طراحی ریسپانسیو چیست؟

طراحی ریسپانسیو سایت، رویکردی است که به واسطه آن، طراحی و توسعه سایت بر اساس اندازه صفحه و جهت نمایشگر، به محیط کاربر واکنش نشان می‌دهد. با این کار دیگر به طراحی مجدد سایت و ایجاد یک مجموعه جدید از کدها متناسب با تمامی دستگاه‌ها، نیازی نخواهد بود. ما در این مقاله، تعدادی از بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو بودن سایت را به شما معرفی خواهیم کرد که کمک‌تان می‌کند به راحتی و به سرعت واکنش‌گرا بودن سایت‌تان را تست کنید.

بهترین ابزارها برای تست ریسپانسیو بودن سایت

مهم نیست که سایت‌تان را به چه روشی کدنویسی کرده‌اید، تنها کافیست از ریسپانسیو بودن سایت‌تان مطمئن باشید و قبل از انتشار آن را تست کرده باشید. در اینجا لیستی از بهترین ابزارها را به شما معرفی خواهیم کرد که به شما در ساخت سایت‌هایی واکنشگرا و زیبا کمک می‌کند.

۱)اولین ابزار را می‌توانید در مرورگر کروم‌تان بیابید!

اولین ابزار تست ریسپانسیو بودن سایت دقیقا در داخل مرورگر کروم شماست. کافیست بر روی گزینه Inspect کلیک کنید و پس از باز شدن پنجره آن، نماد هر دستگاهی را که می‌خواهید در کنار کلید Elements انتخاب کرده و آنگاه کروم، ظاهر سایت شما در دستگاه مورد نظرتان را نشان‌تان می‌دهد. حتی می‌توانید یک عدد خاص را در پنجره کناری وارد کنید و یا گوشه پنجره را بکشید تا نقاط شکست را به صورت دستی تغییر دهید و نمایش‌های مختلف سایت‌تان را ببینید.

Responsinator (2

Responsinator ساده‌ترین ابزاری است که به طور گسترده برای آزمایش ریسپانسیو بودن سایت‌ها استفاده می‌شود. دارای یک رابط کاربری ساده و شفاف است و کافیست URL وب سایت خود را وارد آن کنید. بدون هیچ مشکلی و به راحتی می‌توانید نحوه نمایش صفحات سایت‌تان در نمایشگرهای مختلف در دو حالت عمودی و افقی را ببینید. این ابزار نیز رایگان بوده اما دارای تبلیغات است.

چگونه طراح سایت شویم؟

۳)Screenfly

Screenfly نیز یکی دیگر از ابزارهای رایگان است که می‌توانید از آن برای تست ریسپانسیو بودن سایت در اندازه‌ها و دستگاهای مختلف استفاده نمایید. این ابزار شامل  انواع دستگاه‌های متداول مانند لپ تاپ، تبلت، تلفن هوشمند، دسکتاپ و انواع تلویزیون‌ است و همچنین می‌توانید اندازه صفحه دلخواه خود را نیز اضافه کنید. علاوه بر آن به شما این امکان را می‌دهد که چرخش، پیمایش و اقداماتی این چنینی را تست کنید.

LambdaTest(4

اپلیکیشن LTBrowser که توسط LambdaTest منتشر شده است، تمام مجموعه ابزارهای مورد نیاز، برای تست ریسپانسیو بودن سایت در تلفن‌های همراه را ارائه می‌دهد. حدودا شامل ۲۷ دستگاه است و به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه‌ سفارشی برای خودتان ایجاد کنید. از سایت شما گزارش کاملی تهیه خواهد کرد تا بتوانید اشکالات ارائه شده در گزارش را به تیم طراحی سایت‌تان منتقل کنید. به وسیله آن می‌توانید چندین دستگاه و ابعاد صفحه را به طور همزمان مقایسه کنید. ویژگی‌های همگام‌سازی و چرخش دستگاه را نیز بررسی کنید.

Am I Responsive?( 5

این ابزار، ۴ دستگاه اپل با رزولوشن‌های مختلف، دسکتاپ (۱۶۰۰*۹۹۲ پیکسل)، لپ تاپ (۱۲۸۰*۸۰۲ پیکسل)، تبلت (۷۶۸*۱۰۲۴ پیکسل) و تلفن همراه (۳۲۰*۴۸۰ پیکسل) را به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین این امکان را به شما می‌دهد که تمام این اندازه‌ها به طور مستقیم با هم مقایسه کنید. استفاده از آن سریع، ساده و آسان است.

همچنین شما می‌توانید نشانک آن را به نوار ابزار مرورگر خود اضافه نمایید تا مستقیما هر سایت را در مرورگرتان تست کنید. بعلاوه می‌توانید وب سایت‌هایی را که localhost سرویس داده می‌شوند را نیز تست کنید. حتی می‌توانید از نتایج اسکرین شات بگیرید و از آن برای نمونه کار خود استفاده کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا