بهترین ابزارهای کنترل آمار وب سایت

ابزارهای کنترل آمار سایت و ابزار های ردیابی، فعالیت‌های وب سایت و رفتار بازدیدکننده از قبیل تعداد بازدید، کلیک و عملکرد کاربر را ردیابی، اندازه‌گیری و گزارش می‌کند. ابزارهای ردیابی به شما نشان می‌دهد که در وب سایت شما چه اتفاقاتی افتاده است، بنابراین می‌توانید برای بهبود و بهینه‌سازی اهداف UX استفاده کنید.

ما در اینجا بهترین ابزارهای کنترل آمار سایت را در سه دسته تقسیم‌بندی کرده و به شما معرفی خواهیم کرد:

ابزارهای ردیابی ترافیک وب سایت

ترافیک معمولا اولین چیزی است که با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در وب سایت‌ها ردیابی می‌شود. معیارهای ترافیکی می‌تواند به شما بگوید که چند بازدید کننده داشته‌اید، چگونه شما را پیدا کرده‌اند، چه مدت زمان و چه دفعاتی را در صفحات شما گذرانده تا به مشتری تبدیل شوند. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا موارد زیر را ردیابی کنید:

  • ضریب بازگشت یا Bounce rate
  • بازدید از صفحه
  • منبع و رسانه کاربر
  • مدت زمان در هر صفحه
  • محل بازدیدکننده
  • نوع دستگاهی که بازدید کننده برای مشاهده صفحه وب استفاده کرده است
  • کاربران جدید نسبت به کاربران قبلی
  • ردیابی رویدادها
  • تبدیل اهداف به عنوان مثال ثبت نام، فروش یا تبادل

که ۵ تا از بهترین ابزارهای کنترل آمار سایت، برای این منظور عبارتند از:

  • Google Analytics
  • Adobe Analytics
  • Matomo
  • Clicky
  • Fathom

با ردیابی ترافیک به خوبی می‌دانید که در وب سایت‌تان چه می‌گذرد: محبوب‌ترین صفحات کدامند، مکان‌هایی که افراد از آنجا خارج شده‌اند، کدامست و زمانی که برای مرور صفحات وقت گذشته‌اند، چقدر است.

ابزارهای ردیابی رفتار وب سایت

ردیابی رفتار به شما نشان می‌دهد که کاربران شما کجا کلیک می‌کنند و نحوه پیمایش در صفحه یا بین صفحات را آنها را نشان‌ می‌دهد. هدف اصلی در پیگیری ردیابی رفتار کاربر، اندازه‌گیری تجربه کاربر، یافتن فرصت‌هایی برای بهبود UX و در نتیجه افزایش تبادلات و درآمد است.

ابزارهای کنترل آمار سایـت

این دسته از ابزارهای کنترل آمار سایت به شما کمک می‌کنند که موارد زیر را ردیابی کنید:

  • Heatmaps: نمای کلی از مکانی که بازدیدکنندگان کلیک کرده‌اند و پیمایش آنها را نشان می‌دهد.
  • Session recordings: نحوه مرور و پیمایش هر کاربر در چندین صفحه را نشان می‌دهد.
  • A/B testing: با تغییر در طراحی صفحه، آزمایش می‌کند کدام یک عملکرد بهتری داشته است.
  • Surveys: بازخورد مستقیم کاربران را دریافت کرده و احساسات و رضایت را در طی زمان دنبال می‌کند.
  • User testing: هنگام مرور کاربران در سایت با آنها مصاحبه می‌کند.

۵ ابزاری که این اهداف را به خوبی برآورده می‌کنند عبارتند از:

  • Hotjar
  • Google Optimize
  • Crazy Egg
  • Optimizely
  • UserTesting

پس از اینکه ترافیک و رفتار کاربر را ردیابی کردید، تنها چیزی که باقی می ماند اندازه گیری عملکرد وب سایت شما در رابطه با اهداف تجاری‌تان است.

ابزار ردیابی عملکرد وب سایت

ردیابی عملکرد وب سایت مربوط اندازه‌گیری معیارهایی می‌شود که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار شما دارند. حال ممکن است برای یک تیم SEO، سرعت وب سایت یا رتبه‌بندی کلمات کلیدی باشد و برای تیم محصول، احتمال از دست دادن مشتری یا حفظ و نگهداری آن.

برای ردیابی هر معیاری که در کسب و کار شما مهم باشد، ابزاری وجود دارد. اما چه معیارهایی را می‌توان کنترل کرد؟

  • رویگردانی مشتری یا Churn
  • بازگشت کاربر یا Retention
  • سرعت صفحه
  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • فروش آنلاین
  • بک لینک
  • اشتراک شبکه های اجتماعی

و برای ردیابی این موارد، شش ابزار زیر بهترین ابزارهای کنترل آمار سایت هستند:

  • Mixpanel
  • Google Search Console
  • Chartmogul
  • Ahrefs
  • Kissmetrics
  • Salesforce

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا