چالش های کسب درآمد در منزل

شهریور 13, 1400

چالش های کسب درآمد در منزل _ کسب درآمد در منزل برای برخی از افراد، خیلی شیرین، دلچسب و برای بعضی دیگر خیلی تلخ، ملال‌آور و خسته‌کننده می باشد. ویروس کرونا خیلی از افراد را به کار در منزل وادار کرد، اما بالاخره این ویروس از زندگی مردم جهان حذف خواهد شد و زندگی به روال خودش بازمی‌گردد. با این حال احتمالاً قسمتی از کارمندان تصمیم می‌گیرند که به کار خود در منزل ادامه داده یا کسب و کار جدیدی در منزل راه اندازی کنند.

در ادامه به بزرگترین چالش های کسب درآمد در منزل می پردازیم:

۱- مدیریت زمان و برنامه ریزی صحیح

یکی از مهم‌ترین چالش هایی که افراد زمان کار کردن در منزل با آن روبرو می باشند، مدیریت زمان است. صبح باید سر وقت از خواب بلند شده و تصور کنید که می‌خواهید به شرکت بروید. پس از آن سر وقت، کار خود را آغاز کنید و تا زمان مشخصی کار کنید. قرار نیست یک ساعت کار کرده و یک ساعت با همسر خود صحبت کنید. اگر این اتفاق افتاد ناگهان نگاهی به ساعت می‌اندازید و می‌بینید ساعت ۹ شب شده و کار شما هنوز به پایان نرسیده است.

باید تصور کنید که در شرکت حضور دارید. چای نوشیدن، صرف ناهار و استراحت، زمان مشخصی دارد و نمی‌توانید هر طور که مایل هستید عمل کنید، زیرا در این صورت نمی‌توانید به کارهای خودتان رسیدگی کنید. باید روابط خود رابا افراد خانواده در زمان کار، محدود کنید. اگر این روابط محدود نشود، بزرگ‌ترین زیان به مدیریت زمان شما وارد می شود.

۲- تعیین مرز میان زندگی شخصی و کاری

یکی دیگر از معضلاتی که کسب درآمد از منزل دارد این می باشد، که تعیین مرز میان روابط شخصی و کاری دشوار است. بطور مثال در روزهای کرونا کارمندان بسیاری مجبور شدند، که کارهای خود را در منزل انجام دهند. از طرفی فرزندان‌شان هم در این دوران به صورت آنلاین درس می‌خواندند و این اشخاص مجبور بودند که هم به فرزندانشان درس بدهند، و هم کارهای خودشان را انجام دهند.

یکی از اصولی‌ترین کارهایی که برای بهتر شدن روند کسب درآمد از منزل باید انجام دهیم این می باشد،  که یک مرز مشخص و روشن میان زندگی شخصی و کاری خودمان ایجاد کنیم. بطور مثال می‌توانید یک اتاق خاص برای کار خود انتخاب کرده، و صبح وارد آن اتاق شوید، ظهر برای صرف ناهار بیرون بیایید و پس از آن مجدد به اتاق رفته و تا وقتی که کارتان تمام نشده از اتاق خارج نشوید.

Work-at-home

چالش های کسب درآمد در منزل

۳- نظارت، پشتیبانی، ارتباط، راهنمایی و هماهنگی

یکی دیگر از مهم‌ترین معضلات و چالش‌های کسب درآمد از منزل، نظارت، پشتیبانی و راهنمایی می باشد. هنگامی در محیط کار هستید، تحت نظارت مدیر خود می باشید و نمی‌توانید آزادانه عمل کنید، با اطرافیان بیش از حد صحبت کنید و هر جا که دلتان خواست بروید. اما در زمان کار در خانه با چنین مشکلی روبرو هستید و به همین دلیل فعالیت در خانه نیاز به مدیریت و تمرکز بالایی دارد.

از جهتی هنگامی که در محیط کار هستید، رئیس‌ یا مدیر نزدیک شما است، و می‌توانید نزد او بروید و سوالات خود را مطرح کنید. این در حالی است که زمان کار در خانه اگر سوالی برای شما به وجود آید، باید با رئیس خودتان تماس بگیرید. امکان دارد رئیستان آن موقع نتواند تماس شما را پاسخ دهد و در نهایت مجبور می‌شوید منتظر بمانید تا ابهام شما برطرف شود.

اشخاصی که در شرکت کار می‌کنند، برای ارتباط با دیگر همکاران و هماهنگی با آن‌ها مشکل خاصی ندارند. کافی است با همکار خود تماس درون‌سازمانی گرفته یا به دفتر او بروند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. این در حالی است که ارتباط و هماهنگی برای اشخاصی که در منزل فعالیت می‌کنند، به این آسانی نمی باشد. آن‌ها باید از روش پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌اپ، تلگرام و… با همکاران خود در ارتباط باشند و امکان دارد مشکلات و ابهام‌ها سریع رفع نشود.

 

۴- مشخص نبودن معیارهای عملکرد

زمان کار در منزل واقعاً نمی‌توان معیار مشخصی برای عملکرد اشخاص در نظر گرفت. برخی از فعالیت‌ها همانند تولیدکنندگان محتوا، میزان پیشرفتشان از نظر کاری، مشخص و معلوم می باشد. اما در بعضی دیگر از فعالیت‌ها و مشاغل، واقعاً مشخص نیست که فرد چه مقدار فعالیت مفید انجام می‌دهد. در این مواقع امکان دارد میان مدیران و کارمندان، اختلافاتی به وجود بیاید. شرکت‌هایی که می خواهند کارمندان خود را دورکار کنند یا افرادی که قصد دارند کسب درآمد از منزل را آغاز کنند، باید معیارهای عملکرد واضح، روشن و درستی را تعیین کرده تا هیچ ابهامی در کار به وجود نیاید.

مدیران و صاحبان کسب و کار حتما باید جلسات مختلفی برگزار کرده، تا برای هر یک از کارمندان یک دفترچه ارزیابی عملکرد تهیه کنند. این دفترچه به درستی مشخص می‌کند که هر کارمند در ساعات کاری باید چه وظایفی را انجام دهد. چنانچه شما هم در پی فعالیت در منزل هستید، لازم است که برای خودتان یک جدول ارزیابی عملکرد تدوین کرده و معیارهای موفقیت را در آن بنویسید.

۵- انزوای اجتماعی

یکی دیگر از چالش‌های مهمی که علاقمندان به کار در منزل با آن روبرو می باشند، انزوای اجتماعی است. کسی که در منزل کار می‌کند امکان دارد نتواند حضور مداوم و فعالی در اجتماع داشته باشد، و با افراد مختلف ارتباط برقرار کند.

انسان‌ موجوداتی اجتماعی است و فاصله گرفتن از اجتماع برای آن‌ها دشوار می باشد، و حتی امکان دارد آن‌ها را در دام بیماری‌های روانی گرفتار کند. البته برخی از افراد هم درون‌گرا می باشند و کاهش روابط اجتماعی برای آن‌ها مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. برای جلوگیری از انزوای اجتماعی باید تلاش کنید برای ارتباط با دوستان و همکاران خود وقت بگذارید.

۶- لباس رسمی یا غیر رسمی

بعضی از افراد نمی‌توانند با لباس راحتی کار کرده و بیشترین بازدهی ممکن را از خودشان به نمایش بگذارند. این افراد باید در زمان آغاز کار در منزل، لباس رسمی بپوشند و فرض کنند که دارند در محیط رسمی کار می‌کنند. این کار سبب می‌شود که آن‌ها از نظر جسمی و ذهنی برای تمرکز بر کارشان آماده شود.

در سال ۲۰۱۲ یک مطالعه روانشناسی صورت گرفت و نتیجه این مطالعه نشان داد که زمانی افراد لباسی می‌پوشند که برای آن‌ها مفهوم نمادین دارد، می‌توانند بهتر کار کنند و بازدهی آن‌ها چند برابر خواهد شد. بطور مثال پزشکان با روپوش پزشکی بهتر کار می‌کنند.

با توجه به نکات و مطالعاتی که در این زمینه وجود دارد، اگر فکر می‌کنید که با لباس راحتی نمی‌تواند تمرکز کنید، خیلی راحت لباس رسمی بپوشید تا بدانید در محیط کار هستید و باید در یک بازه زمانی مشخص کار کنید

۷- تعادل بین کار و زندگی

احتمالا مهم‌ترین چالشی که برای علاقمندان به کسب درآمد از منزل وجود دارد، ایجاد تعادل بین کار و زندگی می باشد. بعضی از افراد عاشق کار خود هستند و تمایل دارند که ساعات زیادی را به کار خودشان اختصاص دهند، اما مشکل این است که ارتباط درست با خانواده هم مهم می باشد و عدم ارتباط مناسب با اعضای خانواده می‌تواند احساس بدی به آن‌ها بدهد. و در نهایت امکان دارد احساس کنند که فرد، کار خود را مهم‌تر و ارجح‌تر از اعضای خانواده خودش می‌داند.

لازم می باشد با برنامه‌ریزی، تمرکز و تعهد کار خود را از یک ساعت مشخص آغاز و در یک ساعت مشخص به پایان برسانید. علاوه براین باید پس از اتمام کار به همسر و فرزندان خود توجه کنید و برای ارتباط با آن‌ها وقت بگذارید.

منبع: virgool

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *