چرا باید از فریم ورک‌های CSS استفاده کرد؟

قبل از اینکه لیستی از بهترین فریم ورک‌های طراحی سایت را به شما ارائه دهیم، لازم است که بدانید چرا و چگونه فریم ورک‌های CSS بخش جدایی‌ناپذیری از توسعه مدرن frontend شده‌اند.

سازماندهی، نگهداری و استفاده مجدد از استایل شیت‌های CSS دشوار است. حتی تغییرات جزئی استایل شیت‌ها، شما را ملزم به نوشتن دستورات CSS جدیدی می‌کند، که در برخی موارد ممکن است کدهای شما را دچار آشفتگی‌های پیچیده‌ای کند.

ساختار اصلی فریم ورک‌های CSS را کلاس‌های Ready-to-use تشکیل می‌دهند که به شما این امکان را می‌دهند دستورات استایل از قبل تعریف شده‌ای را برای مولفه‌های HTML مانند حاشیه، رنگ پس زمینه و موارد دیگر اعمال کنید.

برخی از فریم ورک‌ها شامل اجزای از پیش ساخته مانند منوها، برگه‌ها و یا جداول هستند که شما با استفاده از این مولفه‌ها می‌توانید رابط‌های کاربر پسندی را بدون زحمت زیادی خلق کنید.

صرف نظر از سطح تجربه شما، این فریم ورک‌های طراحی سایت به شما کمک می‌کنند تا طراحی‌های زیبایی را سریع‌تر خلق کنید. در اینجا ما بهترین فریمورک‌‌های CSS را مرور خواهیم کرد تا بتوانید بر اساس نیازتان یکی از این موارد را انتخاب کنید.

بهترین فریم ورک‌های طراحی سایت

۱. Bootstrap

نمی‌شود در مورد فریم ورک‌های طراحی سایت صحبت کنیم و از Bootstrap صحبتی نشود. این فریم ورک در سال ۲۰۱۱ توسط توییتر معرفی شد تا طراحی سایت ریسپانسیو به راحتی در اختیار توسعه دهنده‌های وب قرار گیرد. از آن زمان، این پروژه برای پشتیبانی از CSS مدرن تکامل یافت و امکانات بسیاری برای بهبود بهره‌وری به آن اضافه شد.

۲. Foundation

بهترین انتخاب برای توسعه دهنده‌های با تجربه، Foundation  است که از آزادی عمل بیشتر، لذت می‌برند اما توانایی‌های یک فریم ورک کاملا ویژه را می‌خواهند. در واقع، این فریم ورک تنها یک چارچوب CSS نیست بلکه خانواده ای از ابزارهای توسعه frontend است و این ابزار را میتوان با هم و یا کاملا مستقل استفاده کرد. این فریم‌ورک توسط ZURB، شرکتی که پشت بسیاری از پروژه‌های متن باز جاوا اسکریپت و CSS است، ارائه شده و پشتیبانی می‌شود. 

انواع فریم ورک‌های طراحی سایت

۳. Bulma

پس از Bootstrap، عالی‌ترین گزینه در میان انواع فریم ورک‌های طراحی سایت، Bulma است. زیرا دارای کدهای مدرن و زیبای منحصر بفردی است. کاربرد و استفاده از آن آسان است و اجزای از پیش آماده مختلفی دارد. به دلیل ترکیب ساده و طراحی مینیمالیستی اما زیباشناختی آن، بسیار ستوده می‌شود و فریم ورکی است که واقعا می‌تواند یک صفحه وب کسل کننده را جذاب و درخشان نماید.

۴. Tailwind CSS

” Most CSS frameworks do too much “

این شعار Tailwind به وضوح توضیح می‌دهد که چرا این فریم ورک، سبک است و به توسعه دهنده آزادی عمل می‌دهد. طراحی خاصی ندارد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد استایل منحصر به فردتان را سریع‌تر پیاده‌سازی کنید. توسعه دهنده‌های با تجربه frontend، عاشق امکانات آن هستند و در پروژه‌های خود از آن بسیار استفاده می‌کنند.

۵. UIkit

یکی دیگر از فریم ورک‌های طراحی سایت، UIKit است که یک فریم ورک frontend مدولار است و به شما این امکان را می‌دهد تا تنها امکانات مورد نیاز خود را وارد نمایید. بیش از ۱۶k ستاره در GitHub دارد و به دلیل API آسان و طراحی تمیز آن، توسط توسعه دهنده‌های وب انتخاب شده است. بعلاوه، UIKit نسخه حرفه‌ای دارد که قالب‌های وردپرس و جوملا را به همراه یک صفحه ساز با کاربری آسان ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا