طراحی سایت با فریم ورک جنگو

مرداد 17, 1401
جنگو، یک فریم ورک رایگان و منبع باز سطح بالای پایتون است که توسعه سریع، طراحی تمیز و تقویت عملگرا بودن طراحی، ویژگی بارز آن است. فریم ورک جنگو، که توسط توسعه دهنده‌های مجرب ساخته شده است، بسیاری از کارها را برای توسعه دهنده‌های وب آسان کرده است و در نتیجه لازم نیست مجددا چرخ را اختراع کنید!

طراحی سایت با استفاده از فریم ورک جنگو

فریم ورک جنگو ابزار قدرتمندی است. که با استفاده از قابلیت‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون، برای ایجاد هر نوع وب سایتی با پیچیدگی‌ها و سطوح مختلف، نوشته شده است. با استفاده از جنگو در عین سادگی و سرعت، می‌توانید حرفه‌ای بودن را تجربه کنید. جنگو یک پروژه منبع باز بسیار محبوب است .تا جایی که یکی از دلایل اصلی یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون، توانمندی در استفاده از جنگو است!

هدف جنگو، که در واقع کامل‌ترین فریم ورک در زمینه طراحی سایت است. امکان توسعه وب با تمرکز بر روی قسمت‌های جدید در هر پروژه به جای پیاده‌سازی قسمت‌های تکراری آن پروژه است. و انجام بسیاری از کارهای سخت و کسل کننده را بر عهده گرفته است. همچنین فریم ورک جنگو، به شما این توانایی را می‌دهد که دامنه و کلاس‌ کد را بدون دانستن ORM، مدل کنید.

جالب است بدانید که سیستم راه‌اندازی سایت‌های بزرگی مانند اینستاگرام و پینترست و حتی فیسبوک، جنگو است. همچنین نشریاتی مانند واشنگتن پست و مؤسسه‌ی اسمیتسونین نیز از جنگو استفاده نموده‌اند. در واقع جنگو امتحان خود را پس داده است!

چرا فریم ورک جنگو؟!

این روزها پیدا کردن یک زبان برنامه نویسی و فریم ورکی که بتواند امکانات و ویژگی‌های جامعی داشته باشد. و حجم زیادی از اطلاعات را با سرعت بالایی پردازش کند. بزرگترین چالش پیش روی تیم‌های برنامه نویسی است و معمولا در پروژه های بزرگ از چندین زبان و فریم ورک برای برنامه نویسی استفاده می‌شود. اما بر اساس ویژگی‌هایی که در زیر به آن اشاره شده است، پایتون و فریم ورک جنگو بهترین گزینه برای پروژه‌های بزرگ است:

1) جنگو تنها فریم ورکی است که به آسیب پذیری‌های جدید واکنش نشان می‌دهد .و تیم اصلی و هسته این فریم ورک، همواره به سایر فریم ورک‌ها کمک کرده است. تا پچ‌های مورد نیاز را ایجاد نمایند. در حال حاضر جنگو، بر روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و نگرانی‌های دنیای برنامه نویسی، متمرکز شده است .و در واقع در نسخه‌های جدید خود هوشمندتر نشده است، بلکه قدرت تصمیم‌گیری آن بهبود یافته است.

طراحی سایت با جنگو

2) با وجود اینکه کیفیت مستندسازی در جنگو، ویژگی چندان خاصی به شمار نمی‌آید. اما یکی از بهترین فریم ورک‌ها در میان انواع فریم ورک‌ها و برنامه نویس‌هاست و از جایگاه بالایی برخوردار است. در زمینه پشتیبانی یکی از بهترین فریم ورک‌های موجود است و توسط DFS مدیریت می‌شود.

3) ویژگی‌ جذاب دیگر فریم ورک جنگو برای متخصصین سئو، این است که URL هایی را پیشنهاد می‌دهد.به طور قابل توجهی بر روی سئو سایت موثر بوده و در واقع به شکل معنی‌داری ایجاد شده‌اند.

4) ویژگی دیگر این فریم ورک، مقیاس‌پذیری خوب و مناسب آن است. در حقیقت جنگو، به صورت مجموعه‌ای از کامپوننت‌ها طراحی شده است و از آنجایی که کامپوننت‌ها به هم وابسته نیستند. به راحتی می‌توان آن‌ها را حذف یا در صورت نیاز اضافه نمود. در نتیجه به راحتی می‌توان با تیم جدیدی معماری پروژه را تغییر داد و در هزینه‌ها و همچنین  زمان صرفه‌جویی نمود.

5) در جنگو به صورت پیش فرض از خطاهای امنیتی که در PHP مشاهده می‌شود، جلوگیری شده است. جنگو همیشه کدهای اصلی سایت شما را پنهان می‌کند و اطلاعات را از طریق الگوها و قالب‌ها به مرورگر ارسال می‌نماید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *