لینک اسپم چیست؟

لینک اسپم. ارسال لینک‌های تحریف شده ی.بر روی وب سایت‌ها، انجمن‌های گفتگو، کامنت بلاگ‌ها، guestbook‌ها، یا هر مکان آنلاین دیگری که نظرات کاربران را نمایش می‌دهد، است. البته لینک اسپم را به عنوان کامنت اسپم، بلاگ اسپم یا ویکی اسپم نیز می‌شناسند. لینک اسپمرها معمولا نظرات و کامنت‌های خود را بدون لینک رها نمی‌کنند و در هر کامنت خود یک لینک می‌گذارند.

هدف از لینک اسپم، افزایش تعداد لینک‌های خارجی به سایتی است که اسپمر می‌خواهد آن را تبلیغ کند و آن پروموت کند. افزایش تعداد لینک‌های خارجی که به یک صفحه ارجاع داشته باشد، موجب افزایش رتبه‌بندی و بهبود موقعیت آن صفحه در نتایج موتور جستجو (SEO) می‌شود. رتبه‌بندی بالاتر در جستجو به معنای بازدید بیشتر نسبت به رقبا، بالطبع بازدیدکنندگان بیشتر و مشتریان بالقوه بیشتر است.

اسپمرها

در ابتدا اسپمرها، لینک‌های اسپم‌شان را در سایت‌های guestbook، برای تبلیغ مکررا جایگذاری می‌کردند. اما پس از سال ۲۰۰۳، اسپمرها به نظرات آزاد در وبلاگ‌ها حمله کردند. در نتیجه اکنون سیستم‌های نرم‌افزاری بسیاری. از وبلاگ‌ها، راه‌هایی برای از بین بردن یا به حداقل رساندن لینک‌های اسپم دارند.

و از آنجایی که نظرات آزاد محافظت می‌شود، اسپمرها به جستجوی مکان‌های دیگر مانند ویکی‌ها رفتند. در نتیجه، ویکی اسپم متولد شد. بسیاری از ویکی‌ها، از جمله ویکی پدیا، دارای صفحاتی هستند. که با لینک‌های اسپم پر شده است.

گاهی اوقات ممکن است لینک‌های اسپم، نتیجه معکوس داشته باشد و آنگاه موتور جستجو آن سایت را به عنوان عضو بد شناسایی می‌کند و به طور کلی از نتایج جستجو حذف می‌کند. اسپم لینک‌ها که با عنوان بک لینک‌های با کیفیت پایین شناخته می‌شوند. پیوندهایی هستند. که از طریق هرزنامه یا سایت‌های دارای مرجع ضعیف به دامنه شما ارجاع داده می‌شوند. که اغلب با افزایش شدید بازدید به دامنه شما، از کشورهای خارج از کشورهایی که مخاطبان اصلی شما هستند، به راحتی می‌توان آنها را شناسایی کرد

حذف لینک اسپم

انواع لینک اسپم

پست‌های مهمان با کیفیت پایین

پست های مهمانی که به خوبی نوشته شده باشد. اطلاعات مفیدی را به خوانندگان ارائه می دهد و سهم ارزنده ای در تجربه کاربری یک سیستم عامل دارد. ستون فقرات یک کمپین، ایجاد لینک مناسب است. پیوندها باید به صورت طبیعی در یک مقاله گنجانده شوند، جایی که به مشتری منبع یا اطلاعات مفیدی در مورد موضوع مورد نظر، ارائه دهد.

البته بسیاری از متخصصان سئو از این جنبه از فرآیند چشم پوشی می‌کنند. در عوض از طریق انکر تکست، پیوندهای اجباری به مشتری انجام می‌دهند .که با بابقیه جملات اطراف کاملا مطابق نیست و یا خواندن آن عجیب به نظر می‌رسد. که این سیستم از نظر پنگوئن که به محتوای طولانی علاقه‌مند است، ناخوشایند است.

دایرکتوری لینک

دایرکتوری ها یک روش ساختار لینک محبوب هستند، که پس از بروزرسانی پنگوئن گاهی اوقات استفاده می‌شوند. با این حال، مانند هر پلتفرم محتوای دیگر، ممکن است ضرر ارسال به دایرکتوری از فایده آن بیشتر باشد. از دایرکتوری لینک که به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت خود را بدون هیچ گونه بررسی به مقاله دیگری اضافه کنید، خودداری کنید. برخی از دایرکتوری‌ها می‌توانند مزایایی برای سئو محلی داشته باشند، البته به شرطی که به صورت محلی مرتبط باشند. اما باید از اکثر دایرکتوری‌ها خودداری کنید. و هر گونه لینک بدست آمده. از آن را حذف نمایید.

نظرات و اسپم‌های انجمن‌ها

شاید بدون توجه به این موضوع به اسپم‌های این چنینی برخورد کرده باشید، به خصوص اگر نظرات وبلاگ خود را محدود کرده باشید. اینها معمولا قبل از پیشنهاد لینک به عنوان مطالعه بیشتر، به صورت نظرات موافق با پست اصلی در می‌آیند. این نوع هرزنامه یا لینک اسپم، چه در پست‌های جدید و چه در نظرات می‌تواند در انجمن‌ها نیز وجود داشته باشد و اغلب چند لینک از یک پست را ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا