ریچ اسنیپت چیست؟ Rich Snippet

فروردین 8, 1401
شاید عبارت ریچ اسنیپت به گوش‌تان خورده باشد. در واقع اکثر کارشناسان سئو با مفهوم این عبارت آشنا هستند؛ اما شاید برای تازه‌کارهای سئو، این عبارت کاملا مبهم و گنگ باشد. واقعا ریچ اسنیپت چیست؟ ما در این مقاله در مورد انواع آن صحبت خواهیم کرد و اینکه چرا برای سئو مهم هستند.

ریچ اسنیپت چیست؟

ریچ اسنیپت نوعی از نتایجی است که گوگل در لیست نتایج جستجو به کاربر نشان می‌دهد. برای مثال: اگر شما به دنبال دستورالعمل تهیه بستنی خانگی باشید و آن را گوگل کنید، گوگل لیستی متشکل از انواع نرمال اسنیپت‌ها و ریچ اسنیپت‌ها را برای شما نمایش می‌دهد.

نرمال اسنیپت‌ها، به آن دسته از نتایجی اطلاق می‌شود. که گوگل عنوان آنها را به رنگ آبی، URL و توضیحات صفحه و شرح آنچه که در صفحه مشاهده خواهید کرد. را با رنگ مشکی نشان خواهد داد. در حقیقت، اکثر نتایج جستجوی گوگل همین 3 اطلاعات را نمایش می‌دهند. عنوان، شرح و URL و این همان چیزی است که ما آن را اسنیپت می‌نامیم .و همچنین چیزی است که Yoast SEO از طریق آن به شما کمک می‌کند تا پیش نمایش Google/snippet را بهینه‌سازی کنید.

اما ریچ اسنیپت، نسبت به نرمال اسنیپت اطلاعات اضافی‌تری را در کنار URL و توضیحات صفحه به نمایش می‌گذارد. ممکن است تصویری از درون صفحه به همراه رتبه‌بندی و اطلاعات دیگری را در کنار نتایج جستجوی خود مشاهده کنید. بسته به سایت و محتوایی که ارائه می‌دهد، انواع مختلفی از ریچ اسنیپت نمایش داده می‌شود. که از جمله انواع آن می‌توان به: رتبه‌بندی ستاره‌دار، ویدئو و عکس‌های درون صفحه، اطلاعات محصول، آدرس و شماره تلفن شرکت، زمان مورد نیاز برای مطالعه، یا زمان مورد نیاز برای پخت یک غذا، تاریخ و زمان و مکان آن رویداد، و … اشاره نمود.

 چرا نتایج ریچ اسنیپت برای سئو مهم است؟

حالا که می‌دانید که عبارت ریچ اسنیپت به چه موضوعی اشاره دارد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا این موضوع برای سئو مهم است؟

در واقع ریچ اسنیپت‌ها با ظاهری متفاوت و متمایز نسبت به نرمال اسنیپت‌ها در لیست نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. و از آنجایی که کاربران ترجیح می‌دهند بر روی سایتی کلیک کنند. که اطلاعات بیشتری به آنها می‌دهد.در نتیجه موجب افزایش احتمال بازدید و دیده شدن سایت شده و بر روی نرخ کلیک بسیار تاثیر خواهند داشت. و در نتیجه موجب افزایش ترافیک سایت شده و در گوگل رتبه بالاتری خواهند گرفت.و به طور قابل توجهی در بهبود سئوی سایت کمک می‌کند.

چگونه ریچ اسنیپت‌ها را به سایت‌تان اضافه کنید؟

برای این کار باید اطلاعات ساختاربندی‌شده را به وب سایت‌تان اضافه کنید و در نتیجه، گوگل می‌تواند محتوای سایت شما را در نتایج جستجو به صورت ریچ اسنیپت‌ نشان دهد. اطلاعات ساختاربندی‌شده کدهایی هستند که به صورت و فرمت خاصی نوشته می‌شوند و تنها توسط موتورهای جستجو قابل خواندن هستند.

نگران نباشید Yoast SEO می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند!

افزودن اطلاعات ساختار بندی شده به وب سایت، شاید کمی دلهره‌آور و سخت به نظر بیاید. اما نگران نباشید، Yoast SEO برای هر پست یا صفحه‌ای در سایت، نمودار ساختار اطلاعاتی خاصی ایجاد می‌کند. این نمودارها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه یا پست شما را درک کند.

همچنین Yoast SEO برای بلوک‌های اطلاعات محتوایی خاص – به طور مثال سوالات متداول و یا نحوه استفاده – ساختارهای متفاوتی ارائه می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید برای هر نوع خاصی از محتواها، ریچ اسنیپت خاصی داشته باشید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *