بهترین ابزارهای طراحی وایرفریم برای طراحی سایت

مرداد 10, 1401
ابزارهای طراحی وایرفریم به شما این امکان را می‌دهند که طراحی سایت یا اپلیکیشن خود را از همان ابتدا مشخص نمایید. اما اینکه کدام یک از آنها را باید انتخاب کنید تا حد زیادی به این بستگی دارد که به دنبال ایجاد چه چیزی هستید: یک طرح سریع و ابتدایی یا نمونه اولیه کامل. ما در این مقاله سه مورد از بهترین ابزارهای طراحی وایرفریم را معرفی خواهیم کرد.

ابزارهای طراحی وایرفریم

اساسا طراحان UI/UX هنگام شروع یک پروژه، با فریم‌بندی آن برنامه یا وب سایت کارشان را شروع می‌کنند. بنابراین ابزارهای طراحی وایرفریم به طراح اجازه می‌دهد .بدون نیاز به نمونه اولیه و یا سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، طرح‌ها و فرآیندهای کار را در سطح حرفه‌ای شبیه‌سازی کنند. ابزارهای وایرفریم برای کسانی که در تیم‌های توسعه کار می‌کنند و نیاز به تکرار سریع محصول دارند، مهمتر است.

بسیاری از محبوب‌ترین ابزارهای طراحی وایرفریم گران هستند و بیشتر بر جزئیات امکانات UI/UX متمرکز شده‌اند. اما خوشبختانه ابزارهای رایگانی نیز در دسترس هستند که می‌توانند به طراحان UI/UX کمک کنند. در این مقاله ما سه مورد از بهترین ابزارهای وایرفریم را معرفی خواهیم کرد.

بهترین ابزارهای طراحی وایرفریم رایگان برای طراحی سایت در سال 2021

1) UXPin

نوع: تحت وب، رایگان پایه، 19 دلار به ازای هر ویرایش در ماه

UXPin یک ابزار مخصوص وایرفریم است .که دارای رابط کاربری زیبا و بصری، با آیکون‌های مشخص و یک کتابخانه جامع از عناصر UI و iOs، بوت استرپ، اندروید و Foundation است .که می‌توانید المان‌های آن را در وایرفریم خود بکشید و رها کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها را به Sketch و Photoshop اکسپورت کنید .و این به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بعدا وایرفریم‌های‌تان را به صورت نمونه اولیه استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این ابزار این است. که می‌توانید با استفاده از امکانات و ابزارهای ارائه زنده آن، وایرفریم‌تان را با همکاران‌تان به صورت زنده به اشتراک بگذارید. این ابزار از سطح مبتدی تا پیشرفته را پشتیبانی می‌کند و به طور کلی از نظر ما بهترین ابزارهای طراحی وایرفریم است.

بهترین ابزارهای طراحی وایرفریم برای طراحی سایت

Adobe XD(2

نوع: مناسب برای پلتفرم‌های ویندوز، مک، اندروید و ioS، .رایگان، از 9.98 پوند در ماه برای یک کاربر و 49.94 پوند برای چند کاربر در ماه به ازای Creative Cloud

ادوبی ایکس دی، یکی دیگر از ابزارهای طراحی وایرفریم و رقیب اصلی Sketch و مبتنی بر بردار است. که برای هر دو پلتفرم مک و ویندوز منتشر شده است. با سایر ابزارهای ادوبی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور و سرویس‌هایی مانند ادوبی فونتز و ادوبی استوک به خوبی هماهنگ می‌شود.

از جمله ویژگی قابل توجه آن می‌توان به Repeat Grid برای طراحی سریع، متحرک‌سازی خودکار، voice triggers و ابزارهای مشارکت قوی اشاره کرد. با وجود اینکه این ابزار، رایگان است اما برای استفاده از طیف گسترده‌ای از ابزارهای آن به Creative Cloud نیاز دارید .که باید هزینه آن را بپردازید.

3) Axure RP

نوع: مناسب با پلتفرم‌های مک و ویندوز، رایگان، 25 دلار به ازای هر کاربر در ماه برای نسخه پرو

Axure به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها وایرفریم‌های low-fi ایجاد کنید، بلکه قابلیت‌های اضافی و با کیفیت عالی را به آن بیفزایید. می‌توانید از آن برای ایجاد مدل‌های تعاملی HTML برای وب سایت‌ها و برنامه‌های‌تان استفاده کنید و طراحی برنامه خود را بر روی تلفن همراه‌تان با عملگر اشتراک‌گذاریbuilt-in  مشاهده کنید.

این ابزارهای توسط سازمان‌هایی نظیر مایکروسافت و آمازون استفاده می‌شود. و دارای حالت developer inspect، جلوه‌های متحرک، ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری در فضای ابری، اکسپورت CSS و اسناد است. یه انتخاب عالی برای متخصصان حرفه‌ای UX است.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *