اهمیت سرعت بارگذاری سایت

سرعت صفحه یا سرعت بارگذاری سایت به معنای مدت زمانی است که یک مرورگر برای بارگیری صفحه وب نیاز دارد، بطوریکه سایت کاملا کاربردی باشد. وب سایت‌ها یا صفحاتی که به زمان بیشتری برای بارگیری در مرورگر نیاز دارند، می‌توانند کاربران را از این سایت دور کنند. در عین حال، وب سایت‌هایی که به سرعت بارگیری می‌شوند، ترافیک وب بیشتری دریافت می‌کنند و در نتیجه نرخ تبدیل بهتری دارند.

امروزه تمام مشاغل می‌خواهند با ارائه یک تجربه کاربری عالی، بازدیدکنندگان وب سایت خود را راضی نگه دارند. با پیشرفت تکنولوژی، کاربران نسبت به سرعت بی‌تاب‌تر شده‌اند و اکثر آنها حاضر نیستند حتی ۲ ثانیه صبر کنند تا وب سایتی بارگیری شود. سرعت بارگذاری کم باعث تاخیر در کاربری می‌شود و ممکن است در صورت عدم رضایت از سرعت سایت‌تان، کاربر به رقبای شما روی آورند. با این رویکرد، نمی‌توان اهمیت سرعت بارگذاری سایت را نادیده گرفت.

در زیر چند واقعیت در مورد اهمیت سرعت بارگذاری سایت ذکر شده است که به شما کمک می‌کند تا درک کنید چرا سرعت صفحه نقش مهمی در رعایت استانداردهای عملکرد وب سایت دارد:

  • در سال ۲۰۱۶، میانگین زمان بارگذاری صفحه وب ۵ ثانیه بود.
  • حدود ۴۰% از کاربران اینترنت به احتمال زیاد، وب سایتی که بارگیری آن بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد را رها می‌کنند.
  • تقریبا ۵۰% کاربران انتظار دارند وب سایت در زمان ۲ ثانیه یا کمتر بارگیری شود.
  • –        70% از کاربرانی که سرعت وب سایت شما را کم ارزیابی کنند، به احتمال زیاد هرگز دوباره به آن باز نخواهند گشت.
  • تقریبا ۴۵% از کاربران تجربه ضعیف خود را از سرعت صفحه و بارگیری وب سایت با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

اولین برخورد، آخرین برداشت

اولین برداشت از وب سایت شما برای تعیین اینکه کاربر، شرکت و نام تجاری شما را چگونه درک کند، بسیار مهم است. مشتریان و بازدیدکنندگان سایت بر اساس تجربه خود از وب سایت، فورا در مورد آن تجارت قضاوت می‌کنند.

اگر وب سایت شما ار سرعت بارگذاری خوبی برخوردار باشد، بلافاصله تاثیر مثبت گذاشته و اولین برداشت قوی را در کاربر ایجاد می‌کند. یک وب سایت با سرعت بارگذاری سایت سریع، کاربر را تحت تاثیر قرار داده و او را خوشحال و راضی نگه می‌دارد. روانشناسی ساده آن این‌گونه است که کاربران معتقدند وب سایت‌های سریع، حرفه‌ای‌تر و قابل اعتمادتر هستند.

بارگذاری سایت

تاثیر مستقیم سرعت بارگذاری سایت بر روی رتبه بندی گوگل

سرعت بارگذاری سایت شما به طور مستقیم بر روی رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل تاثیر دارد. گوگل خود اعتراف کرده است که می‌خواهد اطمینان حاصل کند اینترنت، بسیار سریع، به راحتی در دسترس و بسیار کاربردی است.

گوگل از سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیگنال‌های رتبه‌بندی در الگوریتم خود، از سرعت وب سایت استفاده می‌کند. سرعت وب سایت نشان می‌دهد یک سایت با چه سرعتی به درخواست‌های ارسال شده توسط کاربر پاسخ می‌دهد.

گوگل توصیه می‌کند که زمان بارگیری صفحه برای وب سایت‌ها، هم در دستگاه‌های دسکتاپ و هم در تلفن‌های همراه، کمتر از ۳ ثانیه باشد. با این حال، اذعان داشته است که در حال حاضر میانگین زمان واقعی بارگذاری وب سایت‌ها حدود ۲۲ ثانیه است.

اما فاکتورهایی که بر سرعت بارگذاری سایت تاثیر میگذارند، به اختصار عبارتند از:

  • وزن صفحات: بارگیری صفحه‌ای که منابع (جاوا اسکریپت، تصاویر، محتواهای ویدئویی و….) بیشتری دارد، به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • شبکه: تجهیزات شبکه محلی و کیفیت خدمات ISP تاثیر بسزایی در اتصال شبکه و سرعت سایت دارد.
  • موقعیت میزبان: اگر میزبان در موقعیت‌های مکانی بسیار دوری قرار داشته باشند، محتوای سایت قبل از رسیدن به مقصد، سفر دور و درازی را باید پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا