طراحی سایت در سال ۲۰۲۱

اگر شما هم دوست دارید در سال ۲۰۲۱ به یک توسعه دهنده وب تبدیل شوید، اما مطمئن نیستید کدام زبان برنامه نویسی برای توسعه وب بهتر است، جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله قصد داریم در مورد ۵ تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای وب در سال ۲۰۲۱ صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۵ مورد از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای توسعه سایت در سال ۲۰۲۱

بدون اتلاف وقت، بریم سر اصل مطلب. در اینجا لیستی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای توسعه وب به ترتیب اهمیت آنها ارائه شده است.

بید بگوییم که نیازی نیست تمامی این زبان‌ها را یاد بگیرید، یکی از زبان‌های مورد علاقه خود را که مطابق با نیاز شماست، انتخاب کنید. اما در آخر اگر مردد بودید یا گیج شدید، JavaScript را انتخاب کنید، این کار هرگز اشتباه نخواهد بود.

۱) JavaScript

بدون شک JavaScript پادشاه توسعه وب است و احتمالا محبوب‌ترین زبان در میان توسعه دهندگان وب است. همچنین تنها زبانی است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های وب، از frontend و backend گرفته تا برنامه‌های تلفن همراه (React Native) را تولید کنید. در نتیجه، اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای توسعه وب را آغاز کنید، به شما بسیار توصیه می‌کنیم برای سال ۲۰۲۱، Javascript را بیاموزید.

۲) Python

پایتون یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. گرچه زبان جدیدی نیست و امتحانش را پس داده است، اما در واقع، همه کاره‌ترین زبان برنامه‌نویسی در حال حاضر است.

می‌توانید از پایتون برای توسعه وب، تحلیل داده، اسکریپتینگ و اتوماسیون استفاده کنید. پایتون نیز مانند جاوا اسکریپت، پشتیبانی گسترده‌ای دارد و فریم ورک‌ها، کتابخانه‌ها و ابزارهای بسیار مفیدی دارد که می‌تواند به شما در تولید سریع یک وب کمک کند.

همچنین پایتون یک زبان مناسب برای یادگیری کدنویسی است، بنابراین اگر به تازگی وارد دنیای توسعه نرم افزار شده‌اید، انتخاب پایتون می‌تواند یک شروع عالی باشد، نه تنها برای توسعه وب که برای برنامه نویسی حرفه‌ای!

زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی سایت  

۳) TypeScript

TypeScript یک زبان برنامه نویسی مدرن برای توسعه وب است. درست مانند زبان‌های برنامه نویسی C و C++، TypeScript را می‌توان به عنوان JavaScript++ در نظر گرفت گرچه به اندازه C++ محبوب نیست.

بخش خوب TypeScript این است که type-safety در کد جاوا اسکریپت اضافه شده است و به معنای این است که می‌توانید خطاهای ناخوشایند مربوط به جاوا اسکریپت را در مرحله توسعه بیابید.

همچنین توسعه شی‌گرا برای جاوا اسکریپت را آسان می‌کند و چندین ابزار رفع اشکال داخلی TypeScript توسعه وب را واقعا آسان می‌کند.

۴) PHP

احتمالا برای وارد کردن PHP در لیست بهترین زبان‌های برنامه نویسی سال ۲۰۲۱، سرزنش خواهیم شد، اما صادقانه باید بگوییم که در واقع PHP یکی از بهترین زبان‌هاست.

PHP یکی از زبان‌های پویای server-side اسکریپت است که تولید یک وب سایت کاملا کاربردی را واقعا آسان می‌کند. اگر این دلیل، کافی نیست، باید بگوییم که نیمی از اینترنت به واسطه PHP در حال اجراست، وردپرس را در نظر بگیرید، محبوب‌ترین نرم افزار کاربردی وب، در PHP ساخته شده است.

همچنین PHP فریم ورک‌هایی مانند Laraval دارد که هم قدرتمند است و هم به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از الگوی ساختاری model–view–controller، به سرعت یک وب را خلق کنید.

۵) Ruby

روبی یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که برای توسعه وب واقعا عالی عمل می‌کند. مانند PHP و پایتون، یادگیری روبی نیز برای مبتدی‌ها آسان است.

آنچه که روبی را برای توسعه وب خاص کرده است، فریم ورک Ruby on Rails است که وب سایت‌هایی مانند Github، Shopify، Airbnb، Groupon، GoodReads و Kickstarter  بکار برده‌اندکه یک فریم ورک model–view–controller (MVC) است، ساختارهای پیش فرضی را برای یک پایگاه داده، یک سرویس وب و صفحات وب ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا