اهمیت قرارداد پشتیبانی طراحی سایت

فروردین 10, 1401
شاید به نظر بیاید پس از تحویل پروژه، فرآیند طراحی سایت تمام شده است، اما تعدادی از ایرادها و باگ‌ها، پس از فعالیت سایت ظاهر می‌‌شوند که ممکن است در طی طراحی به چشم نیامده‌ باشند، در این موارد است که داشتن قرارداد پشتیبانی سایت به کمک می‌آید. ما در این مقاله به اهمیت آن و مواردی که باید به هنگام عقد قرارداد در نظر داشته باشید پرداخته‌ایم.

اهمیت قرارداد پشتیبانی طراحی سایت

با وجود مهندسی پیچیده و فوق‌العاده ابزارهای اینترنتی، حتی ساده ترین و کوچک ترین سایتها نیز در طی زمان بی نقص عمل نمی‌کنند.و منطقی نیست اگر فکر کنیم چون در حال حاضر، سایتی که راه اندازی کرده‌اید، خوب عمل می‌کند .در آینده نیز به همین خوبی عمل خواهد کرد و پس دیگر نیازی به نگهداری و پشتیبانی ندارد. با توجه به دلایلی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد، عقد قرارداد پشتیبانی سایت یک ضرورت است، که نباید از آن چشم‌پوشی کنید.

ضرورت عقد قرارداد پشتیبانی سایت

رضایت مشتریان

صرف نظر از بزرگی کسب و کارتان، وب سایت شما دریچه‌ای است. که مشتری‌های‌تان از طریق آن با شما ارتباط برقرار می‌کنند و ارزش محصول یا خدمات شما را از طریق آن درک می‌کنند. وب سایت شما باید مشتری محور باشد و کانال ارتباطی خوبی با مشتری داشته باشد. اگر وب سایت شما به خوبی پشتیبانی و نگهداری شده باشد، در نتیجه مشتری تجربه کاربری عالی خواهد داشت . همچنین موجب جذب و رضایت مشتری جدید نیز خواهد شد که همین امر، موجب حفظ رتبه‌بندی در موتورهای جستجو یا بهبود سئو می‌شود.

همگام بودن با موتورهای جستجو

قرارداد پشتیبانی سایت از آنجایی که بر روی رتبه‌بندی موتور جستجو و سئو تاثیر دارد، اهمیت می‌یابد. ربات‌های موتورهای جستجو دائما در حال بررسی سایت‌ها هستند .و بر اساس الگوریتم‌های جدید و بروز شده خود، محتوای سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند، در نتیجه نگهداری و پشتیبانی از سایت و همگام شدن با الگوریتم‌های موتورهای جستجو، برای حفظ سئو و رتبه سایت اهمیت دارد. موتورهای جستجو با بررسی سربرگ‌های HTTP سایت، آخرین بروزرسانی سایت را بررسی کرده و به محتویات قدیمی رتبه‌های پایین‌تری می‌دهند. همین امر نیز موجب می‌شود که ترافیک ارگانیک، بازدهی سایت و در نتیجه رونق کسب و کارتان کاهش می‌یابد.

افزایش اعتبار شرکت

سایتی که خطاهای بسیاری داشته باشد، لینک‌های خراب داشته باشد، صفحات مرده داشته باشد، اطلاعات و محتوای قدیمی داشته باشد، تصاویر بی‌کیفیت و نامناسب داشته باشد و …، همگی این موارد نشان‌دهنده ضعف شرکت و کمپانی است. حقیقت این است که شرکت‌های فعال و آنهایی که تجارت پویایی دارند، به نگهداری منظم و پشتیبانی مداوم سایت‌شان اهمیت می‌دهند!

در قرارداد پشتیبانی سایت چه مواردی ذکر می‌شود؟

از جمله وظایفی که در قرارداد پشتیبانی سایت به آن اشاره می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بروزرسانی وب سایت: که این مورد به ویژه در مورد وب سایت‌های شرکتی و فروشگاهی اهمیت دارد.
  • پشتیبانی از تولید محتوا: این مورد به ویژه در مورد وب سایت‌هایی که حالت مجله دارند و اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، اهمیت می‌یابد.
  • بررسی فنی سایت: بررسی حفره‌های امنیتی و باگ‌ها و ایرادهای سایت و رفع و مسدود کردن آنها وظیفه اصلی پشتیبان سایت است. همچنین بررسی مسائل و انجام تغییرات در زمینه مسائل فنی سایت بر عده پشتیبان آن است.
  • پشتیبانی و پاسخگویی به کاربران: برای داشتن سایتی پویا می‌بایست با کاربران سایت در تعامل بود، پشتیبانی از انجمن‌ها و تالارهای گفتگو در سایت و همچنین پاسخگویی به مشتریان کاربران وظیفه‌ای است که بر عهده پشتیبان سایت است. همچنین پیگیری و رفع مشکلاتی که برای کاربران عضو پیش می‌آید، بر عهده پشتیبان سایت است.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *