هوم پاد مینی اپل

آبان 16, 1400

هوم پاد مینی اپل _ هوم‌پاد مینی، دومین اسپیکر هوشمند apple  با ابعادی کوچک‌تر و قیمتی کمتر آمده می باشد تا استقبال اندک از هوم‌پاد قبلی را جبران کند.

هوم‌پاد، نخستین تلاش اپل در سال ۲۰۱۸ بود که برای ورود به بازار بلندگوهای هوشمند، با استقبال چندانی روبه‌رو نشد و برچسب قیمت ۳۵۰ دلاری آن، هرکسی را که قیمت محصول، جزء اولویت‌هایش بود، به انتخاب گزینه‌ی دیگری میان محصولات گوگل و آمازون مایل می‌کرد.

در حال حاضر دومین هوم‌پاد اپل با پسوند مینی، از ابعاد کوچک‌تر و البته قیمت کمتر خود درمقایسه‌با نسل پیش خبر می‌دهد.

طراحی

هوم‌پاد مینی از چارچوب طراحی هوم‌پاد بزرگ‌تر پیروی می‌کند. ولی ظاهر متفاوتی دارد. هوم‌پاد مینی به‌لطف طراحی گرد و ابعاد کوچکش، ظاهر بسیار جمع‌وجورتر و دوست‌داشتنی‌تری از هوم‌پاد قبلی را دارد.

پنل لمسی تختی بالای هوم‌پاد مینی به‌چشم می‌خورد، که با یکبار ضربه به قسمت میانی آن می‌توانید موزیک را پخش یا متوقف کنید، با دوبار ضربه زدن قطعه‌ی بعدی را پخش کرده و سه‌بار ضربه به قطعه‌ی قبلی باز خواهدگشت. کاربر با لمس و نگه‌داشتن انگشت خود روی قسمت میانی می‌تواند به‌صورت دستی سیری را فرابخواند، و دو علامت مثبت و منفی نیز برای کم و زیاد کردن میزان صدا استفاده می شود.

پنل لمسی هوم‌پاد مینی به راحتی آثار انگشت را جذب می‌کند. اگر دستمال میکروفایبر فراموش نشود، با فراخوانی سیری، ترکیب رنگی جالبی روی پنل به‌نمایش در خواهد آمد. ولی اگر فاصله‌ی زیادی با اسپیکر داشته یا آن را روی سطحی با زاویه‌ی بیش‌از ۳۰ درجه قرار داده باشید، متوجه وضعیت پنل نخواهید شد. از سوی دیگر با هربار تغییر حجم صدا، نور روی پنل حالت تپشی به‌خود می‌گیرد.

روی بدنه‌ی هوم‌پاد مینی کلید فیزیکی مربوط به غیرفعال کردن میکروفن‌ها به‌چشم نمی‌خورد، و کاربر برای این کار باید به اپلیکیشن هوم در آیفون خود مراجعه و از قسمت مربوط به دستگاه، گزینه‌ی “Listen for “Hey Siri را غیرفعال کند.

مانند هوم‌پاد قبلی، از بدنه‌ی هوم‌پاد مینی نیز کابل کنفی خارج شده، که ۱٫۸ متر طول دارد و برای اتصال به آداپتور از درگاه USB Type-C استفاده می کند.

هوم‌پاد مینی، برای شنیدن صدای کاربر از ۴ میکروفن در چهار جهت خود بهره می‌گیرد، که با همراهی چیپ S5، حتی در فاصله‌های زیاد با صداهای مزاحم نیز به‌سرعت متوجه دستور کاربر خواهد شد.

homepod-mini

کیفیت صدا هوم پاد مینی اپل

سرتاسر هوم‌پاد مینی را بلندگوها احاطه کرده است. هنگامی که هیچ سطحی در نزدیکی دستگاه قرار نگرفته باشد، پخش ۳۶۰ درجه‌ی صدا در آن می‌تواند تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد. ولی بدون‌شک با قرار دادن دستگاه کنار دیوار یا در قفسه‌ی دیواری، خود را بخش قابل توجهی از تجربه‌ی جالب صدای ۳۶۰ درجه‌ی هوم‌پاد مینی محروم خواهید کرد. درنتیجه اگر هم اکنون مکانی بسته برای اسپیکر هوشمندتان درنظر گرفته‌اید، شاید نگاهی‌به محصولات گوگل و آمازون با طراحی مایل‌تر خالی از لطف نباشد.

امکان Stereo Pair با دو هوم‌پاد هم وجود دارد که با جداسازی کانال‌های صوتی، تجربه‌ی صدای استریو را دراختیار شما خواهد گذاشت. ولی توجه کنید که با اتصال دو هوم‌پاد به یکدیگر، تنها یکی از آن‌ها به وظایف مربوط به سیری و درخواست‌های شما خواهد پرداخت.

بلافاصله بعد از پخش موسیقی روی هوم پاد مینی، از کیفیت، بیس و حجم صدای آن باتوجه به ابعادش متعجب خواهید شد. هوم‌پاد مینی به‌خوبی می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی از صدا برایتان داشته باشد.

رقبای هوم‌پاد مینی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته‌ی اول رقبایی همانند گوگل نست مینی و آمازون اکو دات می باشند که ابعادی مشابه، ولی قیمتی کمتر از نصف برچست قیمتی هوم‌پاد مینی دارند. دسته‌ی دوم اسپیکرهای بزرگ‌تری همانند گوگل نِست Audio و آمازون اکو می باشند که قیمت آن‌ها نزدیک به هوم‌پاد مینی است. در مجموع هوم‌پاد مینی دربرابر رقبای هم‌اندازه‌ی خود عملکرد بسیار بهتری دارد. ولی بدون‌شک درمقایسه با رقبای هم‌قیمت خود، عرصه را واگذار خواهد کرد.

ویژگی و اکوسیستم هوم پاد مینی

اگر تصمیم دارید از هوم‌پاد مینی با دستگاه‌های غیراپلی استفاده کنید، باید بدانید که ناکام می شوید. اپل همانند اسپیکر هوشمند بزرگ‌ترش، استفاده از هوم‌پاد مینی را به دستگاه‌های اکوسیستم خود محدود کرده است. ولی مانند همیشه، عضو جدید هوم‌پادها خالی از ویژگی‌های جذاب برای کاربران اکوسیستم اپل نمی باشد.

هوم‌پاد مینی برای راه‌اندازی به یک Iphone، آیپاد یا آیپد نیاز دارد که نسخه‌ی سیستم‌عامل آن‌ها iOS 14 یا iPadOS 14 باشد. از سوی دیگر اپل در هوم‌پاد مینی برای استریم صدا صرفا از AirPlay استفاده می کند، درنتیجه عملا استفاده از هوم‌پاد مینی با دستگاه‌های اندرویدی غیرممکن خواهد شد.

با نزدیک کردن آیفون خود به هوم پاد مینی می‌توانید پخش هرفایل درحال پخشی را به هوم‌پاد واگذار کرده یا با تکرار این کار پخش فایل درحال پخش را مجدداً به اسپیکرهای آیفون بسپارید. اپل در هر محصولی از سال ۲۰۱۹ تراشه‌ی U1 را قرار داده است. ولی در حال حاضر به‌روزرسانی موردنیاز برای انتقال پخش موسیقی به‌کمک تراشه‌ی U1 منتشر نشده است. درنتیجه کاربران دستگاه‌های فاقد تراشه‌ی U1 هم، از قابلیت Transferring to HomePod بهره می‌برند.

قابلیت Income از دیگر ویژگی‌های مهم هوم‌پاد مینی به‌حساب می‌آید که داشتن چند هوم‌پاد در اتاق‌های مختلف منزل، لازمه‌ی استفاده از آن می باشد. به‌موجب قابلیت Income، با درخواست شما، نزدیک‌ترین هوم‌پاد، بخشی از صحبت‌هایتان را ضبط و در دیگر هوم‌پادهای منزل پخش خواهد کرد.

منبع: zoomit

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *