همه چیز در مورد گوگل وبمستر

فروردین 3, 1401
ابزارهای گوگل وبمستر مکانیزم اصلی ارتباط گوگل با مدیران وب است که از طریق آن به شما در مورد مشکلات سایت‌تان هشدار می‌دهد. ما در این مقاله ویژگی‌های مختلف آن را بیان خواهیم کرد و در مورد اینکه چه اطلاعات قابل رسیدگی را می‌توان در داخل آن یافت صحبت خواهیم کرد.

گوگل وبمستر چیست؟

گوگل وبمستر (Google Webmaster Tools (GWT)) مکانیسم اصلی ارتباطی گوگل با مدیران وب سایت‌هاست. این ابزار به شما کمک می‌کند مشکلات سایت‌تان را شناسایی کرده و حتی می‌تواند به شما اطلاع دهد که سایت شما به بدافزار آلوده شده است یا خیر .درست است که این همان چیزی است که هرگز نمی‌خواهید با آن مواجه شوید. اما حتی اگر خودتان اینکار را نکرده باشید. ممکن است یکی از کاربران سایت شما، آن را توییت کرده باشد، در نتیجه این ابزار، ابزاری ارزشمند است.

چرا گوگل وبمستر به یکی از ابزارهای اصلی در مدیریت وب سایت و مدیریت بازاریابی تبدیل شده است؟

ابزار گوگل وبمستر که با عنوان Google Search Console نیز شناخته می‌شود.پلتفرم قدرتمندی است که دارندگان وب سایت می‌توانند از آن برای کنترل نحوه تعامل سایت‌شان با گوگل استفاده کنند.

GWT به شما اطلاعات و گزارش‌های مفصلی .در مورد سلامتی وب سایت و مسائل فنی مانند خطاهای crawl، مشکلات بهینه‌سازی تلفن همراه و دغدغه‌های امنیتی می‌دهد. همچنین با مجموعه‌ای از معیارهای قابل ارزیابی که برای سئو بسیار مهم هستند. اطلاعاتی را که برای بهبود عملکرد ارگانیک وب سایت شما لازم است را فراهم می‌کند.

و اما بهترین قسمت: این ابزار کاملا رایگان است و برای آزمایش PPC با Google Analytics و Google Ads ادغام می شود. بنابراین اگر حساب GWT ندارید؛ هم اکنون یک حساب تهیه کنید.

ویژگی‌ها و کاربردهای گوگل وبمستر

کارهای زیادی است که GWT می‌تواند انجام دهد. میزان مفید بودن هر یک به نیازهای خاص کاری شما بستگی دارد. ما در ادامه قصد داریم برخی از مفیدترین ویژگی‌ها و کاربردهای این سیستم عامل را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

معیارهای حیاتی که گوگل وبمستر برای نظارت بر عملکرد وب سایت ارائه می‌دهد شامل:

  • کلیک‌ها – تعداد دفعاتی که افراد از طریق نتایج جستجوی گوگل بر روی وب سایت شما کلیک کرده‌اند را نشان می‌دهد. این نه تنها به درک میزان اثر بخشی عناوین صفحه و توضیحات متا کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده میزان بازدید سایت شما نیز است.
گوگل وبمستر

برداشت‌ها یا Impressions – معیار برداشت‌ها به چند بار مراجعه به وب سایت در نتایج جستجوی گوگل اشاره دارد. که برای شناسایی کلمات کلیدی رتبه‌بندی سایت، مفید است. مرتب‌سازی بر اساس صفحه می‌تواند به شما بگوید که صفحات به دلیل کدام کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شوند . یک لایه insight به استراتژی بهینه‌سازی شما اضافه می‌کند.

میانگین CTR – گوگل وبمستر درصد افرادی که وب سایت شما را در نتایج جستجو گوگل دیده‌اند. و آنگاه تصمیم به کلیک بر روی سایت شما گرفته‌اند را نشان می‌دهد. اساسا، این درصد از تعداد کلیک بر تعداد ایمپرشن ضرب در صد بدست می‌آید، و قطعا معیاری است که باید کاملا زیر نظر داشته باشید. از طریق GWT می‌توانید بالاترین و کمترین درخواست‌های CTR خود را شناسایی کرده و آنها را به مرور کنترل کنید.

میانگین موقعیت کلمه کلیدی – میانگین موقعیت کلمات کلیدی مکان‌هایی را نشان می‌دهد که در Google SERP برای کلمات کلیدی یا صفحات خاص رتبه‌بندی شده‌اید.

برای تمام معیارهای فوق گوگل وبمستر 16 ماه اطلاعات ارائه می‌دهد و به شما امکان مقایسه دو بازه تاریخی را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید از فیلترهای query، تاریخ، کشور و دستگاه برای نتایج استفاده کنید و نمای کاملی از عملکرد وب سایت خود داشته باشید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *