اهمیت هویت بصری در برندینگ

تیر 26, 1400

اهمیت هویت بصری در برندینگ _ در دنیای کسب و کار روش ها و ابزارهای بسیار زیادی برای بازاریابی وجود دارد، و کاربران کمتر به سراغ خواندن متن می‌روند و عمده‌‌ی کاربران به محتوای تصویری و ویدئویی علاقه دارند. تولید محتوا دیگر بدون محتوای تصویری ارزش کمتری را داراست و وجود آن، محتوا را چندین برابر جذاب تر می‌کند و به عبارت ساده‌تر امروزه هویت بصری عضو جدایی ناپذیر از دنیای کسب و کار به حساب می‌آید.

زمانی که قرار باشد بدون استفاده از کلمات و تنها با استفاده از تصاویر، رنگ‌ها، شکل‌ها و المان‌های گرافیکی برندتان را تعریف کنید، پای هویت بصری به میان می‌آید. هویت بصری یکی از موارد مهمی می باشد که به دیده شدن بیشتر برندینگ کسب و کار شما کمک می‌کند.

هویت بصری چیست؟

هویت بصری شامل همه ی تصاویر و اجزای گرافیکی‌ای می‌شود که نشان می‌دهند یک برند چه ویژگی‌هایی  را دارد و به این طریق، آن را از بقیه‌ی رقبا متمایز می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، هویت بصری شامل هر چیزی می باشد که مشتریان می‌توانند از برند شما ببینند و نسبت به آن بازخورد داشته باشند. از لوگو گرفته تا بسته‌بندی محصولات و یا حتی طراحی داخلی یک فروشگاه. نقش هویت بصری زمانی پررنگ‌تر می‌شود که لازم است، یک سبک یا طراحی یکپارچه برای نمایش برندتان داشته باشید و در تمام شرایط و همه‌ی زمان‌ها این سبک را حفظ کنید. درواقع این سبک باید جزئی از سازمان شما شود تا مشتریان هر زمان این المان‌های گرافیکی را درجایی دیدند، تصویر برند شما در ذهنشان تداعی شود.

هدف ایجاد هویت بصری

  • ایجاد یک اثر احساسی روی ذهن مخاطب.
  • آگاه کردن مخاطبان، در خصوص خصوصیت اصلی برند و سرویس‌ها یا محصولاتی که ارائه می‌دهد.
  • یکسان کردن جنبه‌های مختلف یک کسب‌وکار با بهره گیری از طراحی یکپارچه.

Visual-identity

اهمیت هویت بصری در برندینگ

تفاوت هویت بصری با هویت برند

هویت بصری ارتباطی جدایی‌ناپذیر با هویت برند دارد، در حقیقت هویت برند، هم شامل هویت بصری و هم شامل موارد غیر گرافیکی مانند صدای برند، متن‌های تبلیغاتی و شعار تبلیغاتی می باشد. اگر برندتان را یک شخص تصور کنید، هویت بصری شامل راه رفتن، صحبت کردن، طرز لباس پوشیدن و مدل موی آن شخص می‌شود. هویت برند بیشتر با واحد بازاریابی یک شرکت سر و کار داشته و هویت بصری با طراحان و مدیران خلاق دارد.
بطور خلاصه، هویت برند می‌خواهد یک برند را از جنبه‌ی درونی معرفی کند و هویت بصری می‌خواهد این موضوع را از جنبه‌ی بیرونی بیان کند.

اطلاعات مورد نیاز، قبل از ایجاد هویت بصری برای برند

1- مخاطبانتان را بشناسید

هویت بصری قرار است با اشخاصی صحبت کند که شمارا می‌بینند، یعنی همان مخاطبان یا مشتریان احتمالی. باید بدانید که این مخاطبین چه افرادی می باشند، چه علاقه‌مندی‌هایی دارند، نقاط ضعفشان چیست و چه شخصیتی دارند. همه‌ی این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید هویت بصری برندتان را به‌گونه‌ای بسازید که مخاطبان به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

2- هدف برندتان را تعیین کنید

باید به گذشته فکر کنید، به اینکه چرا این برند را راه اندازی کردید؟ فکر می کردید با راه اندازی این برند قرار است چه مشکلی را حل کنید؟ تعیین کردن یا یادآوری مسیری که قرار بود در پیش بگیرید و اهداف بلند مدتی که برای کسب و کارتان داشتید، به شما ایده ها و اطلاعات ارزشمندی برای کمک به ایجاد هویت بصری‌تان می دهد.

منبع: virgool

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *