محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز، در واقع محتوایی است که هیچ گاه قدیمی نمی‌شود و نام آن از گیاهان همیشه سبز گرفته شده است که در تمام طول سال سبز هستند. این نوع ، حول موضوعی می‌چرخد که همیشه برای مخاطب و خوانندگان مناسب است. اما اگر دقیق‌تر به این تعریف نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که در مورد دو مورد متفاوت صحبت می‌کند: ۱) موضوعات و ۲) مطالب و محتواها. و این موارد متمایزی هستند که غالبا از توضیح آن عاجزیم.

۱) موضوعات همیشه سبز

موضوعات همیشه سبز، موضوعاتی هستند که در طول زمان حجم ثابتی از علاقه و جستجو را به خود اختصاص می‌دهند. چند نمونه از این موضوعات را در اینجا ذکر می‌کنیم:

  • “چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟” مهم نیست سال ۲۰۱۰ باشد یا سال ۲۰۳۰، مردم همواره به دنبال این هستند که وزن خود را کاهش دهند!
  • –        “نتایج مسابقات فوتبال” مسابقات فوتبال دائما و در تمام فصول سال در حال برگزاری است و علاقه‌مندان به این ورزش همیشه می‌خواهد از آخرین نتایج اطلاع داشته باشند.

اما در مقابل این موارد، موضوعاتی هم وجود دارند که همیشه سبز نیستند و در یک مقطع خاص مورد توجه قرار می‌گیرند، مانند:

  • “انتخابات ریاست جمهوری” که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود.
  • –        “مسابقات المپیک” که با احتساب المپیک‌های تابستانی و زمستانی، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

۲) مطالب همیشه سبز

در اینجا به چند نمونه از انواع محتوای همیشه سبزی که هیچ گاه قدیمی نمی‌شوند، اشاره می‌کنیم:

  • “۱۰ روش برای کاهش وزن بدون استفاده از رژیم‌های سخت” اصول کاهش وزن در تمام اعصار یکی بوده است و تغییری نمی‌کند: کالری بیشتر از آنچه مصرف کرده‌اید بسوزانید و وزن ایده‌آل داشته باشید. به همین دلیل است که محتوایی که در سال ۲۰۰۷ نوشته شده است با وجود بروز نشدن، همچنان سبز است!
۵ نوع محتوای همیشه سبز
  • –        “نتایج مسابقات فوتبال” حتما انتظار دارید که حالا یک محتوای همیشه سبز برای نتایج فوتبال مثال بزنیم؟ خب در واقع اینجا همان جایی است که تفاوت بین موضوعات همیشه سبز و محتوای همیشه سبز مشخص می‌شود، چرا که …

هیچ محتوای همیشه سبزی برای “نتایج مسابقات فوتبال” وجود ندارد!

محتوایی که امروز برای آخرین نتایج مسابقات فوتبال می‌نویسید، با وجود سبز بودن و مورد توجه بودن موضوع آن، هفته آینده یک محتوای بی‌ربط خواهد بود.

اما چطور یک محتوای همیشه سبز داشته باشیم؟

برای داشتن آن باید دو مرحله گام بردارید:

گام اول: یافتن موضوعات همیشه سبز

موضوعاتی را که فارغ از موضوعات مد روز و مرسوم بوده و ترافیک جستجوی ثابتی دارند را بیابید. برای این کار باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید:

الف) بر اساس حجم کلمات کلیدی جستجوی خود را تنظیم کنید.

ب) روند مثبت آن در طول بازه های زمانی طولانی را بررسی کنید و مطمئن شوید که موضوعی همیشه سبز است.

ج) اهداف جستجویی ثابت را بررسی کنید. اهدافی که یک جستجوگر هنگام وارد کردن موضوع در گوگل به دنبال آن است.

گام دوم: محتوایی همیشه سبز تولید کنید.

که البته این قسمت آسان‌ترین مرحله است. شما باید چیز مفید خلق کنید که در برابر زمان از اعتبار نیفتد. همانطور که رایان هالیدی می‌گوید: ” بی زمانی باید اولویت اول شما باشد”.

در نظر موتورهای جستجو، سبز بودن یک محتوا یعنی بهترین نتیجه امروز، فردا و ماه‌های دیگر.اما چطور یک محتوای همیشه سبز تولید کنید:

الف) محتوای X10 تولید کنید. یعنی با کیفیتی که بهتر از هر چیز دیگری در حیطه آن موضوع باشد. کیفیت، منحصر به فرد بودن و اینکه محتوای شما تا چه اندازه تخصصی است، فاکتورهای مهمی هستند.

ب) بازه زمانی و تایم لایف محتوایی را که در مورد آن می‌نویسید در نظر داشته باشید.

ج) لحن بیان و زبانی که برای محتوای‌تان استفاده می‌کنید، منحصر به یک بازه زمانی خاص و کوتاه نباشد. و حتی از عباراتی که به بازه زمانی خاصی اشاره دارد، استفاده نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا