ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟

یکی از قدم‌های مهم پس از طراحی سایت، تبدیل بازدیدکننده به کاربر است. و کمک گرفتن از ایمیل مارکتینگ یک راه موثر برای این منظور است.

یک بازاریابی ایمیلی موثر می‌تواند تغییر شگرفی در توسعه کسب و کار شما داشته باشد و بازگشت سرمایه بسیار بالایی نیز دارد. اما نباید فراموش کنید که این موفقیت تنها زمانی حاصل می‌شود .که قوانین مربوط به آن را رعایت کرده باشید.در غیر این صورت انتظار این را داشته باشید که مشتری شما را در بلک لیست خود قرار دهد!

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ

قطعا داشتن استراتژی در هر کاری می‌تواند امکانات متفاوت بر سر راهتان را در برابر شما نمایان کند. هر کسب و کاری اهدافی دارد و استراتژی‌ ایمیل مارکتینگ آن باید در راستای این اهداف باشد. بازاریابی ایمیلی هیچ محدودیتی ندارد و انعطاف پذیری بالایی دارد، اما با این حال، یک نمونه از استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی می‌تواند این باشد که:

  • شما در ایمیل که ارسال می‌کنید، یک مفهوم آموزشی را انتقال دهید و البته نباید فراموش کنید .محتوای‌تان خوب و در عین حال منحصر بفرد باشد. در نتیجه ممکن است مخاطب به دنبال رفع سایر نیازهایش در زمینه موضوع بیان شده.به وب سایت شما مراجعه کند و در آن جستجو کند.

در واقع به این روش شما به مشتری، حرفه‌ای بودن‌تان را متذکر می‌شوید!

۱) استراتژی دیگری که که می‌توانید با استفاده از آن، بازدیدکننده‌های سایت‌تان را به کاربر تبدیل کنید، قرار دادن یک باکس دریافت ایمیل کاربران است. این توانایی شماست که بازدیدکننده‌ای را از طریق موتورهای جستجو به سایت شما را به کاربر تبدیل کنید.

افرادی که به بخش آموزشی و مقالات سایت شما مراجعه می‌کنند. هدف خوبی برای این استراتژی بازاریابی ایمیلی هستند و می‌توانید در طراحی سایت‌تان بخشی برای ثبت نام آنها در خبرنامه آموزشی‌تان در نظر بگیرید.

۲) هماهنگ بودن حساب کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی با ایمیل‌های ارسال شده‌تان، تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب خواهد داشت. در نتیجه محتوای که در بازاریابی ایمیلی‌تان استفاده می‌کنید را در حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر کنید.

طراحی سایت و ایمیل مارکتینگ

۳) بر کسی پوشیده نیست که امروزه بیش از نیمی از کاربران اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند به محتواهای شما دسترسی دارند. پس بهتر است که صحت نمایش تم ایمیل‌های بازاریابی که ارسال می‌کنید را در صفحات نمایشگر مختلف بررسی کنید. یکی دیگر از استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ قرار دادن لینک صفحه اصلی سایت در ایمیل است، در نتیجه ریسپانسیو بودن طراحی سایت نیز اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

۴) برای این که ایمیل‌های بازاریابی شما به تجربه بدی برای کاربران تبدیل نشود و در بلک لیست آنها قرار نگیرید. امکان لغو عضویت برای دریافت خبرنامه را در طرحی سایت‌تان در نظر بگیرید. استراتژی بازاریابی شما باید ایجاد رضایت قلبی کاربران‌تان به استفاده از خدمات و محصولات شما باشد. نه اینکه در همه جا و همه حال جلوی چشم‌شان باشید!

۵) در فاصله زمانی مشخص و منظم ایمیل‌های بازاریابی‌تان را ارسال نمایید .و از عناوین جذاب و جالب برای آنها استفاده کنید تا تاثیری خوبی بر روی مخاطب و نرخ تبدیل کاربر داشته باشد.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که ایمیل مارکتینگ بر روی سئو تاثیر دارد. موجب افزایش ترافیک لحظه‌ای، اعتبار دامنه و میزان تعامل کاربران با محتوا و سایت شما می‌شود. اما نباید فراموش کنید که انتخاب درست کلیدواژه، تصاویر و دکمه‌های کال-تو-اکشن‌های جذاب و همچنین صفحه لندینگ مناسب موجب موفقیت بازاریابی ایمیلی شما می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا