طراحی سایت فروشگاهی
شما تصمیم دارید فروش آنلاین داشته باشید و حالا باید یک سایت فروشگاهی راهاندازی کنید. این مرحله و طراحی سایت فروشگاهی میتواند دشوار باشد. ما در این مقاله مهمترین ویژگیهایی که باید یک سایت فروشگاهی داشته باشد را بیان خواهیم کرد.
امکانات اصلی در طراحی سایت فروشگاهی
پیمایش محصولات قابل درک باشد.
شاید مهمترین مولفه یک فروشگاه آنلاین، سیستم ناوبری آن باشد. حقیقت این است که پیمایش مناسب برای هر سایتی مهم است، اما در سایتهای تجارت الکترونیک اهمیت بسیار بیشتری دارد. کاربر باید بتواند به سرعت در میان دستهها و محصولات مختلف از طریق سیستم ناوبری منتقل شود. ناوبری ناخوشایند کاربر را ناامید کرده و حتی ممکن است موجب شود که کاربر از سایت خارج شود و یک مشتری بالقوه را از دست بدهید. سرمایهگذاری بر روی ساختار اطلاعات و طراحی سایت فروشگاهی، اهمیت بسیاری در موفقیت آن دارد.
سازگاری با تمام دستگاهها و اندازه صفحه نمایشها.
امروزه شاهد افزایش کاربران تلفنهای هوشمند هستیم، در نتیجه توجه به سازگاری تمام دستگاهها و تمام صفحات نمایش، اهمیت دارد. طراحی ریسپانسیو روشی برای طراحی سایت است که به طور خودکار ظاهر سایت را متناسب با صفحه نمایش تغییر میدهد. در سالهای اخیر، این ویژگی که به عنوان عامل مهمی در رتبهبندی گوگل است، به استانداردی برای طراحی سایت فروشگاهی تبدیل شده است.
بارگذاری سریع صفحات.
یک واقعیت جالب این است که اگر بارگیری صفحهای بیش از سه ثانیه طول بکشد، تقریبا ۴۰% از خریداران، از آن سایت خارج خواهند شد. مهم نیست طراحی سایت فروشگاهی شما چقدر زیبا و جذاب باشد، اگر کند باشد، نرخ تبدیلتان به مقدار قابل توجهی کاهش مییابد. در نتیجه، برای اینکه بخش عظیمی از مشتریانتان را ازدست ندهید، باید هدفتان پیادهسازی طرحی باشد که سریعتر بارگیری شود.
از تصاویر واضح و زیبا استفاده کنید.
عیب اصلی وب سایتهای فروشگاهی در مقایسه با فروشگاههای سنتی این است که به خریداران اماکن لمس و دیدن محصولات را نمیدهند. بنابراین، میبایست تصاویر محصولات را به روشی فریبنده در آن نمایش داده شود. تصاویر باید به اندازهای بزرگ باشد که جزئیات و ویژگیهای محصول را نمایش دهد.
باکس جستجوی مناسب.
باکس جستجوی مناسب و واضح در طراحی سایت فروشگاهی، جایگاه ویژه ای دارد و ویژگی بسیار مهمی است. زیرا بسیاری از خریداران آنلاین، مورد خاصی مد نظرشان نیست.
سبد خرید مناسب.
سبد خرید یکی از ویژگیهایی است که معمولا در تمامی سایتهای فروشگاهی وجود دارد. در واقع، سبد خرید اولین مرحله پرداخت است و هدف از آن نمایش مواردی است که کاربر تصمیم به خریدشان دارد. در سبد خرید نام و شرح کوتاه ویژگیهای محصول، قیمت و هزینه کل محصولات و حتی امکان تغییر در مواردی که کاربر قصد خرید آن را دارد، نمایش داده میشود.
محصولات ویژه.
اغلب فروشگاههای آنلاین، محصولات خاصی دارند که به صورت ویژه به کاربران ارائه میدهند. این محصولات اغلب در صفحه اول سایت یافت میشوند و معمولا مواردی هستند که اخیرا به فروشگاه اضافه شدهاند. با استفاده از روشهای مختلفی میتوان محصولات ویژه را در یک فروشگاه آنلاین نشان داد، اما محبوبترین روش، قرار دادن یک اسلایدر تصاویر در طراحی سایت فروشگاه ودر بالای صفحه اصلی فروشگاه است.