رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی، در واقع یکی از انواع تبلیغات متنی است که به صورت یک گزارش و قالب خبری منتشر می‌شود. بر اساس تعریف  Entrepreneur، رپورتاژهای آگهی عبارت است از اطلاعیه‌ای که از سوی واحد روابط عمومی و با هدف اطلاع‌رسانی از رویدادهای کسب و کاری، در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند، منتشر می‌شود. در حقیقت، شما مخاطبان‌تان به مسیری هدایت می‌کنید که شما می‌خواهید تا آن اتفاقی که شما می‌خواهید، رقم بخورد.

اما امروزه با توسعه بسترهای آنلاین و استفاده گسترده کاربران اینترنتی، تبلیغات و بازاریابی شکل دیگری به خود گرفته است. و شاهد آن هستیم که صاحبان کسب و کارها، از ابزارهای آنلاین و دیجیتالی برای تولید رپورتاژهای آگهی مختلف استفاده می‌کنند. انتشار رپورتاژهای آگهی یا رپورتاژهای خبری در سایت‌های پر مخاطب مرتبط با صنعت شما، یکی از راه‌های تبلیغات اینترنتی است. اما مهمترین عامل محبوبیت رپورتاژهای آگهی، مسئله تاثیر بسیار خوب آن بر روی سئو است.

مزایای رپورتاژهای آگهی

یکی از دلایلی که موجب می‌شود رپورتاژهای آگهی بسیار اهمیت داشته باشد، فراگیر بودن آن است، بدین معنا که می‌توانید متن تبلیغاتی خود را در بسیاری از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید. از جمله مزایای رپورتاژهای آگهی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

موجب بیشتر دیده شدن کسب و کارتان می‌شود.

با توجه به جامعیت و فراگیر بودن رپورتاژهای آگهی، شما می‌توانید گستره وسیع‌تری از کانال‌های توزیع محتوا مانند سایت‌های پربازدید و پر مخاطب، رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی مختلف را هدف قرار دهید و مخاطبان بیشتری را داشته باشید. بنابراین، شانس دیده شدن شما، محصول و برندتان بیشتر خواهد شد.

برای تمام کسب و کارها مناسب خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژهای آگهی این است که تمامی کسب و کارها، خواه کوچک باشند یا بزرگ، می‌توانند از این روش استفاده کنند. فرقی ندارد کسب و کار شما از نوع B2B باشد یا B2C، این روش یک راه عالی، برای آن است که حرف‌تان را به گوش مخاطبان‌تان برسانید.

برندسازی و افزایش اعتبار نام تجاری‌تان می‌شود.

قبلا نیز اشاره کردیم انتشار رپورتاژهای آگهی کسب و کارتان در کانال‌های توزیع محتوای پر مخاطب، موجب بیشتر دیده شدن شما می‌شود و در نتیجه تداوم آن، موجب افزایش اعتبار برندتان خواهد شد.

رپورتاژ آگهی

هزینه مناسب‌تری دارد.

رپورتاژ آگهی، نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، هزینه مناسب‌تری دارد و اگر آنقدر جذاب و قوی باشد که مخاطبان بیشتری را جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا مایل خواهند بود آن را منتشر کنند. بنابراین، شما با یک هزینه معقول می‌توانید حرف‌تان را به گوش مخاطب برسانید و نرخ تبدیل و سئوی سایت‌تان را بهبود ببخشید.

موجب بهبود سئوی سایت‌تان می‌شود.

در حقیقت انتشار رپورتاژهای آگهی یکی از موثرترین و بهترین راه‌های بک لینک گرفتن است و علاوه بر آن موجب بهبود سئوی خارجی سایت‌تان می‌شود. هنگامی که شما در سایت پر مخاطبی، رپورتاژی را منتشر می‌کنید و در واقع به کلمات کلیدی مورد نظرتان لینک می‌دهید، آنگاه از سایت معتبری لینک DoFollow خواهید داشت. همچنین متن رپورتاژ شما در گوگل رتبه خوبی نیز خواهد گرفت.

اما نباید فراموش کنید که برای اینکه رپورتاژ آگهی شما موثر و جذاب باشد باید:

  • ساختار آن را رعایت کرده باشید
  • به صورت مقاله یا خبری باشد
  • کپی نباشد و کوتاه اما مفید نوشته شده باشد
  • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کرده باشید
  • کاربردی باشد و ارزش آفرینی کرده باشید
  • همچنین دارای تیتر جذابی باشد و از المانهای تصویری در آن استفاده کرده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا