هات جر چیست؟

قطعا ابزارهای تجزیه و تحلیلی، آمار و ارقامی در مورد نرخ ریزش، ترافیک صفحه و میزان افت محصول و … بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما آیا می‌دانید چرا کاربران شما رفتار خاصی دارند؟ یا در محصول خاصی با مشکلاتی روبرو شده‌اند؟ یا چرا کاربران‌تان تبدیل نمی‌شوند؟ هات جر (Hotjar) ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا به این سوالات پاسخ دهید.

هات جر، ابزاری برای درک تجربه محصول است که با استفاده از ابزارهایی مانند  Heatmaps، Session Recordings، Surveys و یک ویجت Incoming Feedback  به شما تحلیل رفتار و اطلاعات بازخوردی می‌دهد تا مشتریان‌تان را درک کنید و همدلی کنید.

این ابزار اطلاعات و اینسایت‌هایی که از ابزارهای آنالیزی مانند Google Analytics یا Mixpanel دریافت می‌کند را تکمیل می‌کند. هات جر، سرویسی پیشرو و آسان است که اطلاعات تجربه محصول، تحلیل رفتار کاربر و بازخورد مشتری را با هم ادغام می‌کند تا شما بتوانید بین آنچه که در سایت‌تان اتفاق افتاده و دلیل آن، ارتباط برقرار کنید.

اگر می‌خواهید وب سایت‌تان را بهبود ببخشید، احتمالا برای هر ابزاری ارزش قائل خواهید شد. یک روشی بصری و مستقیم برای درک رفتار کاربر است و به شما کمک می‌کند .بازخوردی از رفتار کاربران‌تان، جمع آوری کنید که عملکرد آنها را توضیح می‌دهد. و علاوه بر این، بدون نیاز به یادگیری هیچ منحنی‌ای، درک سریعی از تجربه محصول به شما می‌دهد.

امکانات آنالیز و تحلیل هات جر

  • Hotjar به شما این امکان را می‌دهد که از دید کاربرها سایت خود را تجربه کنید. با استفاده از امکان Heatmaps آن می‌توانید رفتار کاربر را در صفحه بررسی کنید. ببینید که کاربران کجا را کلیک کرده‌ و پیمایش کرده‌اند؟ به چه چیزی علاقه‌مند هستند؟ آیا آنها مهمترین عناصر صفحه را دیده‌اند و با آنها تعامل داشته‌اند؟
  • و با استفاده از گزینه Recordings آن می‌توانید حضور کاربران ناشناس را در وب سایت خود مشاهده کنید. بنابراین می‌توانید ببینید که کاربر در کجا مکث کرده است، کجاها را می‌گردد و در نهایت در کجا صفحه را ترک می‌کند.
  • همچنین، میزان تعامل کاربر با فرم‌های موجود را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بدین معنا که درصد جزئیات پر شده فرم‌های موجود در صفحه به عنوان مثال درصد پر کردن باکس ایمیل و یا شماره همراه و … را در اختیارتان قرار می‌دهد.
هات جر چیست؟

امکانات و ابزارهای بازخورد هات جر

  • یکی از الزامات برای بهبود تجربه کاربری و عملکرد سایت، درک نیاز بازدیدکننده و رفع موانع موجود بر سر راه وی است. با استفاد از ویژگی Polls هات جر می‌توانید با طرح سوالاتی متناسب با هر بخش از سایت، از نیازهای بازدیدکننده مطلع شوید.
  • از جمله امکانات دیگر هات جر، فرم‌های نظرسنجی یا Surveys است که می‌توانید در زمان‌های مختلف در اختیار بازدیدکننده‌های‌تان قرار دهید تا نظر و یا مخالفت‌شان را از طریق آن ابراز کنند.
  • بازخوردهای کاربران و بازدیدکننده‌های سایت‌تان به شما این امکان را می‌دهد .که بفهمید از چه چیزی خوش‌شان آمده و یا چه چیزی موجب ناراحتی و حتی نفرت آنها شده است. امکان Incoming Feedback به شما فرصتی می‌دهد تا دغدغه‌های کاربران را شناسایی کنید و راهی برای رشد سایت‌تان پیدا کنید.

با اطلاعات که هات جر در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید محتوا و طراحی وب سایت‌تان را بهبود ببخشید. تا در نهایت و با جلب رضایت کاربران‌تان، موجب بهبود سئو سایت‌تان شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا