الگوریتم گوگل چیست؟

دی 25, 1399

الگوریتم گوگل چیست؟ _ الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که به گوگل اجازه می دهد، مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا ، رتبه بندی و نمایش دهند. به طور دقیق ، کل سیستم رتبه بندی از الگوریتم های مختلفی تشکیل شده است، که فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت ، ارتباط یا قابلیت استفاده صفحه را در نظر می گیرند. الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده می شود.

هدف الگوریتم های گوگل، یافتن بهترین پاسخ برای سئوالات کاربران می باشد. به همین منظور این الگوریتم ها وبسایت ها را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس اطلاعاتی که خزنده های گوگل جمع آوری کرده اند، به هر صفحه امتیازی میدهند که در نهایت این بررسی ها و امتیازات منجر به نمایش سایت، در رتبه ی مشخصی از نتایج گوگل خواهد شد.

انواع الگوریتم های گوگل

گوگل دارای ده‌ها الگوریتم مختلف می باشد، که هرکدام وظایف مشخصی برعهده دارند. گوگل برای هرکدام از این الگوریتم‌ها یک نام انتخاب کرده، که معمولاً نام یکی از حیوانات است. به همین خاطر است که الگوریتم‌های گوگل را به نام باغ‌وحش گوگل هم می‌شناسند.

در این مطلب به مهمترین الگوریتم های گوگل اشاره می‏کنیم:

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل چیست؟

۱- پاندا

گوگل در اوایل سال ۲۰۱۱ ، الگوریتم پاندا را معرفی کرد. یک الگوریتم نتایج جستجو که وب سایت هایی با محتوای نازک و با کیفیت پایین را فیلتر می کند. این الگوریتم شانس نمایش محتوای بی‌کیفیت، کوتاه و بی‌ارزش را در نتایج جستجو کاهش داده و به محتوای با کیفیت، جذاب و منحصر به فرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌بخشد. بسیاری تصور می‌کنند، الگوریتم پاندا فقط بر روی محتوای تکراری تمرکز دارد، در حالی‌که عملکرد آن بسیار پیچیده‌تر است.

پاندا چه وب سایت هایی را هدف قرار می دهد؟

پایین بودن ارزش و کیفیت محتوا

تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در صفحه

رعایت نکردن نکات ویرایشی و نگارشی

تبلیغات آزاردهنده

استفاده از عبارات و ترکیب های تکراری

طراحی نامناسب و مشکلات فنی سایت

استفاده بیش از حد از یک تگ یا تگ های نامربوط در یک صفحه

جلوگیری از تاثیر منفی پاندا

جلوگیری از تأثیر منفی پاندا بر روی سایت شما کاملاً ساده است. بهترین راه برای بهبود سایت، قابل اعتماد ، پایدار بودن سئو و تولید محتوای بی نظیر با کیفیت بالا می باشد.

الگوریتم گوگل چیست؟

۲- پنگوئن

پنگوئن اولین بار در آوریل ۲۰۱۲ معرفی شد، که بر روی لینک ها و بک لینک ها تمرکز دارد. هدف پنگوئن، کاهش هرزنامه وب و مجازات کردن وب سایت هایی که دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض کرده اند، می باشد. این الگوریتم از تکنیک های کلاه سیاه، برای به دست آوردن پیوندها و وب سایت هایی که با روش های غیرطبیعی رتبه بالایی به دست آورده اند، استفاده می کند. همچنین به وب سایت هایی که دارای پروفایل پیوند با کیفیت بالا باشند، پاداش می دهد.

پنگوئن چه وب سایت هایی را هدف قرار می دهد؟

وب سایت هایی با لینک های غیر طبیعی و اسپم

تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

جلوگیری از تاثیر منفی پنگوئن

_ رشد مشخصات پیوند را کنترل کنید. گوگل یک سایت را به دلیل یک یا دو لینک هرزنامه مجازات نمی کند ، اما هجوم ناگهانی لینک های مسموم کننده می تواند یک مشکل باشد. برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم ، به دنبال جهش های غیرمعمول در پروفایل پیوند خود باشید ، و همیشه پیوندهای جدیدی را که به دست می آورید جستجو کنید.

_ از شر پیوندهای مضر خلاص شوید. در حالت ایده آل ، باید پیوند هایی که مضر هستند را حذف کنید. اما اگر پیوندهای مضر زیادی دارید ، تنها راه حل این است که پیوندهای بی کیفیت را با استفاده از ابزار Disavow گوگل رد کنید.

الگوریتم گوگل چیست؟

۳- مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار Hummingbird)) در آگوست ۲۰۱۳ معرفی شد تا جایگزین الگوریتم قبلی گوگل به نام کافئین شود، و حدود ۹۰% از جستوجو های گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد. وظیفه این الگوریتم بر خلاف پنگوئن و پاندا، مبتنی بر جریمه نیست، بلکه بر کلمات کلیدی ای که کاربران به جست و جوی آنها هستند تمرکز دارد.

عملکرد بهتر سئوی سایت با استفاده از مرغ مگس خوار

از کلمات کلیدی متنوع و عبارات توصیفی استفاده کنید

زبانی را که مخاطب در جستجوی کلمات استفاده می کند را کشف کنید

از زبان Schema، نشانه گذاری استاندارد استفاده کنید

۴- کبوتر

الگوریتم کبوتر (Pigeom) در دسامبر ۲۰۱۴ معرفی شد، که منجر به یکی از بزرگترین تغیرات نتایج ارگانیک محلی تاکنون شده است. هدف کبوتر ارائه نتایج جستجوی محلی با کیفیت بالا و مرتبط می باشد. به عبارت دیگر کبوتر عبارت جستجو شده توسط کاربر را بررسی کرده و اگر این عبارت به یک موقعیت مکانی یا کسب و کار محلی اشاره داشته باشد، نزدیک‌ترین و بهترین پیشنهادات را در اختیار او قرار می‌دهد. بنابراین نتایج سرچ گوگل برای شما متفاوت از کسی‌ است که در یک محله‌ی دیگر همان عبارت را سرچ می‌کند.

برخی از تغییرات عمده، در بروزرسانی کبوتر

_ یکی از اهداف گوگل در بروزرسانی کبوتر ، اتصال عمیق تر الگوریتم محلی وب برای استفاده کامل از صدها سیگنال رتبه بندی که به الگوریتم وب وارد می شوند ، بود. این پیوندهای جدید با الگوریتم وب ، بیشتر بر ضرورت وجود مشاغل محلی به منظور حضور در وب برای داشتن رتبه بندی محلی ، تأکید می کند.

_ شعاع نتایج جستجوی محلی برای کسانی که از نظر مکانی به موتور جستجو نزدیکتر بودند ، به طور قابل توجهی کاهش یافت. این امر باعث شد تا شرکتهای محلی بتوانند در منطقه عملیاتی محلی خود رتبه بهتری کسب کنند.

چگونه از مزیت های کبوتر استفاده کنیم؟

سایت خود را در نقشه گوگل وارد کنید

نام، آدرس و تلفن خود را در تمامی صفحات سایت ثبت کیند

سایت خود را در وبسایت های دایرکتوری محلی درج کنید

از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید

از نظرات ، پرسش و پاسخ های کاربران بهره بگیرید

منبع: assistant.com

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *