چگونه یک طراحی سایت خلاقانه داشته باشیم؟

با رشد و تکامل دنیای دیجیتال، اغلب مشاغل شروع به راه‌اندازی کسب و کاری آنلاین نموده‌اند. با این حال، برای جلب توجه مشتری‌های جدید، نیاز به وب سایتی دارند که فضای تعاملی بین کسب و کار و مشتری فراهم کند. یک طراحی سایت خلاقانه و عالی می‌تواند یک وب سایت را به یک تجارت پر رونق تبدیل کند.

برای یک طراحی سایت خلاقانه، چگونه الهام بگیریم؟

برای الهام گرفتن و خلق یک طرح خلاقانه، می‌توانید آثار هنری مختلف را بررسی کنید، ترکیبات رنگی را در طبیعت مشاهده کنید. به محیط اطراف‌تان دقت کنید. برای خلق یک طراحی سایت خلاقانه تنها کافیست چند گام ساده بردارید:

درباره رنگ‌ها بیشتر بیاموزید.

رنگ‌ در طراحی سایت خلاقانه نقش اساسی بازی می‌کند و با ارسال یک پیام، ایجاد حس می‌کنند. از چرخه رنگ استفاده کنید، بعضی رنگ‌ها مکمل یکدیگر هستند و می‌توانید از آنها برای ایجاد طرح‌های جذاب اما ظریف استفاده کنید. اما بعضی دیگر متضاد هستند و وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، یکدیگر را خنثی می‌کنند و ایجاد حس علاقه می‌کنند.

با دانش تایپوگرافی بیشتر آشنا شوید.

برای طراحی سایت خلاقانه، دانش شما در مورد تایپوگرافی می‌تواند تجربه کاربری را افزایش می‌دهد. تایپوگرافی نیز مانند رنگ‌ها پیام‌های روشنی ارسال می‌کند. می‌توان از تایپوگرافی برای روایت داستانی خاص استفاده کرد. نوع متن انتخاب شده و نحوه فاصله این فونت در خوانایی یک سایت تفاوت ایجاد می‌کند.

متن منظم و دارای صف آرایی تمیز، تجربه کاربری لذت بخشی برای خواننده خواهد داشت و خواننده را ترغیب می‌کند تا با سایت ارتباط عمیق‌تری برقرار کند.

به تصاویر پس زمینه و بک گراندها دقت کنید.

سالها قبل، داشتن تصاویر بسیار در سایت به معنای طولانی شدن بارگیری سایت بود. اما امروزه پهنای باند افزایش یافته است و افزودن تصاویر پس زمینه موجب جذاب‌تر شدن سایت‌ها شده است. این تصاویر می‌تواند اهداف شرکت را منعکس کند.

به یاد داشته باشید که تصویرتان باید ریسپانسیو باشد. و این به معنای آن است که هنگام بارگیری در دستگاه‌های دیگر مانند تلفن‌های هوشمند نیز همان تاثیر را خواهد داشت.

فتوشاپ بیاموزید.

با تسلط بر فتوشاپ، می‌توانید هر تصویری که مورد نیازتان است را خودتان خلق کنید و چیزهای بیشتری برای ارائه به مشتریان خود خواهید داشت.

طراحی سایت خلاقانه چیست؟

نقاشی را شروع کنید.

گرچه طراحی سایت استفاده از کدهای مختلف است، اما برای خلق یک طرح، ابتدا لازم است آن را روی کاغذ بیاورید. حقیقت این است که با این کار ایده‌های بیشتر و خلاقانه‌تری به ذهن‌تان خواهد رسید.

در اینترنت به دنبال ایده‌ها و الهام گرفتن از ایده های جدید باشید.

اینترنت دنیای بزرگی از سایت‌های الهام بخش است که می‌توانید از آنها در طراحی‌های خود استفاده کنید. طراحی‌های خوب و با کیفیت که می‌تواند برای شما مفید باشد و حتی طرح‌های بدی که به شما یادآوری می‌کند که از چه چیزهایی اجتناب کنید.

صفحه اصلی خود را ساده کنید.

هنگامی که بازدیدکننده‌ای به سایت شما مراجعه می‌کند، به دنبال شواهدی است که نشان دهد جای مناسبی آمده است. هویت برند شما باید واضح و محتوای آن حداقل باشد. کاربر صفحه شما را برای کسب اطلاع اسکن می‌کند.

هر چه کمتر مجبور به کنکاش و به خاطر سپردن اطلاعات باشد، احتمالا ارزیابی بهتری از سایت شما خواهد داشت. و به این معناست که ارتباط عمیق تری با سایت شما خواهند داشت و حتی ممکن است دکمه تماس را لمس کنند.

با استفاده از دسته‌بندی بیننده‌های خود را به هدف‌تان هدایت کنید.

و در آخر به عنوان طراح باید هدف‌تان این باشد که توجه بیننده را بر جنبه‌های مهم سایت‌تان متمرکز کنید و برای این کار زمان کمی دارید و باید طراحی سایت خلاقانه‌ای داشته باشید و سایت و زمینه آن باید قابل فهم تنظیم شده باشد تا بیننده بداند که چه انتظاری باید داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا