چرا بروزرسانی روتر اهمیت دارد؟

آبان 11, 1398

چرا بروزرسانی روتر اهمیت دارد؟ روتر بی‌سیم شما معمولا اولین دستگاهی است که به اینترنت متصل می‌شود. این دستگاه به عنوان یک فایروال عمل کرده و از سایر دستگاه‌های شما در برابر ترافیک ورودی (به لطف فناوری ترجمه آدرس شبکه یا به اختصار NAT) محافظت می‌کند.‌
حفره‌های امنیتی در روترها می‌توانند باعث آلوده شدن آنها به بدافزار و هموار کردن راه مجرمان سایبری برای نفوذ به شبکه و سیستم شما شود. غیرفعال كردن دسترسی از راه دور به روتر شما یک نکته امنیتی حیاتی است، چرا که از دسترسی به گزينه‌های مدیریت روتر شما از طریق اینترنت جلوگیری می‌کند. اما نصب آخرین بروزرسانی‌های امنیتی روی روتر از آن هم ضروری‌تر است.

متاسفانه خیلی از روترها بروزرسانی‌های موجود را به طور خودکار نصب نمی‌کنند و باید آنها را به طور دستی نصب کرد. شما می‌توانید این کار را از طریق رابط وب روتر و یا روی موبایل و از طریق اپلیکیشن همراه روتر انجام دهید.

چرا تولیدکنندگان در مورد بروزرسانی روترها سهل انگاری می‌کنند؟

 

چرا بروزرسانی روتر اهمیت دارد؟

چرا بروزرسانی روتر اهمیت دارد؟ (روتر بیسیم DIR-655 که دیگر بروزرسانی امنیتی دریافت نخواهد کرد.)

وقتی یک حفره امنیتی شناسایی می‌شود (چه از طریق محققان امنیتی و یا توسط مجرمانی که می‌خواهند روتر شما را به بخشی از یک botnet تبدیل کنند)، سازنده روتر شما باید یک بروزرسانی امنیتی برای برطرف کردن آن ارائه کند. اما همیشه این کار انجام نمی‌شود.

تولیدکنندگان موظف نمی‌شوند تا برای همیشه و یا تعداد دفعات مشخصی برای روترهای تولیدی خود بروزرسانی آماده کنند. خیلی از تولیدکنندگان روتر مدل‌های بسیار زیادی از روترها را توليد می‌کنند و زمانی که یک حفره امنیتی شناسایی شد تلاش زیادی لازم است تا برای همه این مدل‌های مختلف وصله امنیتی ساخته شود.

از آن بدتر، خیلی از تولیدکنندگان روتر بر سر پایین آوردن قیمت با یکدیگر رقابت می‌کنند و برای این که محصول آنها با کمترین قیمت به دست مصرف کننده برسد مجبورند از برخی چیزها کم کنند. عدم پشتیبانی بلند مدت ساده‌ترين راه برای صرفه جویی است. و کدام مشتری را سراغ دارید که خدمات پس از فروش را به قیمت تمام شده ترجيح دهد؟

چگونه بفهمیم که آیا روتر ما همچنان مورد پشتیبانی است یا خیر؟

آیا هنوز هم از روتر شما پشتیبانی می‌شود؟ تنها راه برای اطمینان از این موضوع بررسی وبسایت تولیدکننده روتر شما است. ابتدا نگاهی به دستگاه خود بیاندازید و سازنده و شماره مدل آن را یادداشت کنید تا بتوانید ببینید که آیا در فهرست اتمام دوره حیات (end-of-life) قرار دارد یا خیر. اگر دیگر از روتر شما پشتیبانی نمی‌شود، وقت آن رسیده است که آن را تعویض کرده و به یک وای‌فای سریع‌تر و اتصالی قابل اطمینان‌تر دسترسی پیدا کنید.

منبع: شبکه

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *