سیستم‌های متن باز طراحی سایت

خرداد 9, 1401
سیستم‌های سایت ساز بسیاری از جمله سیستم‌های متن باز طراحی سایت در بازار موجود است که ممکن است هنگام انتخاب یک مورد، شما را سردرگم نماید. ما در این مقاله عناصری را که باید به هنگام انتخاب یک سیستم متن باز در نظر داشته باشید را برای شما بیان خواهیم داد.

از یک سایت ساز باید چه انتظاری داشته باشید؟

سیستم‌های وب ساز، ابزاری هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا یک سایت را بدون کدگذاری راه‌اندازی کنید. انواع سایت سازهای مختلفی در بازار وجود دارد و خوشبختانه سیستم‌های متن باز بسیاری نیز وجود دارد که ممکن است انتخاب یک مورد را برای شما سخت کند و سردرگم شوید.

ویژگی‌های مهمی که باید به هنگام انتخاب یک سیستم سایت ساز باید به آن توجه داشته باشید، عبارت است از:

  • سایت سازی که انتخاب می‌کنید باید کاربرد آن آسان و قابل درک باشد تا مجبور نباشید زمان زیادی را برای ساخت وب سایت‌تان صرف کنید.
  • کامپوننت‌ها اجزای آماده‌ای همچون آگهی‌ها، بلوک‌های متنی، بخش تصویری و پاورقی هستند که می‌توانید برای ساخت وب سایت‌تان استفاده کنید و انعطاف پذیری بالایی دارند و می‌توانید مطابق میل‌تان آنها را تنظیم کنید.
  • قالب‌های آماده عنصری دیگری هستند که انتخاب و ترجیح از یک سیستم سایت ساز را توجیه می‌کند. زمانی که یک سیستم را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که قالب‌های بسیاری برای انتخاب داشته باشد و علاوه بر آن قابل تنظیم و ریسپانسیو باشند.
  • در یک سیستم سایت ساز باید افزودن یا تغییر محتوا (از قبیل متن، تصاویر، فیلم، دکمه ها و فرمها) آسان باشد و تعامل با محتوا برای ویرایشگر معمولی باید قابل درک باشد.
  • وبلاگ‌ها برای نشان دادن تخصص‌تان به مشتریان بالقوه است. به همین دلیل یک سیستم سایت ساز باید گزینه‌ای برای ایجاد پست‌های وبلاگ و دسته‌بندی آنها داشته باشد.
  • و از همه مهمتر سیستم سایت سازی که انتخاب می‌کنید باید سئو فرندلی باشد، به این معنا که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد و امکان آنالیز رفتار کاربر در سایت را فراهم کند.

ما در این مقاله 5 مورد از بهترین سیستم‌های متن باز در طراحی سایت را به شما معرفی خواهیم کرد که عناصر آنها از جمله کامپوننت‌ها، قالب‌ها، فرم‌ها، بلاگ‌ و از همه مهمتر رایگان بودن‌شان مورد توجه است

انواع سیستم‌های متن باز طراحی سایت

بهترین سیستم‌های متن باز طراحی سایت

1. Droopler

یکی از سیستم‌های متن باز، Droopler است که مبتنی بر Drupal CMS است. بارگیری و استفاده از آن رایگان است و به شما امکان آن را می‌دهد تا از کامپوننت‌های read-made، سایت‌های گسترده‌ای ایجاد کنید و نیازی به رمز گذاری هر چیزی ندارید.

2. Drupal

گرچه نسبت به Droopler زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، اما در Drupal نیز می‌توانید بدون کدنویسی سایت ایجاد کنید. این سایت ساز نیز یک سیستم متن باز رایگان است.

3. Joomla

جوملا یکی دیگر از سیستم‌های متن باز است که دارای مجوز عمومی و رایگان برای استفاده است و به شما امکان ساخت، مدیریت و انتشار محتوا را می‌دهد. رابط کاربری گرافیکی آن شما را قادر می‌سازد تا فونت‌، رنگ و لایه‌ها را بدون کدگذاری تغییر دهید. تمامی قالب‌های آن ریسپانسیو هستند و از Bootstrap برای این منظور استفاده می‌کند.

4. Microweber.org

Microweber.org یک سایت ساز رایگان و یکی دیگر از سیستم‌های متن باز است که با استفاده از فریم ورک Laravel ایجاد شده است. شامل یک قالب پیش فرض به نام Dream است که بیش از دوازده صفحه از جمله درباره ما، نمونه کارها، تماس با ما، فروشگاه و … است. همچنین 75 لایه از پیش آماده از قبیل بلاگ، پست، Testimonial و Left Image Right Text دارد که می‌توانید آنها را به صفحه‌ای که در آن کار می‌کنید اضافه کنید. علاوه بر Dream، میتوانید از سایت Microweber.org قالب‌های آماده را به صورت رایگان دریافت کنید.

5. WordPress

و در نهایت وردپرس (WordPress.org )، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های متن باز که بیش از نیمی از سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. البته مراقب باشید که با آن را با WordPress.com اشتباه نگیرید که یک پلتفرم متفاوت با ویژگی‌های بسیار محدود رایگان است. بیش از هشت هزار قالب رایگان در وردپرس وجود دارد و سیستم مدیریت در آن پیشرفته است و می‌توانید تعیین کنید که چه کسی متن‌ها را تغییر دهد و به هر فرد نقش خاصی (از جمله مدیر، ویرایشگر و …) اختصاص دهید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email