بر هوش مصنوعی اتکا می‌کند تا توانایی تشخیص اشیاء‌ شکننده همانند گلدان را داشته باشد و از آن‌ها فاصله بگیرد.

ITRI Dual Arm Robot System

ربات های نمایشگاه CES 2021

تعدادی از ربات‌هایی که طی سال‌های گذشته به‌ نمایش گذاشته شده‌اند، صرفا یک بازو برای انجام کارهایی همانند برداشتن وسایل دارند. ولی آنچه گفتیم درباره‌ی ITRI Dual Arm Robot System صدق نمی‌‌کند. این ربات به‌ لطف بهره‌مندی از دو بازو که همانند دست آدم به‌ نظر می‌رسند، توانایی پیانو زدن را دارد و حتی می‌تواند نوشیدنی را در لیوان بریزد. طراحی ظاهری این ربات در نوع خود جالب توجه می باشد.

Moorebot Scout

Moorebot-Scout

Moorebot Scout ربات جالبی در ابعاد کف دست می باشد، که ۱۷۹ دلار قیمت دارد، و به شیوه خودکار در خانه‌ به‌ حرکت درمی‌آید. این ربات دارای چرخ‌های آف‌رود می باشد تا بتواند ره راحتی در بخش‌های مختلف خانه روی انواع سطوح جابه‌جا شود. Moorebot Scout به جز نظارت بر خانه از روش دوربین ۱۰۸۰پیکسل، در حال حاضر، کارهای چندان زیادی انجام نمی‌دهد. ولی می‌توان آن را برای یادگیری مبتنی ‌بر STEM برنامه‌ریزی کرد.

John Deere X Series

John-Deere-X-Series

محصول بعدی که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شد، کمباینی محسوب می‌شود. که سیستم کروز کنترل بسیار پیشرفته‌ای دارد. کمباین مدرن John Deere X Series روی مخزن‌های خود به دوربین‌هایی بزرگ مجهز می باشد، از تکنولوژی بینایی رایانه‌ای (Computer Vision) بهره می‌برد، به‌صورت خودکار به‌ حرکت درمی‌آید و وقتی که در زمین‌های کشاورزی مشغول انجام کار باشد، می‌تواند با کمباین‌های شبیه به خود ارتباط برقرار کند.

Moflin

Moflin

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ربات‌های CES 2021،‌ موفلین نام دارد، که شبیه حیوانات خانگی می باشد. این ربات از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و توانایی ابراز احساسات را نیز دارد. شرکت تولیدکننده‌ی موفلین می‌گوید این ربات در گذر زمان همانند حیوانات واقعی تکامل پیدا خواهد کرد و حالت‌هایی همچون هیجان‌زدگی و آرامش از خود بروز می‌دهد.

موفلین به‌ قدری هوشمند می باشد، که می‌تواند افرادی که در حال تعامل با او هستند، از همدیگر تشخیص داده و از طریق صداها و حرکات، به ‌شکلی متفاوت به هر کدام از آن‌ها واکنش نشان بدهد.

Moflin  برای شارژ شدن، درون محفظه‌ای خاص قرار می‌گیرد. موقعی که موفلین درون محفظه‌ی شارژ باشد، حرکات و صداهای آرامی را از خود بروز می‌دهد تا فکر کنید همانند حیوانی خانگی خوابیده است. موفلین به میکروفون مجهز می باشد تا بتواند صدای کاربر را بشنود.

 

Daesung Hive Controller

Daesung-Hive-Controller

زنبور عسل در جهان امروز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد، و اتحادیه‌ی اروپا آفت‌کش‌های زنبور عسل را ممنوع کرده است. به‌ نظر می‌رسد یک کمپانی کره‌ای حوزه‌ی تکنولوژی در تلاش است با بهره‌گیری از ربات‌، زنبور عسل پرورش بدهد. ربات Hive Controller که در نمایشگاه CES 2021 به‌نمایش گذاشته شد، تولید عسل را بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از قبل خواهد کرد.

Petit Qoobo

Petit-Qoobo

یکی دیگر از ربات‌های دوست‌داشتنی نمایشگاه امسال، Petit Qoobo بود که اساسا همانند ترکیبی از شخصیت‌های خیالی Totoro و Cat Bus به ‌نظر می‌رسد.این ربات  کوسنی خزدار با طراحی دوست‌داشتنی می باشد که دم دارد. Petit Qoobo برادر کوچک‌تر Qoobo محسوب می‌شود که سال پیش معرفی شد.

Roborock S7

Roborock-S7

ربات‌ها در قالب جاروبرقی‌ رباتیک مزایای بسیاری به ‌ما ارائه می‌دهند، و در سال‌های پیش این نوع جاروبرقی که به‌صورت خودکار خانه را تمیز می‌کند، میزبان بهبودهای متنوعی شده‌ است. Roborock S7 اکنون قوی‌ترین جاروبرقی سری روبوراک می باشد و یکی از سریع‌ترین سیستم‌های تیمزکننده‌ی جهان را دارد.

جاروبرقی رباتیک Roborock S7 مجهز به تکنولوژی VibraRise می باشد. این ربات قدرت مکشی بیشتر از نسل قبل را دارد و با استفاده از باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، حداکثر سه ساعت مداوم خانه را تمیز و پاک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا