ابزارهای آنالیز و تست سئوی سایت

فروردین 6, 1401
بهینه‌سازی سئو می‌تواند کار دشواری باشد، به خصوص اگر تازه کار باشید. اما خوشبختانه یافتن بهترین ابزارهای سئو و آنالیز سئو کار آسانی است و ما در این مقاله لیستی از آنها تهیه کرده‌ایم. اما نیاز تمام آنها را بکار ببرید تنها کافیست که بدانید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.

چرا باید از ابزارهای آنالیز سئو استفاده کرد؟

ابزارهای آنالیز سئو شما را از جستجوی خسته‌کننده کلمات کلیدی و آنالیز داده‌ها نجات می‌دهد. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید ببینید چه چیزی به درستی کار می‌کند و کدام قسمت از استراتژی شما می‌تواند از جنبه بهینه‌سازی سودمند باشد.

هیچ چیزی مانند بروزرسانی ناگهانی الگوریتم‌های گوگل، نمی‌تواند موجب این شود که صاحبان و توسعه‌دهندگان وب، همزمان احساس سردرگمی و نگرانی داشته باشند. به نظر می‌رسد موتورهای جستجو منتظر هستند. تا شما همه کارهای‌تان را انجام دهید و آنگاه یک بروزرسانی منتشر کنند تا تمام تلاش‌های‌تان را فورا از بین ببرد. بعلاوه، هنوز هم برخی از معیارها و شیوه‌های ارزیابی گوگل و تعیین اینکه چه سایت‌هایی در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، ناشناخته است.

اما خبر خوب این است که تعدادی ابزار آنالیز سئو وجود دارد .که تعدادی از آنها رایگان و تعدادی پولی هستند و می‌توانند به شما کمک کنند وب سایت‌تان را همانطور که موتورهای جستجو می‌بینند. ببینید و با این روش رتبه خود و مرتبط بودن سایت با کلمات کلیدی هدف‌تان را بهبود ببخشید.

بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت

1) Ahrefs

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای آنالیز سئو و یک منبع سئوی پیشرفته است .که ویژگی وب سایت شما را بررسی می‌کند و پروفایل‌هایی برای کلمات کلیدی، لینک‌ها و رتبه‌بندی تولید می‌کند تا به شما کند. تصمیمات بهتری در مورد محتوای خود بگیرید.

ویژگی‌های اصلی آن عبارتند از:

  • Site Explorer – عملکرد صفحات خاصی از سایت شما را نمایش می‌دهد.
  • Content Explorer – به شما این امکان را می‌دهد که صفحات وب با عملکرد بالا و تحت کلمات کلیدی و موضوعات خاص را جستجو کنید.
  • Keywords Explorer – مقدار جستجوی ماهانه و نرخ کلیک کلمات کلیدی خاص را نمایش می‌دهد.
  • Site Audit – جستجوی ربات‌های موتورهای جستجو در دامنه شما را نشان می‌دهد و برخی از مسائل فنی را در سطح صفحه نشان می‌دهد.

Google Search Console(2

با Google Search Console به صورت رایگان نمایش وب سایت شما در Google SERP را بررسی کرده و گزارش می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که وب سایت‌تان را با افزودن یک کد یا از طریق Google Analytics اعتبار سنجی کنید. و نقشه سایت‌تان را برای نمایه‌سازی تایید کنید. اگر چه برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل نیازی به حساب Search Console ندارید. اما می‌توانید مواردی را که نمایه شده است و نحوه نمایش وب سایت خود را با این حساب کنترل کنید. به عنوان یک ابزار آنالیز سئو، می‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را می‌بینند و برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل بهینه‌سازی نمایید. این ابزار به ویژه برای وب سایت‌های جدید مفید است. زیرا به صاحبان سایت این امکان را می‌دهد که صفحات وب‌شان را برای نمایه‌سازی جستجو، تایید کنند.

SEMRush(3

ابزارهای مارکتینگ سئو مانند SEMRush در جامعه سئوکاران بسیار مورد علاقه هستند و طرفداران بسیاری دارند. کارشناسان این ابزار را دوست دارند.چون به آنها امکان آن را می‌دهد که به راحتی رتبه‌بندی خود را ارزیابی کرده و تغییرات و فرصت‌های جدید رتبه‌بندی را شناسایی کنند. یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های این ابزار آنالیز سئو، تحلیل Domain Vs Domain است که به شما امکان آن را می‌دهد تا وب سایت خود را با وب سایت رقبا مقایسه کنید. ابزار On-Page SEO Checker به شما این امکان را می‌دهد .که به راحتی رتبه‌بندی خود را کنترل کنید و برای بهبود عملکرد وب سایت‌تان توصیه‌هایی ارائه می‌دهد.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *