بازاریابی محتوا

دی 29, 1399

بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و به دست آوردن مخاطب می باشد. در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می شود باید با محصولات و خدمات شما کاملا در ارتباط باشد، تا کاربر بتواند با خواندن آنها، مواری مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحات دیگری که برای فروش محصولات و خدمات لازم است را متوجه شود. و از این رو برای استفاده یا خرید محصولات شما، تصمیم بگیرد. به این تکنیک که بتواند کاربر را ترغیب به خرید با استفاده از مطالب سایت نماید را بازاریابی محتوا گویند.

بازاریابی محتوا برای همه ی کسب و کارها مورد استفاده است. زیرا شما با استفاده از بازاریابی محتوا به مخاطبانتان نشان می دهید که متخصص هستید و قصد دارید به خریداران کمک کنید تا در انتخاب کالای مورد نظر درست تصمیم بگیرند.

هنگامی که محتوای خوبی تولید کنید، ارزش ویژه ای به برندتان اضافه می شود. به این معنی: که با ادامه تولید محتوای ارزشمند، برند شما با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا کرده و هرچه بیشتر به مخاطب خود کمک کنید، برندتان به عنوان یک مرجع، در زمینه فعالیتتان، تبدیل می شود.

دلایل اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا

ایجاد اعتماد در مخاطبان

معرفی محصولات و خدمات

افزایش اعتبار برند

جذب مخاطبان

بهبود سئو

افزایش ترافیک و بازدید سایت

تولید Lead یا سرنخ بازاریابی

انواع بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید یکی را انتخاب کرده تا در استراتژی خود بگنجانید. در اینجا برخی از رایج ترین موارد را ذکر می کنیم:

۱- بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی

با بیش از ۳٫۶ میلیارد کاربر جهانی شبکه های اجتماعی ، درک اینکه چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند آسان است. معروف ترین شبکه های اجتماعی مانند: فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، اسنپ چت می باشد. که برای کار دراین رسانه ها می توانید در هر یک از آنها محتوا مانند متن، عکس، ویدئو ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید.

۲- بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها محتوا ، اطلاعات و داده ها را در قالب گرافیکی قابل فهم، نمایش می دهند. اینفوگرافیک ها با ترکیبی از عبارت ساده ، عبارات کوتاه و تصاویر واضح ، راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر محتوای شما هستند. اگر می خواهید یک موضوع آموزشی و یا پیچیده را چکیده کنید، اینفوگرافیک بهترین روش برای درک مخاطب می باشد.

۳- بازاریابی محتوای وبلاگ

داشتن وبلاگ در سایتتان، که با محصول شما مرتبط باشد. به شما کمک می کند با هزینه کمی، ترافیک سایت خود را افزایش داده و بتوانید مشتریان بلقوه ی خود را جذب و سئوی خود را بهبود دهید.

۴- بازاریابی محتوای پادکست

در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ مشخص شد که ۳۷% از بزرگسالان ایالات متحده به پادکست گوش داده اند. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری پادکست های خود کرده اند. پادکست ها امکان ایجاد خلاقیت زیادی را دارند زیرا می توانند در مورد هر موضوع تولید شوند. علاوه بر این، شما فاکتورهای مربوط به پادکست از جمله آهنگ اپیزودها، افرادی که در پادکست هسنتد، طول دوره ها، تبلیغات و…. را تعیین می کنید.

۵- بازاریابی محتوای ویدئویی

طبق تحقیقات HubSpot، بیش از ۵۰% از مصرف کنندگان می گویند که می خواهند ویدئوهایی از برندهایی را که با آنها تعامل دارند را ببینند. علاوه بر این، بازاریابی ویدئویی می تواند باعث افزایش تبدیل ها، بهبود بازگشت سرمایه و کمک به شما در ایجاد روابط با مخاطب شود. شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در شبکه های اجتماعی یا وب سایت به اشتراک بگذارید.

۶- بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی

تبلیغات پولی به شما کمک می کند تا مخاطبان گسترده ای داشته باشید و به شما امکان می دهد در همه مکان هایی که می خواهید دیده شوید موقعیت خود را کسب کنید. تبلیغات پولی به ویژه هنگامی که با بازاریابی داخلی مرتبط شود بسیار مفید هستند. مکان های زیادی وجود دارد که می توانید تبلیغات پولی از جمله در شبکه های اجتماعی، بنرها و محتوای حمایت شده را به اشتراک بگذارید.

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا، طرحی برای ایجاد مخاطب از طریق انتشار، نگهداری و پخش محتوای مکرر و مداوم است که باعث می شود، مخاطبان را به طرفداران و طرفداران را به مشتری تبدیل کند. اگر بتوانید کسی باشید که هم مخاطبیان خود را از مشکلی که نمی دانستند آگاه سازید وهم راه حل مناسبی برای آنها فراهم کنید، مشتریان مادام العمر ایجاد خواهید کرد. اما قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، ابتدا باید سه کار را انجام دهید:

۱- مخاطبین هدف خود را مشخص کنید

همه چیز با مشتری شما شروع می شدود. آنها چه می خواهند؟ با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند؟ قبل از شروع کار باید کاملا تفکر مشتری خود را درک کنید. این مرحله برای کسانی که به تازگی آغاز به کار مارکتینگ کردند، بسیار مهم می باشد. با شناخت مخاطبین هدف خود، می توانید محتوای مرتبط تر و ارزشمندتری ایجاد کنید.

۲- مشخص کنید که آنها به چه اطلاعاتی نیاز دارند

در این مرحله باید بفهمید که مشتری قبل از خرید، باید چه اطلاعاتی را بداند و وقتی شما حضور ندارید محتوای شما سخنگوی شما باشد. شما باید از محتوای خود برای ترسیم تصویری از راهکارهای راهبردی بهره بگیرید. راهکارهایی هوشمندانه که مخاطبان برای افزایش اطلاعات به آن نیاز دارند.

۳- نحوه گفتن آن را انتخاب کنید

اینجاست که کمی هنری می شوید. شما باید تعیین کنید که چگونه می خواهید این اطلاعات را به مخاطبانتان منتقل کنید. از چه قالبی استفاده خواهید کرد؟ ویدیو؟ یا کلمه نوشته شده؟ چه داستان هایی را باید بگویید؟ چه نوع لحن و صدایی بیشتر طنین انداز خواهد شد؟ هرچه مخاطبان خود را بهتر بشناسید ، تعیین این مسئله آسان تر خواهد بود.

منبع: blog.hubspot

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *