چیدمان در طراحی سایت

امروزه اهمیت داشتن یک وب سایت برای رونق کسب و کار، بر کسی پوشیده نیست. اما برای رقابت در این کارزار که هر روزه گسترده‌تر می‌شود، باید تدابیری بکار برد تا کاربران بیشتری را جذب و به مشتری وفادار تبدیل کرد. و به خوبی می‌دانیم که نحوه ارائه محتواها و اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان، تاثیر مستقیمی بر روی تجربه کاربری و بهبود سئو سایت دارد و به همین دلیل است که چیدمان در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد. ما در این مقاله به برخی نکات در رابطه با این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین چیدمان در طراحی سایت چیست؟

مهمترین بخش هر سایت صفحه اصلی (Homepage) است و از آنجایی که اولین جایی است که کاربر پس از ورود به سایت با آن مواجه می‌شود، تاثیر بسیار زیادی بر روی تجربه کاربری وی خواهد داشت.

چیدمان در طراحی سایت و به ویژه صفحه اصلی، باید به گونه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده‌ باشد تا کاربر را به چالش بکشد و او را ترغیب کند تا از سایر صفحات سایت دیدن کند، محصول یا خدمات سایت را بررسی کند و در نهایت اقدام به خرید کند و به عبارت بهتر با آن تعامل برقرار کند.

برای طراحی یک سایت، ابتدا یک طرح اولیه از چیدمانی را که در ذهن دارید، ایجاد کنید اما قبل از چیدمان صفحه اصلی سایت‌تان لازم است به سوالاتی پاسخ دهید تا عناصر مهمی را که باید در این صفحه بگنجانید را شناسایی کنید:

  • قبل از هر چیز باید از خودتان بپرسید که صفحه اصلی سایت شما، کسب و کار، سرویس‌ها و خدمات‌تان به روشنی شرح می‌دهد؟
  • برتری و مزایای شرکت‌تان نسبت به رقبا را برای کاربر به وضوح بیان می‌کند؟
  • نوع خدمات، فعالیت‌ها و سرویس‌هایی را که ارائه می‌دهید را مشخص می‌کند؟

پاسخ دادن به این سوالات به شما دیدگاه مناسبی برای چیدمان در طراحی سایت‌تان می‌دهد تا ماهیت و رسالت کسب و کار شما را به روشنی به کاربر منتقل کنید و موجب جلب اعتماد وی شوید.

بهترین چیدمان در طراحی سایت

انتخاب عناصر مهم در چیدمان سایت

  1. اولین و مهمترین مساله در چیدمان در طراحی سایت، انتخاب تم رنگی است که عامل اصلی در برقراری ارتباط کاربر با سایت است. برای انتخاب یک تم رنگی مناسب، می‌توان از رنگ سازمانی و لوگوی کسب و کارتان استفاده کنید. از رنگ‌های مکمل استفاده کنید تا کاربر را جذب نماید.
  2. انتخاب فونت مناسب با شخصیت کسب و کارتان نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. توصیه ما به شما این است که در چیدمان سایت‌تان بیش از دو فونت متفاوت استفاده نکنید. خلاقیت در بکارگیری فونت‌ها و تایپوگرافی می‌تواند موجب جذابیت بیشتر سایت‌تان شود. از فونت‌های بسیار بزرگ نترسید و در چیدمان سایت‌تان بگنجانید.
  3. انتخاب تصاویر با کیفیت مرتبط با کسب و کارتان می‌تواند بر جذابیت سایت‌تان بیفزاید. تصاویری که جزئیات محصولات‌تان را به کاربران نشان می‌دهد، موجب افزایش اعتماد آنها می‌شود.
  4. برای اینکه کاربر در سایت‌تان سر در گم نشود، از چیدمان ساده برای صفحه اصلی سایت‌تان استفاده کنید. کال-تو-اکشن‌های زیاد در صفحه اصلی موجب منحرف شدن کاربر می‌شود.
  5. و در نهایت فراموش نکنید، چیدمان در طراحی سایت‌تان به گونه‌ای باشد که برای هر دستگاهی مناسب باشد. به عبارت دیگر طراحی سایت‌تان ریسپانسیو باشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا