پاپ آپ (pop-ups) چیست؟

پاپ آپ (Pop-ups) یا پنجره‌های باز شو، یکی از متنوع‌ترین ابزارهای بهینه‌سازی تبدیل هستند. شما می‌توانید از این پنجره‌ها برای جمع‌آوری اطلاعاتی همچون ایمیل کاربران و یا افزایش فروش، هدایت بازدیدکنندگان، ارتباط با مشتری‌ها و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. اما تنها در صورتی که از پنجره های بازشو به درستی استفاده کنید، این روش می‌تواند مفید باشد و به هدف برسد.

ما در اینجا هفت باید و نبایدی را که هنگام استفاده از پاپ آپ‌ها باید در نظر داشته باشید و به آن پایبند باشید را ذکر خواهیم کرد.

۷ قانون استفاده از پنجره های بازشو یا پاپ آپ‌ها

از جمله پنجره‌های باز شویی که این روزها بسیار متداول است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اعلان کوکی‌ها
  • اعلامیه‌های GDP یا قانون حریم خصوصی مصرف‌کننده
  • ربات چت یا پیشنهاد چت زنده
  • کادرهای باز شو برای “ثبت نام با ایمیل”
  • اعلان “ما می‌خواهیم از موقعیت مکانی شما در مرورگر استفاده کنیم”

و بسیاری موارد دیگر که بر روی تجربه کاربری تاثیر می گذارند. اما برای استفاده از هر کدام از اینها باید مواردی را در نظر داشته باشید که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

۱. بازدیدکننده سایت‌تان را از پا در نیاورید.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است به محتوای اصلی یک سایت نرسید چون با پنجره های بازشوی آن بمباران شده‌اید و بخشی یا تمام صفحه نمایش را تحت کنترل خود در آورده‌اند؟

۲. از پاپ آپ های موبایلی که کنترل تمام صفحه نمایش را بدست می‌گیرند استفاده نکنید.

این روزها جستجو با استفاده از تلفن های همراه و موبایل بیشتر از هر زمانی اهمیت دارد و گوگل وب سایت‌هایی را که تجربه بهتری در نمایشگرهای کوچکتر ارائه می‌دهند، امتیاز بهتری می‌دهد و در واقع این همان چیزی است که در سال ۲۰۲۱ با اعلام بروز رسانی Core Web Vitals، به آن توجه کرده است.

۳. زمان پاپ آپ‌هایتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که مفید باشند نه مزاحم.

قبل از انتخاب هر نوع پنجره بازشو برای وب سایت‌تان، ابتدا بررسی کنید که آیا بازدیدکننده شما می‌خواهد آن را داشته باشد. اگر بازدیدکننده‌ای تنها ۵ ثانیه در وب سایت شما حضور داشته باشد، احتمالا هنوز نمی‌داند که آیا می‌خواهد محتوای رایگان شما را بارگیری کند یا خیر.

۴. از پاپ آپ‌های ساده استفاده کنید.

شاید به عنوان یک بازاریاب، به سوی “زیباسازی همه چیز” سوق بیابید. در حالی در مورد یک پنجره باز شو، اغلب این مهم است که زمان زیادی برای فکر کردن نیاز نداشته باشد، خواندن و درک آن برای کاربر ساده باشد و چیزی را ارائه دهد که مرتبط با کاربر باشد.

۵. محل قرارگیری پاپ آپ‌ها را با دقت انتخاب کنید.

این مهم است که پنجره‌های باز شو را در جایی از صفحه قرار دهید که قابل رویت باشد، اما مانع از دسترسی بازدیدکننده به محتوای مورد نظرش نباشد.

۶. پاپ آپ‌های‌تان را بر اساس نتایج تغییر دهید.

این نکته مهمی است که باید همیشه به خاطر داشته باشیم و آن این است که لزوما همیشه اولین تلاش ما، تجربه ای بی نقص نیست. اگر پنجره بازشویی دارید، ببینید که چقدر خوب عمل کرده است و نرخ تبدیل داشته است. انواع، زمان و ظواهر مختلف را بررسی کنید و ببینید کدام بهتر عمل می‌کند.

۷. تجربه چت زنده یا ربات چت خود را ارزیابی کنید.

اگر از پاپ آپ چت زنده و یا ربات چت استفاده می‌کنید، قبل از هر عملی، چند لحظه به بازدیدکننده فرصت دهید. اکثر مردم دوست دارند مطالبی را که برای آن به سایت‌تان آمده‌اند را ارزیابی کنند و آنگاه شاید ۱۵ تا ۲۵ ثانیه بعد از خواندن آن محتوا، ممکن است بخواهند سوالاتی بپرسند و یا به مطلب دیگری هدایت شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا