چگونه کلمات کلیدی سایت خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب کلمات و عبارات کلیدی مناسب یکی از مهمترین مراحل بهینه‌سازی موفقیت‌آمیز موتور جستجو (SEO) است. افزایش بازدید به سایت شما در اولویت است، اما جذب مخاطب مناسب یک ضرورت است. ممکن است انتخاب موثرترین عبارات کلیدی برای ارتباط با بازار هدف، به زمان و تحقیق بسیاری نیاز داشته باشد، اما نتیجه‌ای که حاصل می‌کند، ارزش آن را خواهد داشت.

۵ نکته برای کمک به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب

۱. مثل یک مشتری فکر کنید.

پس از اینکه یک لیست اولیه از عبارت کلیدی برای خود تهیه کردید، مخاطب‌تان را شناسایی کنید و خود را جای مشتری قرار دهید. از خود بپرسید، “اگر می‌خواستم یکی از این محصولات یا خدمات را پیدا کنم، چه چیزی را در گوگل تایپ می‌کردم؟” همچنین می‌توانید با افراد دیگر مانند دوستان، اعضای خانواده یا حتی مشتریان فعلی خود مشورت کنید تا نظر آنها را درباره عباراتی که هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند را بدانید.

۲. رقبای خود را زیر نظر بگیرید.

از رقبای اصلی خود لیستی تهیه کنید و به وب سایت‌های آنها بروید و ببینید که از چه عبارت کلیدی استفاده کرده‌اند و چه عبارات کلیدی را هدف گرفته‌اند. برای شناسایی عبارات کلیدی مورد نظر آنها، محتواهای وبسایت‌شان را بخوانید و متا تگ‌ها را بررسی کنید. بررسی عبارات کلیدی رقیب، نه تنها به شما کمک می‌کند آنچه را نادیده گرفته‌اید را به یاد بیاورید، بلکه به گسترده شدن لیست ایده‌های شما برای عبارات کلیدی کمک می‌کند.

۳. کلمات کلیدی طولانی را بیابید.

عبارات کلیدی طولانی ترکیبی از سه یا چند کلمه و عبارت هستند. با وجود اینکه عبارات کلیدی طولانی حجم کمتری از نتایج جستجو را به خود اختصاص داده‌اند، اما در عین حال بازدیدکننده بیشتری را به خود جلب می‌کنند. معمولا رقابت در کلمات و عبارات طولانی کمتر است و در نتیجه رتبه‌بندی آنها راحت‌تر است. عبارات کلیدی طولانی‌ای انتخاب کنید که به تعیین محصول یا خدمات شما کمک کند.

انتخاب کلمات کلیدی

۴. از ابزار جستجوی عبارات کلیدی استفاده کنید.

اگر از Google Ads استفاده می‌کنید، می‌توانید از ابزار عبارات کلیدی آنها برای جستجوی عبارات کلیدی بالقوه هدف برای خود استفاده کنید. با استفاده از این ابزار و ابزارهای دیگر مانند SEMRUSH  و Raventools می‌توانید اطلاعاتی از قبیل حجم و روند کلمات و عبارات کلیدی، رقابت و کلمات و عبارات کلیدی مشابه و بسیاری موارد دیگر را بدست آورید.

۵. نتایج را تحلیل کنید.

فراموش نکنید پس از انتخاب عبارات کلیدی هدف خود، بر آنها نظارت داشته باشید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. اغلب کلمات یا عبارات کلیدی پرطرفدار با کلمات و عبارات کلیدی جدیدی همراه می‌شوند که ممکن است رقبا زودتر از شما، از آن استفاده کنند. فراموش نکنید از عبارات کلیدی خود در هر کجا که ممکن است استفاده کنید! کلمات و عبارات کلیدی خود را در پست‌های وبلاگ‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، متا تگ‌ها و محتوای وب سایت خود وارد کنید. هر چه بیشتر در محتوای خود از عبارات کلیدی استفاده کنید، یافتن شما برای مخاطب هدف آسان‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا