دنیای امروز یک دنیای رقابتی گسترده است که برجسته شدن در آن سخت‌تر از آن چیزی شده است که تصور می‌شود. این چشم‌انداز چالش برانگیز، برندسازی را برای هر کدام از مشاغل، حتی شرکت‌های کارآفرینی، ضروری می‌کند. مصرف‌کنندگان امروز باهوش، آگاه هستند و از همه مهمتر اینکه تقریبا تمامی آنها یک گوشی همراه دارند و بلافاصله تحقیق می‌کنند و بیش از هر زمانی از مطالبه‌گر شده‌اند.

امروزه نکته اصلی در برندهای در حال رشد، وفادار کردن مخاطب است. این مسئله نیاز کسب و کار است و برندسازی و تلاش برای ترغیب به وفاداری به محصولات یا خدمات است که شما را در میان رقبا برجسته خواهد کرد. اما این کار را چگونه انجام دهید؟

در گذشته برندسازی کاری بسیار ساده بود. تا حد بسیار زیادی بصری بود و معمولا به میزان کاربردی بودن محصولات یک شرکت بستگی داشت. مشاغل، نام، رنگ و طرح‌هایی تولید می‌کردند و کالا یا خدمات آنها را پر رنگ‌تر می‌کرد. از مارک تجاری یا لوگو و برند تجاری استفاده می‌کردند و مصرف‌کننده را به خرید محصولات‌شان ترغیب می‌کردند. پس هدف اصلی از برندسازی، ایجاد برتری محصول در ذهن مصرف‌کننده و پیوند دادن این نظر با برند تجاری آن بود، به طوری که مصرف‌کننده نام، طرح، رنگ آنها را در فروشگاه‌ها بشناسند و کالای مورد نظرشان را بر اساس هویت برند آن خریداری کنند.

اما پس از سال ۱۹۸۰، برندسازی تغییر یافت و شیوه‌های جدیدی روی کار آمدند و ویژگی‌های غیر شهودی مانند احساسات، انگیزه‌ها و شعارهای اجتماعی به آن اضافه شدند. دیگر برندسازی به این سادگی‌ها نبود و شرکت‌ها باید تجربه‌ی متفاوتی به مصرف کننده‌ها ارائه می‌دادند. امروزه برای برجسته شدن باید برند تجاری شما هویت و پیام خاص و ویژه‌ای داشته باشد. باید نشان دهد که به چه چیزی اعتقاد دارید و چگونه ارزش‌ها و فرهنگ شرکت خود را با جامه به اشتراک می‌گذارید.

اهمیت سایت در برندسازی
اهمیت سایت در برندسازی

اهمیت سایت در برندسازی

با رونق تجارت آنلاین و استفاده گسترده کاربران اینترنتی، اشتراک‌گذاری آنلاین هویت تجاری و برندسازی از طریق وب به یک الزام و ضرورت تبدیل شده است. در حقیقت این روش، اولین راه تعامل مصرف‌کننده با برند و نام تجاری شرکت شماست.

در دنیای رقابتی این روزها، داشتن یک برند موفق نمی‌تواند به مشتری‌های بیشتر منجر شود، بلکه تنها موجب برقراری ارتباط شخصی با بازدیدکننده می‌شود و برای اولویت مصرف‌کننده‌های شما ارزش ایجاد می‌کند. ترکیب این دو با خدمات عالی مشتریان ادغام، شما را درست در مسیری قرار خواهید داد که منجر به وفاداری مشتریان شما می‌شود.

در طراحی و راه اندازی وب سایت، از برنامه‌ریزی و تولید محتوا گرفته تا فعالیت‌های بازاریابی، باید نام تجاری و برند شما بخش جدایی‌ناپذیر از روند کارتان باشد. سایت شما باید نشان دهد که شما که هستید، فلسفه وجودی شرکت شما چیست و چه چیزی دارید که موجب وفاداری مشتری می‌شود. برندسازی باید بخشی از سایت شما باشد که در واقع از اصالت شما پشتیبانی می‌کند. این مسئله در مورد تمامی بسترهای آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی و وبلاگها نیز صادق است.

ایجاد هویت تجاری و برندسازی شرکت‌تان ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد، اما ادغام برندتان با سایت‌تان مرحله‌ای اساسی است که می‌تواند تاثیرهای بسیار شگرفی در فعالیت‌های بازاریابی شما ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا