نقش هوش مصنوعی در طراحی سایت – آنچه به نظر می‌رسد این است که هوش مصنوعی (AI) در آینده یک فناوری بدون جایگزین خواهد بود. اساس صنایع مدرن امروزی، به طور تعیین کننده‌ای به روش‌های سریع‌تر، دقیق‌تر و مقرون به صرفه‌تر تجارت آنلاین وابسته است و به همین سبب، لازم است طراحان و توسعه دهندگان از برنامه‌های هوش مصنوعی برای ساده‌سازی کارهای روزمره مدیریت وب و …، استفاده ‌نمایند.

با توجه بلوغ فناوری و درگیر شدن آن در تمامی ابعاد زندگی، صنعت طراحی سایت نیز دائما در حال تغییر است. در چند دهه اخیر، شاهد تکامل اینترنت، تغییر سبک و شیوه‌های جدید پیاده‌سازی فناوری‌های نو بوده‌ایم. عمده پیشرفت‌های اینترنت و رواج اینترنت پر سرعت موجب افزایش تجربه کاربری شده است، اما چیزی که در حال حاضر قابل توجه است، ورود هوش مصنوعی Artificial Intelligence (AI) به حوزه صنعت طراحی سایت است.

از نظر تئوری، هوش مصنوعی شما را قادر می‌سازد تا ظاهر وب سایت خود را بهتر کنید، توانایی‌های جستجوی آن را تقویت کنید، مطالب خود را بهتر مدیریت و سازماندهی کنید، تعامل با بازدیدکنندگان سایت‌تان را بهبود ببخشید، تجربه شخصی‌سازی شده به کاربران ارائه دهید و مصرف‌کنندگان را از طریق کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی به طور دقیق هدف قرار دهید. با تغییر مسیر طراحان و توسعه دهندگان به سمت شیوه‌های طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی، این مسئله اکنون به بخشی ضروری در توسعه مدرن وب تبدیل شده است.

در این مقاله، ما شما را با مجموعه دانش و برنامه‌های شگفت انگیز هوش مصنوعی که موجب بهبود استفاده و تجربه کاربر از سایت شما می‌شوند، آشنا خواهیم کرد.

نقش هوش مصنوعی در طراحی سایت
نقش هوش مصنوعی در طراحی سایت

ظهور سیستم‌های هوش طراحی مصنوعی (ADI)

غالبا فرآیند طراحی رابط کاربری در یک محیط سنتی، بسیار طاقت فرسا است زیرا شما به خلاقیت زیادی برای منحصر به فرد بودن آن نیاز دارید که می‌تواند با به اشتراک گذاشتن ایده‌های شما و تیم طراحی‌تان و بررسی چندین احتمال شروع شود و می‌دانیم که این ممکن است با خطاهای اجتناب‌ناپذیر زیادی همراه باشد.

با جهش‌های اخیر در فناوری، هوش مصنوعی به سرعت وارد فضای آنلاین شده و به طراحان این امکان را داده است تا برنامه‌های خود را در وب سایت‌ها ترکیب کرده و عملکرد و تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند. Grid یکی از اولین نمونه‌های هوش مصنوعی و طراحی سایت بود. این یک نرم افزار طراحی است که با هوش مصنوعی اجرا می‌شود و به طراحان کمک می‌کند تا وب سایت‌های مدرن و سفارشی، بر اساس نیازهای خاص هر پروژه، فعالیت‌های تجاری و تنظیمات شخصی هر فرد، ایجاد کند.

مبتکران هوش مصنوعی در طراحی برای محیط های آنلاین

از جمله مبتکران AI می‌توان به Adobe، Firedrop، Bookmark، Squarespace، Wix، Tailor Brands اشاره نمود که پیشروترین شرکت‌های فناوری هستند که از هوش مصنوعی در طراحی برای محیط‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی اکنون می‌تواند طراحی رابط کاربری دستی را از چیزی به سادگی یک تصویر، به یک کد نشانه‌گذاری معتبر HTML تبدیل کند که ویژگی‌های خود را حفظ می‌کند. در اینجا AI می‌تواند به طور منظم محتوای کلی طراحی وب شما، از عناصر بصری و تایپوگرافی گرفته تا انیمیشن‌ها و سایر اطلاعات گرافیکی را کنترل کند.

این مورد به ویژه هنگامی مفید است که تصمیمات طراحی برای انواع خاصی از وب سایتها مورد یاز باشد. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت تجارت الکترونیکی دارید که تعداد زیادی درخواست RFQ دریافت می کند، میتوانید با توجه به تعاملات روزمره با مشتریان، آن را با هوش مصنوعی بهینه سازی کنید.

هوش مصنوعی دربه روز نگه داشتن و رقابتی کردن بازار

از آنجایی که اکثر دارندگان وب، برای تکمیل راه‌اندازی محصولات یا رویدادهای آینده خود به طرح‌های جدید نیاز دارند، هوش مصنوعی که در پس زمینه کار می‌کند به عنوان یک راه حل مناسب برای به روز نگه داشتن و رقابتی ماندن در بازار عمل می‌کند. AI در زمینه تجزیه و تحلیل وب سایت، پایگاه کاربری آن، کاتالوگ محصول و سایر جنبه‌های کلیدی شروع به جمع‌آوری اطلاعات می‌کند. پس از تکمیل داده‌ها، AI آخرین دستوالعمل‌ها از قبیل موضوع، محتوا و تنظیمات رنگی برای یک طراحی کاملا منحصر به فرد را از شما می‌گیرد.

علاوه بر این هوش مصنوعی تنها پاسخگویی هوشمند نیست، بلکه بخش قابل توجهی از ساختار آن، این است که عملکردهای خود را تا حد امکان انسانی انجام دهد. به عنوان مثال، اتومبیل‌های خودران نه تنها از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی می‌کنند بلکه در حال یادگیری نشان دادن علائم هوش انسانی هنگام تماس با راننده دیگر هستند.

به همین ترتیب، یک چت بات مبتنی بر AI که با یک کاربر انسانی تعامل دارد، نه تنها قادر به پاسخ دادن است، بلکه تا حد ممکن با آنها به همان شکل انسانی پاسخ می‌دهد تا پاسخ‌های بی‌نظیری برای هر پرسش ایجاد کند. طبق یک نظر سنجی، اخیرا ۶۱% از متخصصان تجارت ادعا کرده‌اند که یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مهمترین ابتکار اطلاعاتی سازمان آنهاست.

بهترین باش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا