چه صفحاتی را در طراحی سایتمان بگنجانیم؟

معمولا پس از آنکه مقدمات راه‌اندازی سایت را پشت سر گذاشتید، به این سوال می‌رسید که: “حالا چه صفحاتی باید در وب سایت‌مان بگنجانیم؟” ما قصد داریم در این مقاله به صفحات ضروری در طراحی سایت را اشاره کنیم. اما قبل از آن باید بدانید که، هنگام تصمیم‌گیری در مورد محتوای وب سایت‌تان، ابتدا باید به بازدیدکنندگان و کاربران سایت خود و آنچه آنها انتظار دارند در وب سایت شما ببینند، فکر کنید. داشتن یک ایده واضح از دلیل حضور کاربران در سایت شما و هدف نهایی آنها، مهم است.

صفحات ضروری در طراحی سایت

در این قسمت صفحات ضروری در طراحی سایت و نکات مهمی را که در رابطه با هر کدام باید در نظر داشته باشید را به اختصار بیان خواهیم کرد:

۱)صفحه اصلی یا خانه

صفحه اصلی یا خانه، احتمالا اولین صفحه‌ای است که کاربر در سایت‌تان از آن بازدید می‌کند و باید به اندازه کافی جذاب باشد تا بتواند توجه کاربر را جلب کند و کاربر سایر صفحات وب سایت شما را ببیند. استفاده از اسلایدر تصاویر در بالای صفحه و معرفی مختصر از خدمات‌تان می‌تواند راهی برای تعامل کاربر با سایت‌تان. توجه داشته باشید محتوای زیاد، به ویژه تصاویر، می‌تواند سرعت وب سایت شما را کند کند و در نتیجه به احتمال زیاد کاربران خود را از دست خواهید داد.

۲)در باره ما

یکی دیگر از صفحات ضروری در طراحی سایت، صفحه درباره ما است که شامل توضیحات طولانی‌تری درباره شخص شما و یا شرکت‌تان است. به عنوان مثال در این قسمت می توانید اخلاق خود و یا تاریخچه شرکت‌تان را بیان کنید. یا در مورد آنچه که شما را از رقبای‌تان متمایز می‌کند و کاربر را ترغیب می‌کند تا از شما خرید کند، توضیح دهید. همچنین می‌توانید تمامی دستاوردها و اعتباراتی را که کسب کرده‌اید به همراه بیوگرافی کارکنان‌تان را در این قسمت به نمایش بگذارید. این کار تجربه‌ای شخصی‌تر و صمیمی‌تر برای مشتریان‌تان به همراه خواهد داشت.

۳)صفحه خدمات / محصولات

قطعا شما می‌خواهید از طریق وب سایت‌تان محصولات یا خدمات‌تان را به کاربران بشناسانید و ارائه دهید، بنابراین یکی از صفحات ضروری در طراحی سایت‌تان باید صفحه خدمات/محصول باشد. و اگر چندین محصول یا خدمات داشته باشید به عنوان زیر صفحه در این صفحه اصلی معرفی نمایید.

۴)صفحه نمونه کار / مشتریان / مطالعات موردی

آیا شما شخصا، بدون دیدن نمونه کار شرکتی، از آنها خرید می‌کنید؟ ارائه نمونه کارهایی که قبلا انجام داده‌اید، راهی عالی برای تبدیل کاربر به مشتری است. این نمونه کار می‌تواند به صورت یک مطالعه موردی باشد، که شرح مختصر، چالش‌ها و پیامدهایی را که داشته‌اید را بیان می‌کند. معمولا تصاویر بصری که جزئیات کار شما را نشان دهد، می‌تواند موثرتر باشد.

۵)صفحه تماس با ما

اگر مشتریان شما نتوانند راهی برای ارتباط با شما پیدا کنند، داشتن یک وب سایت عالی هیچ فایده‌ای برای‌تان نخواهد داشت. در نتیجه صفحه تماس با ما یکی دیگر از صفحات ضروری در طراحی سایت شماست. در این صفحه معمولا باید شماره تماس، آدرس پستی، آدرس ایمیل، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و ساعت کاری‌تان را ذکر کنید. همچنین می‌توانید یک فرم تماس بگیرید در آن قرار دهید که به صورت خودکار یک پیام و اطلاعات عمومی را برای پرسش کننده ارسال نماید. فراموش نکنید که با وجود داشتن این صفحه، شما باید اطلاعات تماس خود را در پاورقی تمام صفحات و یا در هدر صفحه اصلی سایت‌تان نیز وارد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا